Announcement

Collapse
No announcement yet.

webastossa uusi ohjainkortti -> ei inahdakkaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hemppa87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 58
    • sievi

    webastossa uusi ohjainkortti -> ei inahdakkaan

    on kokeiltu resetoida, ei vaikutusta.
    pitääkö tuo uusi (korjattu) ohjainkortti koodata jotenkin että pelittää?
    entinen kortti oli hellan ja tämä korjattu webaston valmistama.
    530da touring vm98
    Mb c200cdi '09
    330xd '01
    318is '89

    ex:
    -530da '98
    -Mb c220d '94
    -Mb 190 2.0d '91
    -324td `88
    -320i `85
    -320i `84
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    #2
    Originally posted by hemppa87 View Post
    on kokeiltu resetoida, ei vaikutusta.
    pitääkö tuo uusi (korjattu) ohjainkortti koodata jotenkin että pelittää?
    entinen kortti oli hellan ja tämä korjattu webaston valmistama.
    530da touring vm98
    Ei tarvitse koodailua
    Taitaa olla VÄÄRÄ ohjauskortti paikoillaan !?!?
    03/1999 alkaen valmistetuissa autoissa K-bus ohjattu kortti ja vanhemmissa ns. jänniteohjattu kortti.
    Eli kummankohan mallinen ohjainkortti siellä nyt on paikoillaan ?
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • ^T-T^
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 218
      • Veteli

      #3



      Tuossa olisi molemmat ohjainkortit joita käytetty. Vasemmalla väyläohjattu ja oikealla jänniteohjattu.

      Itsellä oli jänniteohjattu kortti, mutta korttia ostaessa myyjä vakuutti että autossani on väyläohjattu webasto, kun ei ole tullut hänelle vastaan jänniteohjattua webastoa 530d:ssä. No arvata saattaa, että eihän minulla ollut väyläohjattu. Koitin myyjälle silloin sanoa, että autoni on vanhempi kuin 3/99 joten kortti pitäisi olla jänniteohjattu.

      Nyt minulla on korjattu väyläohjattu kortti ja vanha jänniteohjattu lähti myyjälle korjaukseen, mutta on sitä tässä odoteltu jo kohta kuukauden.

      Kerkeää talvi mennä varmaan ohi ennen kuin saan oman korttini takaisin.
      Nyt:
      E39 540i Oxfordgrun
      MB Vito 112cdi '00
      EX:
      E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
      Nissan Pick-Up 2,5d
      E34 M5 Calypsorot
      BMW 325i Coupe Mauritius Blau
      BMW 525i m20b25 Luxorbeige
      E34 525td Diamantschwarz

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Originally posted by hemppa87 View Post
        on kokeiltu resetoida, ei vaikutusta.
        pitääkö tuo uusi (korjattu) ohjainkortti koodata jotenkin että pelittää?
        entinen kortti oli hellan ja tämä korjattu webaston valmistama.
        530da touring vm98
        Jos kortit ovat likimain samannäköisiä layoutiltaan eli uusikin kortti on jänniteohjattu webaston yleismalli lähtee E39 jänniteohjattu webasto silläkin toimimaan kunhan juottaa diodin piirilevylle 6 pinnisen liittimen ykkösnastasta nelosnastaan. Saman dioidkytkennän voi tietysti tehdä myös liittimelle tuleviin johtoihin ulkopuolelle, eli diodin suunta 1 pinnistä 4 pinniin.

        E39 alkupään dieseleissä oli hellan valmistama "thermo top audi" kortti eli sama kuin audissa. Tässä ei ole muuta toiminnallista eroa aivan uuteenkaan Thermo top C yleismallin korttiin kuin puhlatimenohjauksen sijasta 4 pinnissä on feedback signaali ja tämän saa aikaan ko. diodilla myös jolloin yleismallin korttia voi käyttää korvaamaan jänniteohjattu orkkiskortti. Samoin voi käyttää myös mm. sercap huoltopalveluiden maahantuomaa uutta aftermarket tarvikekorttia joka on uutta yleismallin orkkiswebakorttia noin puolet halvempi ratkaisu.

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #5
          mulla on yksi jänniteohjattu kortti,jos kiinnostaa.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • hemppa87
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 58
            • sievi

            #6
            Originally posted by WSE1 View Post
            Jos kortit ovat likimain samannäköisiä layoutiltaan eli uusikin kortti on jänniteohjattu webaston yleismalli lähtee E39 jänniteohjattu webasto silläkin toimimaan kunhan juottaa diodin piirilevylle 6 pinnisen liittimen ykkösnastasta nelosnastaan. Saman dioidkytkennän voi tietysti tehdä myös liittimelle tuleviin johtoihin ulkopuolelle, eli diodin suunta 1 pinnistä 4 pinniin.

            E39 alkupään dieseleissä oli hellan valmistama "thermo top audi" kortti eli sama kuin audissa. Tässä ei ole muuta toiminnallista eroa aivan uuteenkaan Thermo top C yleismallin korttiin kuin puhlatimenohjauksen sijasta 4 pinnissä on feedback signaali ja tämän saa aikaan ko. diodilla myös jolloin yleismallin korttia voi käyttää korvaamaan jänniteohjattu orkkiskortti. Samoin voi käyttää myös mm. sercap huoltopalveluiden maahantuomaa uutta aftermarket tarvikekorttia joka on uutta yleismallin orkkiswebakorttia noin puolet halvempi ratkaisu.

            paikallaan on nyt tuo yllä olevan kuvan (post by T-T) vasemman puoleinen kortti, jolla korvattiin toi oikeanpuolinen. Eli onko nyt mitään mahdollisuutta saada webastoa toimimaan edes sillä diodin tinaamisella, vai onko tuo kortti yksinkertaisesti väärä tuohon vm 98 webastoon?
            Mb c200cdi '09
            330xd '01
            318is '89

            ex:
            -530da '98
            -Mb c220d '94
            -Mb 190 2.0d '91
            -324td `88
            -320i `85
            -320i `84

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #7
              Väyläkortin liittimen 2-pinniin täytyy tulla väylä. Väyläkortti vaatii käynnistyskäskyn IHKA:lta toimiakseen. IHKA:lta voisi kokeilla koodata tuon muutoksen, jos kyseinen IHKA vain tukee ominaisuutta.

              ZUHEIZER
              konventionell -> k_bus
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎