Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 pätkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • betsku
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 50
    • Joensuu

    E39 pätkii

    Eilen rupesi kesken ajon pätkimään eli ei käynyt selvästikkään kaikilla pytyillä eikä myöskään vastannut kaasuun niinkuin pitää.. No sitten pysähdyin niin tyhjäkäynti heitteli normaalia alempana.

    Pätkiminen loppui, mutta jonkin matkan ajon jälkeen alkoi uudestaan pätkimään.

    Mistä tämä voisi johtua? Vikakoodit luettu, antoi vain sytytyskatkoja joka pytyltä.

    Tulpat vaihdettu, hatut puhdistettu ja bensasuodatin vaihdettu..
  • opTA
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2011
    • 924
    • Suomi

    #2
    Originally posted by betsku View Post
    ..kesken ajon pätkimään eli ei käynyt selvästikkään kaikilla pytyillä eikä myöskään vastannut kaasuun niinkuin pitää..
    Syynä voisi olla kampiakselin asentotunnistin (ilmenee ajossa pienenä/lyhyenä "nykäisynä" kuin nopeasti hieman polkaisisi jarrua tasakaasulla ajettaessa) Helppo vaihtaa, maksaa paikasta riippuen ~60e, OEM-osa, muut merkit toimii jos toimii.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10043
      • KVLA

      #3
      Kun täällä kysellään E39:stä/moottoriongelmista,niin laittakaa aina sen auton vuosimalli ja moottorityyppi mukaan kirjoitukseen.Esim. facelift tekniikkaisissa on eri vikakohteita/tyyppivikoja,kuin vanhemmissa.Ja päinvastoin.Helpottaa arvailuja.Esim.kampuran asentotunnistin viat on yleensä vanhemman version ongelmia.Ei se E39 pätki tai nakuta tai yleensä mitään muutakaan,vaan se tietyn tyyppinen E39:n moottori.
      Last edited by Heguli 31; 08-03-2013, 19:44.

      Comment

      • -VilleV-
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 29
        • Riihimäki

        #4
        Lähteekö käymään normaalisti? Itsellä kanssa otti kierroksia "jollotellen" kun meni kampiakselin asentotunnistin viimeksi. Auto 523i vm 96.

        Anturin pitäisi kyllä antaa vikakoodi :think

        Comment

        • spyke
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 125
          • Helsinki

          #5
          Oletko tarkastanut venttiilikopantiivisteen kunnon. Hyvin usein se on tän ikäsissä autoissa pettänyt ja tulpankolot täyttyvät öljystä, mikä häiritsee tulppien toimintaa. Öljyä ei siis pakosta tule kopan ulkopuolelle, vaan vuotaa tuonne koloihin.
          Nimim. juuri omaan vaihtanut
          E38 728 -99

          Comment

          • Tome
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 548
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by -VilleV- View Post
            Lähteekö käymään normaalisti? Itsellä kanssa otti kierroksia "jollotellen" kun meni kampiakselin asentotunnistin viimeksi. Auto 523i vm 96.

            Anturin pitäisi kyllä antaa vikakoodi :think
            ei tule aina vikakoodia. Kampuran anturin ollessa finaalissa tyypilliset oireet että saattaa sammua tyhjäkäynniltä tai ajossa pätkäisee sytytyksen hetkeks pelistä pois jonka jälkeen heittää moottorin ohjauksen varaohjelmalle ja puolet tehoista katoaa. Toimii taas normaalisti kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Toki voi muitakin pätkimisiä aiheuttaa ja sahausta käynnistettäessä. Jos anturi total kaput ei auto lähde käyntiin. Rikkinäinen nokan anturi ei taida autoa sammuttaa vaan heittää välistä varaohjelmalle/väännöt kadoksissa eikä käynnisty normaalisti.

            Comment

            • betsku
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 50
              • Joensuu

              #7
              Venttiilikopan tiiviste vaihdettu, ei auttanut asiaan.

              Eli satunnaisesti pudottaa kierrokset tyhjäkäynnillä sinne melkein alle 500rpm ja kone meinaa sammua ja rupee tärisyttään ikävästi. Sitten se nostaa hetkellisesti taas kierrokset hienosti sinne 700rpm.

              Autohan on vm 1997. ja lähtee normaaliisti käyntiin.
              Last edited by betsku; 19-03-2013, 07:01.

              Comment

              • merbau
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 130
                • Pälkäne

                #8
                Originally posted by betsku View Post
                Venttiilikopan tiiviste vaihdettu, ei auttanut asiaan.

                Eli satunnaisesti pudottaa kierrokset tyhjäkäynnillä sinne melkein alle 500rpm ja kone meinaa sammua ja rupee tärisyttään ikävästi. Sitten se nostaa hetkellisesti taas kierrokset hienosti sinne 700rpm.

                Autohan on vm 1997. ja lähtee normaaliisti käyntiin.
                Olisiko bensapumppu tiensä päässä? Tuolloin kyllä oireilisi muutenkin kuin vain tyhjäkäynnillä. Samalla voi tarkistaa bensapumpun releen.
                540iA -00 M-sport
                Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                Comment

                • BenDilde
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 127
                  • Kotka

                  #9
                  Onko mitään nyrkkisääntöä että millainen bensasuodatin on missäkin kiesissä? Mulla on M54b22 koneinen 520i ja sen verran kilometrejä mittarissa että olis asiallista sutari vaihtaa, mutta tietääkö sitä et minkä mallinen sinne menee ilman että tarviis ensin käydä purkamassa se vanha esille?
                  '01 E39 520iA

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by BenDilde View Post
                    Onko mitään nyrkkisääntöä että millainen bensasuodatin on missäkin kiesissä? Mulla on M54b22 koneinen 520i ja sen verran kilometrejä mittarissa että olis asiallista sutari vaihtaa, mutta tietääkö sitä et minkä mallinen sinne menee ilman että tarviis ensin käydä purkamassa se vanha esille?
                    Oikean tiedät kun katsot sen BMWvaraosaluettelosta. Vaikka tästä www.bmwfans.info, sinne laitat runkonumeron 7 viimeistä, niin näyttää autoosi sopivat osat. Sieltä sitten vaan katso osanumeron ja sillä sitten löytyykin jo oikea suodatin, niin verkkokaupoista kuin varaosatiskiltäkin.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎