Announcement

Collapse
No announcement yet.

Surullisen kuuluisa kampiakselin asentotunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -VilleV-
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 29
    • Riihimäki

    Surullisen kuuluisa kampiakselin asentotunnistin

    Mainitaan nyt ensimmäisenä, että autona on 523i vm -96.

    Eli kaikki joilla on bemarissa m52 kone on varmaan joskus joutunut vaihtamaan kyseisen osan. Itsellä vain semmonen ongelma, että anturi on vaihdettu talvella 2012 ja muutama kuukausi takaperin jo toisen kerran. Viimeksi tuli vahingossa tilattua tarvike anturi ja jotkut autot kuulemma "hylkivät" tarvike antureita, mutta pelittänyt hyvin muutaman kuukauden.

    Tänään kun lähdin ajamaan koneen ollessa lämmin, alkoivat tutut oireet eli pari pitkää starttausta ja sitten minuutin hiljaisuuden jälkeen käymään kuin palmun alta. Uskosin, että anturi taas vetää viimesiä ja käyn lukemassa vikakoodit heti kun saan läppäriin virtaa niin saa varmuuden.

    Voiko autossa olla jotain vikaa niin, että rikkoo antureita? Onko muilla riittänyt se yksi vaihto ja jos ei niin kauanko osa on pelittänyt?

    Kyselen tyhmiä ihan sen takia, että v.tuttaa kokoajan vaihdella samaa osaa.
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    #2
    Voisiko vain olla tarvikkeen laadun syy, vai oliko sinne 2012 talvella laitettu myös tarvike? Nuo ei tykkää oikein tarvikkeista jostain syystä, itse laittaisin alkuperäistä tilalle jos vikakoodi on siitä tullut.

    En ainakaan keksi mikä sen jatkuvasti rikkoisi, joku muu voi tästä aiheesta jatkaa jos tietää mikä niitä voisi rikkoa.

    Comment

    • -VilleV-
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 29
      • Riihimäki

      #3
      Niin, itellä kävi sama mielessä. Viime talvena vaihdettu oli orkkis osa ja tänä talvena vaihdettu oli schmiedmannin tarvike ja tosiaan on toiminut moitteetta muutaman kuukauden. Täytyy varmaan seuraava hakea marmoritiskiltä niin saa varmasti alkuperäisen.

      Comment

      • merbau
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 130
        • Pälkäne

        #4
        Originally posted by -VilleV- View Post
        Niin, itellä kävi sama mielessä. Viime talvena vaihdettu oli orkkis osa ja tänä talvena vaihdettu oli schmiedmannin tarvike ja tosiaan on toiminut moitteetta muutaman kuukauden. Täytyy varmaan seuraava hakea marmoritiskiltä niin saa varmasti alkuperäisen.
        Originaaliosilla on 2v takuu.
        540iA -00 M-sport
        Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          #5
          Originally posted by -VilleV- View Post
          Niin, itellä kävi sama mielessä. Viime talvena vaihdettu oli orkkis osa ja tänä talvena vaihdettu oli schmiedmannin tarvike ja tosiaan on toiminut moitteetta muutaman kuukauden. Täytyy varmaan seuraava hakea marmoritiskiltä niin saa varmasti alkuperäisen.
          Sen verran tähän, että kannattaa puhdistaa huolellisesti se anturin paikka johon se kiinnitetään. Puolimilliäkin paskaa välissä, voi olla jo liikaa ja anturi ei toimi, niin kun kuuluisi.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • ämsport
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 118
            • Pori

            #6
            VDO/Siemens anturi on ollut ainoa mikä mulla on toiminut,schmiedmanin anturi ei toiminut päivääkään lähetin takas.Oli kylläkin nokan-anturi mutta anyway.Kannattaa nuo anturit hakea marmorilta jos ei halua olla jatkuvasti tienposkessa.

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #7
              Originally posted by -VilleV- View Post
              Voiko autossa olla jotain vikaa niin, että rikkoo antureita?
              Eipä siinä oikeen semmosta vikaa voi olla joka rikkoisi anturin, täytyisi tulla aikoimoisia virtapiikkejä että anturi rikki menisi.

              Nuo tarvikeanturit nyt ei vaan kestä pyhätöntä viikkoa, takuuhan se on toki niilläkin jonkunmoinen? Uutta alkuperäistä, VDO:ta tai jotain muuta "premium" merkkistä anturia vaan tilalle
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1838
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by -VilleV- View Post
                Voiko autossa olla jotain vikaa niin, että rikkoo antureita? Onko muilla riittänyt se yksi vaihto ja jos ei niin kauanko osa on pelittänyt?

                Kyselen tyhmiä ihan sen takia, että v.tuttaa kokoajan vaihdella samaa osaa.
                Oma E39 on samaa ikäluokkaa, ja kampuran anturi tietääkseni uusittu vain kerran, n. 5v ja 100000 km sitten, ja edelleen mennä jyskyttää.

                Jospa alunperinkin autossasi on ollut useampi vika samanaikaisesti päällä, ja pelkkä anturin vaihtaminen ei ole vielä täysin poistanut ongelmaa. Eli se anturi saattaa nyt olla ihan OK, ja ongelman syy vielä jossain muualla (sytytystulpat, tulpan hatut, ehkä IMM noin arvauspohjalta)

                Mulla ainakin vanhat tulpanhatut oli yksi merkittävä käyntivikojen lähde, ja hatut uusimalla käyttövarmuus on parantunut ratkaisevasti.
                Last edited by Havis; 18-03-2013, 09:27.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • -VilleV-
                  Newbiemmer
                  • Sep 2011
                  • 29
                  • Riihimäki

                  #9
                  Joo kiitoksia vastauksista. INPA anto anturista vikakoodin niinkun epäilin. Onneksi nyt pystyy ajamaan pajalle kunhan lähtee kylmällä koneella koska auto käynnistyi.

                  Täytyykin säilyttää kuitti tällä kertaa kun viimeksi se orkkis anturi kesti noin vuoden. Ja schmiedmann onneksi hyvittää nuo tarvikeanturit JOS ei toimi.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎