Elikkäs tuohon omaan 530d:hen on tullut kivoja vikoje viime aikoina, kuten suhteellisen kovaa sähkönkulutusta (akku vaihdettu uuteen ja pilasin sitten senkin) Akku menee vaihtelevasti 4-24 tunnin aikan tyhjäksi. Lämppärin siili ja virtalukonpohja on vaihdettu, mutta ei ollut vaikutusta asiaan, virtaa kuluu vieläkin. Auto ei ilmeisesti mene lepotilaan, koska automaattilaatikon vaihteenvalitsinvalo palaa aina ja ns pikkupropelli pyörii paneelin alla vaikka maailmanloppuun saakka. Toinen vika on, että vilkkujen merkkivalo sekä ääni eivät kuulu vilkuttaessa, vaikka vilkut ulkona toimivatkin. Samoin pitkien merkkivalo ei pala, penkinlämmittimet ei toimi, parkkitutkat ei toimi, kello ei näy soitimessa (iiris) rattista radion napit eivät toimi, mutta vakkari toimii ja ilmapussien varoitusvalo palaa taulussa (touring). Noh nämä edellä mainitut viat viittaisi valomodulin rikkoontumiseen ja päätin sitten, että vaihdanpa modulin jos vaikka viat korjaantuisivat. Aloin autoa purkamaan ja kas kummaa löytyi valomoduli liittimestä hienoja rosvoliittimiä (54 pinninen liitin). Kaksi johtoa on ryöstetty ja ne menevät ratin alla sijaitsevaan vihreään 10 pinniseen liittimeen. Johdot ovat väriltään valkoinen/harmaa/keltainen ja liila/keltainen. Ryövätyt johdot on vedetty samalla värillä. Sitten huomasin, että ratin 10 pinnisestä on vedetty kolmas keltainan/musta johto konehuoneessa oikealla puolella raitisilmasuodattimen alla sijaitsevaa poksiin toisen rivin toinen 40 pinniseen liittimeen. Kysymys kuuluukin, mitä nämä johdot mahtavat olla ja mikä on niiden merkitys. On palanut hermot, tupakit ja kohta koko autokin kohta puolin, jossei vikaa saada korjatuksi. Vikakoodit on luettu, mutta ei saa yhteyttä juuri mihinkään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530dA sähköongelmaa
Collapse
X
-
Ylimääräiset johdot ovat todennäköisesti jälkikäteen lisätyn vakinopeussäätimen johtoja. Itse aikoinaan omaani lisäsin vakkarin ja siinä vedettiin johtoja rattiakselilta valomodulille ja moottorin ohjausyksikölle. Tein lisäyksen alkuperäisellä retrofit jothtosarjalla, jossa oli mukana littimet. Akun tyhjenemiseen olisin veikannut siiliä, mutta sen olitkin jo vaihtanut. Onko mitään vikakoodeja?E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
-
-
Ongelmat viittaavat vikaan I/K-väylässä. Tuo valk./harm./kelt. on juurikin I-väylän johto, joka on vedetty ratin napeille. Vakkaria lukuun ottamatta ratin nappien toiminnot valitetään I/K-väylällä. Vakkarin johto on kytketty siellä raikkarikotelon alla sijaitsevaan moottorinohjaukseen (DDE). Viol./kelt. on LCM:n jännitesyöttä sulakkeelta F41. Todennäköisesti siitä on ryöstetty jännite ratin napeille.
Kokeile nyt alkuun irrottaa se rosvoliitos valomodulin I-väylän kaapelista ja varmistat, että se johto ei pääse rikkoutuneen eristeen takia koskemaan maihin. Sitten kokeilet uudestaan, pääseekö diagnostiikalla purkeille käsiksi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mitähän tässä nyt on alunperin viritelty...Pre Fl retrofittiä, Fl autoon :thinkExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Täytyypä ottaa rosvoliittimet pois ja kokeilla uudestaan. Vikakoodeissa luki myös, että vänkärin puoleinen istuintunnistin ja sivutörmäystunnistin olisi rikkoontunut, mutta airbaginvalo ei palanut kuitenkaan, ei edes sitä muutamaa sekunttia kun laittaa virrat päälle. Noh sitten huomasin sulaketaulua tutkiessani, että sulake 40 puuttuu mystisesti ja laitoin sulakkeen paikoilleen ja kas kummaa, alakohan se bäkkivalo palamaan. Hienoja nämä saksan tuonnit! Auto ollut kaksi vuotta itselläni ja nyt vasta kyseiset viat ilmenee. Edellinen omistaja teheny näköjään hieman myyntikorjauksia.VW Touran II 2.0 tdi R-Line '18
ex: f31 320dA '14 Sportline
ex: e91 320dA '07
ex: e39 530dA Touring M-Sport '04
ex: e46 330d Touring '00
Comment
-
-
Eipä ole autosta vieläkään vikaa löytynyt prkl. Alakaa jo auton polttaminen olemaan seuraavana korjauslistalla, että pääsis tuosta romusta eroon. Kahdessa paikassa olen käyttänyt autoa tutkittavana eivätkä ole kukaan vikaa löytänyt. On kokeiltu vaihtaa valomoduulia ja irroteltu johtoja purkeista, mutta ei siltikään päästä auton sisään. Onneks oli tuttu katsastusmies katsastamassa niin sain auton katsastettua, vaikka kaikki viat päällä. Tietäiskö kukaan ketään poppamiestä, joka voisi tästä kotterosta vian löytää??VW Touran II 2.0 tdi R-Line '18
ex: f31 320dA '14 Sportline
ex: e91 320dA '07
ex: e39 530dA Touring M-Sport '04
ex: e46 330d Touring '00
Comment
-
-
Ei auta poppamies. Johdonmukaisesti I/K-väylän vikapaikan selvitys. Tästä löytyy aikaisempaakin tarinaa. Hanskalokeron takaa kaivaa esille I/K-väylän liitosrimat. Kaikki liitokset rimalta irti. Yleismittarilla tarkistaa, mikä niistä on mittaristolta tuleva linja ja liittää sen rimalle. Sitten yksi kerrallaan johtoja (päätelaitteita) rimaan lisäten ja joka välissä diagnostiikalla kurkkaa, mitä moduleita löytyy. Jos joillekin I/K-väylän moduleille pääsee nyt käsiksi, väylän tiltatessa viimeisin lisätty johto/päätelaite on syyllinen. Sitten vain liittää muut linjat rimalle ja selvittää, mikä moduli on vielä pois pelistä. Jos väylä ei toimi alkuunkaan, kun laitteita lisää liitosrimalle, pitäisi päästä testaamaan toisella mittaristolla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Olen tässä vaihtanut omaan koslaani pannun (kansi ja alakerta meni vanhasta) ja nyt täytyisi laittaa moottorin johtosarja takaisin, mutta harmikseni olen hukannut kuvan johtohässäkästä, että kuinka se meni lootaan (ei meinaa sopia millään koko johtonippu laatikkoon). Sattuisko kellään löytymään kuvaa johtosarjan kytkennästä tuonno raitisilmasuodattimen alle. Liittimethän sopivat vain yks yhteen, mutta kuinka sen nipun sinne sai istutettua, että menis kansi kiinni? Yritin etsiä kuvaa googlesta ja foorumilta, mutta en löytänyt.VW Touran II 2.0 tdi R-Line '18
ex: f31 320dA '14 Sportline
ex: e91 320dA '07
ex: e39 530dA Touring M-Sport '04
ex: e46 330d Touring '00
Comment
-
-
Originally posted by vexu524tdic View PostEikö lampilla oo muutama samanlainen auto, josko niistä sais kurkata?Löysin jo kuvan johtosarjasta ja johdot paikallaan. Nyt on enää yksi liitin vailla paikkaa, joka haarautuu öljypohjasta tulevasta johdosta. Mihinkähän se mahtaa tulla, kun en löydä sille paikkaa millään.
E: Löytyhän se, ahtoputkeenhan se tuli, oli vaan ahtoputki pois, niin ei hokasannuLast edited by Cummins-; 06-12-2013, 12:39.VW Touran II 2.0 tdi R-Line '18
ex: f31 320dA '14 Sportline
ex: e91 320dA '07
ex: e39 530dA Touring M-Sport '04
ex: e46 330d Touring '00
Comment
-
Comment