Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 520i -96 Ei kestä kaasua ja ABS....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ragu
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 4
    • jyväskylä

    e39 520i -96 Ei kestä kaasua ja ABS....

    Eli tuli ostettua tollanen vikanen bmw siinä palaa tuo ABS:n valo ja luiston eston valo ja ei kestä kaasua juuri yhtään rupeaa röpeltämään.
    koitin tuossa sitä käytellä ja kaasu pohjassa kieroksia ehkä 1200 ja rupeaa poltamaan putkessa/röpeltää huolella. Tyhjäkäyntiä käy nätisti..

    elikkäs olisko tässä nyt kaksi eri vikaa vai liityiskö toisiinsa ?
    sitä kaasuläpän moottori vajeri hässäkää kattelin että se ei ainakaan liiku mihinkään omin voimin vaikka kaasua painelee...
  • BMWE39
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 134

    #2
    Originally posted by ragu View Post
    Eli tuli ostettua tollanen vikanen bmw siinä palaa tuo ABS:n valo ja luiston eston valo ja ei kestä kaasua juuri yhtään rupeaa röpeltämään.
    koitin tuossa sitä käytellä ja kaasu pohjassa kieroksia ehkä 1200 ja rupeaa poltamaan putkessa/röpeltää huolella. Tyhjäkäyntiä käy nätisti..
    Ja vikakoodit olivat...?
    Niiden lukemisesta kannattanee aloittaa, jos ei ole jo tehty.

    Comment

    • jkan
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 319
      • uusikaupunki

      #3
      Originally posted by ragu View Post
      Eli tuli ostettua tollanen vikanen bmw siinä palaa tuo ABS:n valo ja luiston eston valo ja ei kestä kaasua juuri yhtään rupeaa röpeltämään.
      koitin tuossa sitä käytellä ja kaasu pohjassa kieroksia ehkä 1200 ja rupeaa poltamaan putkessa/röpeltää huolella. Tyhjäkäyntiä käy nätisti..

      elikkäs olisko tässä nyt kaksi eri vikaa vai liityiskö toisiinsa ?
      sitä kaasuläpän moottori vajeri hässäkää kattelin että se ei ainakaan liiku mihinkään omin voimin vaikka kaasua painelee...
      Melko varmasti joku abs anturi pimeenä ja sen takia abs ja luistonesto poissa pelistä.

      Käyntivikaan veikkaisin puolavikaa/vikoja mutta onko tulppien kunto katsottu ja se ettei tulpankoloissa ole öljyä?

      Vikakoodinluvusta kannattaa aloittaa niin voi helpottaa kummasti auton kuntoon saamista.
      Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by ragu View Post
        Eli tuli ostettua tollanen vikanen bmw siinä palaa tuo ABS:n valo ja luiston eston valo ja ei kestä kaasua juuri yhtään rupeaa röpeltämään.
        koitin tuossa sitä käytellä ja kaasu pohjassa kieroksia ehkä 1200 ja rupeaa poltamaan putkessa/röpeltää huolella. Tyhjäkäyntiä käy nätisti..

        elikkäs olisko tässä nyt kaksi eri vikaa vai liityiskö toisiinsa ?
        sitä kaasuläpän moottori vajeri hässäkää kattelin että se ei ainakaan liiku mihinkään omin voimin vaikka kaasua painelee...
        Tuleppa pyörähtämään, niin tutkaistaan vikakoodit/käydään pienellä lenkillä. Voin kyllä tulla itsekkin pyörähtämään, mikäli tässä kaupungin lähiympäristössä asustelet ja auto ei ole liikkumiskykyinen.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • ragu
          Newbiemmer
          • Mar 2013
          • 4
          • jyväskylä

          #5
          vikakoodit sain äsken luettua tuli tällläisiä:
          -air mass sensor
          -camshaft sensor
          -crankshaft sensor
          -oxygen sensor control limit
          -vehicle speed signal not present

          voisko olla jos tuo ilmamassa mittari on sökö niin antas nuo muutkin vikakoodit kun käynti on mitä sattuu?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by ragu View Post
            vikakoodit sain äsken luettua tuli tällläisiä:
            -air mass sensor
            -camshaft sensor
            -crankshaft sensor
            -oxygen sensor control limit
            -vehicle speed signal not present

            voisko olla jos tuo ilmamassa mittari on sökö niin antas nuo muutkin vikakoodit kun käynti on mitä sattuu?
            No ei noilla vikakoodeilla mikään ihme, että ei toimi kunnolla. Millä vikakoodit luettiin, jos INPA:lla niin mitkä noista vikoodeista oli päällä? Osa voi olla vanhojakin koodeja. Kannattaa varmaan puhdistaa kaikkien vikakoodia antaneiden antureiden liittimet ja nollata koodit. Sitten jos vikakoodeja tulee uudestaan niin osia vaihtoon.. Saitko luettua ABS moduulilta vikaakodeja?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • ragu
              Newbiemmer
              • Mar 2013
              • 4
              • jyväskylä

              #7
              Absin vika hoidossa oli johto kuskin pyörän anturilta poikki...

              mutta nyt bmw hyyty täysin

              ei lähe enään edes käyntiin kait se ymmärsi itekkin kun koodit luettiin

              että liian monta osaa rikki en käy PRKL!

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by ragu View Post
                Absin vika hoidossa oli johto kuskin pyörän anturilta poikki...

                mutta nyt bmw hyyty täysin

                ei lähe enään edes käyntiin kait se ymmärsi itekkin kun koodit luettiin

                että liian monta osaa rikki en käy PRKL!
                No sitten aloittaisin kampiakselin anturista. Se nimittäin hajotessaan estää auton käynnistymisen.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • ragu
                  Newbiemmer
                  • Mar 2013
                  • 4
                  • jyväskylä

                  #9
                  mistäs tuo kampiakselin anturi löytyy ?

                  tuossa kattelin että ei ainakaan kastele tulppia vaikka sahaa ja starterilla hörähtää... eli ei nosta bensaa tai suuttimet ei anna myrkkyä tällä hetkellä....

                  testeri oli tuolla B100 mallinen kapula ns. bmw pekästään tarkotettu.
                  pystyyköhän tuolla testerillä saamaan jonkun ajon eston päälle ?

                  Mietin vaan kun meinasin sillä nollata nuita vikakoodeja ja tulikin joku eroori siihen ja sen jälkeen ei sitten enään muutakun hörähtäny ja ei enään käyntiin että näin

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by ragu View Post
                    mistäs tuo kampiakselin anturi löytyy ?

                    tuossa kattelin että ei ainakaan kastele tulppia vaikka sahaa ja starterilla hörähtää... eli ei nosta bensaa tai suuttimet ei anna myrkkyä tällä hetkellä....

                    testeri oli tuolla B100 mallinen kapula ns. bmw pekästään tarkotettu.
                    pystyyköhän tuolla testerillä saamaan jonkun ajon eston päälle ?

                    Mietin vaan kun meinasin sillä nollata nuita vikakoodeja ja tulikin joku eroori siihen ja sen jälkeen ei sitten enään muutakun hörähtäny ja ei enään käyntiin että näin
                    kampiakselin anturi löytyy tuosta kuvasta nro 9:


                    Ei kait noiden yleismallin testereiden pitäisi autoa sekoittaa. :think Ei tosin kyllä ole kokemusta noista. Voisi ehkä olla viisasta sun laittaa privaa BreeZi:lle ja sopia, että tulee koodit lukasemaan.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎