520i -97 ajovalo-ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaromiilus
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 14
    • Lempäälä

    520i -97 ajovalo-ongelmat

    Moro. Voisitteko auttaa kun yhtäkkiä tuli emännän siskon autoon onkelmia

    Ei toimi
    -Vilkut
    -Hätävilkut (katkaisijasta)
    -Pitkät valot
    -Takasumuvalot/peruutusvalot
    -Sisemmät takaparkit
    -Mittarivalot

    Autossa ei myöskään näy vilkkujen/pitkien merkkivaloa ja kun kuuntelin niin ei mikään relekään pidä ääntä

    Ajovalokatkaisija voi olla missä tahansa asennossa kun on virrat päällä niin palaa vain etuajovalot ja sisemmät takaparkit. (Jarruvalot toimii oikein)

    Keskuslukko toimii vain kuskin ja repsikan ovesta. Sisällä olevasta katkaisijasta ja takaluukusta ei toimi.

    Samalla tuli myös ongelma ettei takaluukkukaan aukea ja lukkopesä on niin jumissa ettei avaimella saa ovea auki. Takaluukun "katkaisija" on kyllä kunnossa.

    Vikakoodit luin mittaristosta ja näyttää seuraavaa


    RESULT: 3 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    143 overvoltage (U>16V)
    Error frequency : 0
    Invalid working area
    Sporadic error
    -------------------------------------------------------------
    141 ATS signal: telegram error or no telegram
    Error frequency : 0
    Open circuit
    Sporadic error
    -------------------------------------------------------------
    190 light module-EEPROM error
    Error frequency : 40
    Invalid working area
    Error present
    ===============================================

    Koitin myös lukea LCM purkista vikaakoodit muttä en päässyt käsiksi sinne

    Onkohan valomoduuli mennyt mäsäks ja jos on niin miten semmoisen saa uuden/käytetyn ostettua ja koodattua. Itellä on inpa mutta sillä se ei taida toimia?

    Kiitos etukäteen
    T:Jari
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #2
    Tuleeko tuo overvoltage uudestaan, jos poistat koodin? Jos tulee niin tarkoittaa käytännössä, että jännitteensäädin laturista entinen. Mittasitko käynnissä jännitteen? Ellet niin mittaappa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Ylijännite aiheuttaa ongelmia kun moduulit sammuttavat itsensä vahinkojen estämiseksi. Kerta on inpa niin samalla on tullut asennettua sitten NCS Expert, jolla onnistuu korjaaminen. Käytetystä pitää sitten tosin vaihtaa ensin BMW scannerilla VIN & kilometrit, jonka jälkeen sitten koodaus NCS Expertillä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Jaromiilus
      Newbiemmer
      • Jul 2008
      • 14
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Tuleeko tuo overvoltage uudestaan, jos poistat koodin? Jos tulee niin tarkoittaa käytännössä, että jännitteensäädin laturista entinen. Mittasitko käynnissä jännitteen? Ellet niin mittaappa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Ylijännite aiheuttaa ongelmia kun moduulit sammuttavat itsensä vahinkojen estämiseksi. Kerta on inpa niin samalla on tullut asennettua sitten NCS Expert, jolla onnistuu korjaaminen. Käytetystä pitää sitten tosin vaihtaa ensin BMW scannerilla VIN & kilometrit, jonka jälkeen sitten koodaus NCS Expertillä.

      Tästä kyseisestä autosta oli viikko sitten laturi pamahtanut ja se on vaihdettu. Kuittasin vikakoodit eikä tullut enään uudestaan overvoltagea. Latausjännitettä ei ole vielä katsottu mutta huomenna testaan päivällä.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Jaromiilus View Post
        Tästä kyseisestä autosta oli viikko sitten laturi pamahtanut ja se on vaihdettu. Kuittasin vikakoodit eikä tullut enään uudestaan overvoltagea. Latausjännitettä ei ole vielä katsottu mutta huomenna testaan päivällä.
        No sehän sitten selittääkin tuon ylijännitteestä tulleen vikakoodin. Pääsetkö kaikkii muihin moduuleihin INPA:lla (ettei ole väylä jumissa) Virtalukonpohjakin voi aiheuttaa ihmeellisiä ongelmia. Yksi nopea testi on tuo aurinkolippa testi eli näin. Ellei mitää muuta vikaa löydy niin koittamaan toisella LCM:llä.

        Takaluukku ongelmaan: tarkista takaluukun piuhasarja. Yleinen vika ja kun sopiva piuha katkeaa niin ei luukku enää aukea sähköisesti. Luukku pitää saada auki ennen kuin ne piuhat pystyy tarkistamaan eli lukkoon sitten aseöljyä, crc:tä tms. ja sitten avainta pyörittelemään. Avainta pitää kääntää 90 astetta vastapäivään, että mekaanisesti aukeaa. Voi sitten olla todella jäykkä, jos sitä ei ole käytetty.
        Last edited by HTK12; 19-03-2013, 20:12. Reason: Lisäystä
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Jaromiilus
          Newbiemmer
          • Jul 2008
          • 14
          • Lempäälä

          #5
          Täytyypä tehdä että rupeaa metsästämään tota valomoduulia mutta tuntuu ihmeelliseltä että meni täsmälleen samaan aikaan toi takaluukun avaus rikki kuin toi valojen ongelma. Ja kun takaluukusta ja sisältä ei tuota keskuslukitusta saa enään auki :think

          Mutta kiitos neuvosta ja toivotaan että löytyy varaosia

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #6
            Noh itsellä iski takaluukun molemmat tyyppiviat kerralla, johtoja poikki johtosarjasta + lukon jousi poikki.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1845
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              ...lukkoon sitten aseöljyä, crc:tä tms. ja sitten avainta pyörittelemään. Avainta pitää kääntää 90 astetta vastapäivään, että mekaanisesti aukeaa. Voi sitten olla todella jäykkä, jos sitä ei ole käytetty.
              Näissä kauko-ohjautuissa keskuslukoissa on aina se koukku, että lukkoja täytyy koittaa muistaa käyttää myös mekaanisesti avaimella silloin tällöin, niin jumiutumisen riski minimoituu. Aseöljy on kanssa kova sana, tippa pari varsinkin pesua ennen tekee gutaa. Tällä tavoin akku- yms ongelmien koittaessa ei välttämättä tartte alkaa taistella lukkojen kanssa, kun on muutakin tekemistä.

              Tähän kannattaa opetella joku rutiini, vaikka kerran viikossa tai aina rengaspaineita tsekatessa käy avainlukot avaimella läpi.

              Itse olen koittanut muistaa tehdä tämän n. muutaman kerran kuukaudessa, ja vain kovat pakkaset joskus tahtoo aiheuttaa ongelmia.
              Last edited by Havis; 20-03-2013, 06:24.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • Jaromiilus
                Newbiemmer
                • Jul 2008
                • 14
                • Lempäälä

                #8
                Eli vikahan korjaantui vaihtamalla valomoduuli. Kiitoksia neuvoista. Takaluukun ongelmat tuli kuntoon valomoduulin vaihdolla. Sieltä valomoduulilta tulee muuten sitten ohjaus tonne korimodulille ja sen takia takaluukku ei auennut, sisältä ja takaluukusta ei toiminut keskuslukitus. Täytyy sanoa että outo kytkentä kyseessä :think

                Comment

                • Mustis
                  Newbiemmer
                  • Dec 2012
                  • 23
                  • Oulu

                  #9
                  Valomoduuli

                  Hei, ostitko mistä valomoduulin? Mulla taitaa olla sama vika, kun oireilee tismalleen samalla tavalla.

                  Comment

                  • jones\\
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2009
                    • 90
                    • Lahti

                    #10
                    Kun näitä vanhempia e39jä inpan kans tutkii niin monesti lcm vetasee ihtesä tönkkiin.Ei virkoa ennenkuin käyttää akunkenkää irti.
                    e91 320da

                    Comment

                    • Mustis
                      Newbiemmer
                      • Dec 2012
                      • 23
                      • Oulu

                      #11
                      Koodaus

                      Jep, käytin sulakkeet kans irti, ja ei vaikutusta toimintaan. Jos tuon osan hankkii, niin miten hankalaa on koodaaminen, tai mitä se tarkoittaa tässä tapauksessa?

                      Comment

                      • Gedd
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 479
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by jones\\ View Post
                        Kun näitä vanhempia e39jä inpan kans tutkii niin monesti lcm vetasee ihtesä tönkkiin.Ei virkoa ennenkuin käyttää akunkenkää irti.
                        Ei varmaan kovin paljoa lämmitä, mutta mulla oli myös '96 E39 LCM jumissa INPAssa, mutta kun progmanilla avasi key memoryn ja rukkas valoasetuksia niin alkoi taas toimia inpassakin. Mene ja tiedä.. Säästyypähän mankan asetuksian uusiksi rukkaamiselta tuolla tavoin.
                        Last edited by Gedd; 29-07-2013, 22:56.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Mustis View Post
                          Jep, käytin sulakkeet kans irti, ja ei vaikutusta toimintaan. Jos tuon osan hankkii, niin miten hankalaa on koodaaminen, tai mitä se tarkoittaa tässä tapauksessa?
                          Tarkoittaa sitä, että auto piuhan päähän ja sitten se koodataan. Ei onnistu ilman sopivaa diagnostiikkalaitetta.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          Working...
                          X