Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 535iA sammuu lähdössä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    E39 535iA sammuu lähdössä

    Kaverin V8:sin puolesta kyselen, eli auto kuulema starttaa normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä, mutta kun vaihtaa D:lle niin saattaa sammua. Auto uudestaan käyntiin niin saattaa päästä liikkeelle tai voi sammua uudestaankin. Sitten yleensä toimii normaalisti. Kun auto on lämmin niin sammuilee harvemmin. Tyhjäkäynti on kuulema aika matala 500rpm, mutta eikös se ole aika lailla normaali? Antoi vikakoodeiksi nokka-akselin anturin ja lambdan, jotka molemmat vaihdettu, mutta vika säilyi.

    Oliskos tähän arvailuja?

    Onkos tuossa M62:ssa (vm.96) erillinen "tyhjäkäyntimoottori"?
    Voisiko se olla viallinen?
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Vai antoiko sittenkin lambdasäädön ylityksen ja siellä on imuvuoto/maf sökö?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • S.P.R
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1009
      • Oulu area

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Vai antoiko sittenkin lambdasäädön ylityksen ja siellä on imuvuoto/maf sökö?
      Harmi kun en tiedä tarkkoja vikakoodeja. Pitäisi saada auto nyt uudestaan koodien lukuun niin tietäisi vieläkö se lambda herjaa ja miten. Itsekin epäilen nyt akselia maf/imuvuoto/separaattorin kalvo.

      Comment

      • Tume
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 250
        • Helsinki

        #4
        Omassa exässä oli kyseinen vaiva korjaantunut imusarjan takakannen vaihdolla. Eli osa numero 2 tässä kuvassa: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...81&hg=11&fg=40

        En tiedä oliko itse kansi haljennut vai oliko vuoto jossain noissa kumitulpissa ym. nippeleissä, mutta imuvuoto kuitenkin.
        F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

        Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          #5
          Onko alkuperäisiä ne asentotunnistin anturit? Eikös nuo isot pojat tuolla puhuneet, että jos ei ole alkuperäisiä ne, niin ei välttämättä kestä/toimi ollenkaan.?
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • Ur-Quan
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 61
            • Jyväskylä

            #6
            Jos sammuu heittäessä D;lle, veikkaisin vikaa laatikon puolelta. Onko öljyjä vaihdettu? Suosittelisin tätä kokeilemaan, ei se missään nimessä pahasta ole
            E39 535i -96
            E34 518i -96

            Comment

            • ÖRÖ
              Newbiemmer
              • Nov 2012
              • 20
              • suomi

              #7
              onkos tämä vika selvinnyt. Itellä samanlainen auto ja tekee jokus kylmänä saman tempun?

              Comment

              • S.P.R
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1009
                • Oulu area

                #8
                Eipä ole vielä selvinnyt. En kuitenkaan usko, että laatikossa olisi mitään vikaa. Tuo imusarjan takakannen kalvo on netin mukaan aika yleinen vikapaikka ainakin. Voisi lievästi repeytyneenä aiheuttaa tällaisia ongelmia. Toki myös imuvuoto jossain muualla on mahdollinen.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎