Tommoset yli 10% Multiply-arvot kyllä viittais siihen piilevään imuvuotoon. Noin kovilla arvoilla pitäs oikeastaan kuulla jo konehuoneesta, että suhina kuuluu jostain (yleensä imusarjan alta). Ottasin ite kylmästi imusarjan irti ja tutkisin mistä kiikastaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
523iA Aaltoileva kiihtyvyys ja liiallinen kulutus
Collapse
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Mutta mikä aiheuttaa tommoset -40 add arvot? Onko tuokin muuten prosentteja vai? Aika raju arvo jokatapauksessa, varsinkin jos yrittää laihentaa seosta 40%
Nytkin kun löin tuosta raikkaasta ulkoilmasta +4 koneen käyntiin niin tosi semmonen rikkaan katkuinen haju seurasi pakoputkesta, mielestäni ei ennen terveillä bensa-autoilla ole tälläistä syntynyt.Last edited by Jax_KiBez; 10-04-2013, 20:29.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostMutta mikä aiheuttaa tommoset -40 add arvot? Onko tuokin muuten prosentteja vai? Aika raju arvo jokatapauksessa, varsinkin jos yrittää laihentaa seosta 40%
Nytkin kun löin tuosta raikkaasta ulkoilmasta +4 koneen käyntiin niin tosi semmonen rikkaan katkuinen haju seurasi pakoputkesta, mielestäni ei ennen terveillä bensa-autoilla ole tälläistä syntynyt.
Edit: additive on siis millisekunteja ja multiple prosentteja.. dissillä noi näkyy jotenkin järkevästi niissä moottorinohjauksissa joissa inpa antaa jotain geneerisiä isoja arvoja. Mutta additive -40 ei siis ole iso juttu, 200 on.Last edited by Morkai; 10-04-2013, 20:48.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Ok, hyvä tietää. Noita INPA:n selityksiä on niin vaikea löytää että mitä mikäkin tarkkaanottaen tarkoittaa.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Nyt vaihdettu ilmansuodatin, polttoaineensuodatin ja putsattu MAF, ei vaikutusta. Lueskelin taas ulkomaisia foorumeita, jos kohtalotovereita löytyisi, yhdessä M50 325i oli kanssa alle 3000rpm tehoton, muuten suht normaali, niin oli katin vaihdolla lähtenyt pelaa, voiko katti tukkeutua niin että vetää korkeilla kierroksilla muttei matalilla?
Sitten huomannut tossa tänä aamuna että kerran auto lähti kiihtymään normaalisti kun liuin kolmioristeykseen 10km/h ja kun ei tullut ketään painoin lusan lattiaan ja yhtäkkiä auto lähti kuin tykin suusta, juuri niin kuin sen pitäisikin, pelästyin suorastaan ja päästin kaasusta, uudelleen ei auto enää samanlailla kiihtynyt useista yrityksistä huolimatta.
Viittaako tämä mihinkään, mietin että voiko katti vaikuttaa mitenkään tähän, entäpä voiko imuvuoto toimia näin, että rajoittaa tehoa paljon alakierroksilla, hieman yläkierroksilla, muttei vaikuta tyhjäkäynnillä? Eikä jää kierrokset koholle.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Nostetaan nyt kerran, osaisiko joku tuosta katista sanoa, voiko toimia 60% tehoilla alle 3500rpm mutta lähestulkoon 100% 6000rpm jos katti olisi tukossa.
Jos ajan pienellä vaihteella esim. 4000rpm taulussa ja potkaiseen oikean jalan suoraksi niin kiihtyy potkaisemalla, mutta jos saman tekee 2000-2500rpm kohdilla niin hyvä että edes huomaa auton kiihtymisen, niin eleetöntä.
Kattia on vaikea tarkistaa silmin, kun joku edellisistä omistajista vetänyt pakoputken ekan liitoksen jälkeen yhdeksi putkeksi niin ei saa kuin katkaisemalla katsottua katin kunnon. En kyllä jaksa uskoa siihen kun ei helise eikä muutu miksikään vaikka kuinka kuumentais katin hehkuvaksi. Ja kun kaksi pientä hitsaussaumavuotoa ennen ja jälkeen katin niin yhtä kovalla paineella tulee molemmista rei'istä.
Tavallaa vähän sama fiilis tossa kiihdyttämisessä alle 3500rpm kuin olisi luistoneston kaasuläppä pistämässä vastaan, auto yrittää kiihdyttää, mutta ei saa vaan tarpeeksi seosta että tuottaisi tehoa. Luistonesto kuitenkin toimii normaalisti.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Noh tuli putki vedettyä katin takaa poikki eikä katti näyttänyt mitenkään silminnähden rikkoutuneelta, eikä mitään kolinoita kuulunut, ei hajuja eikä makuja jotka eivät sinne kuulu. Vien pakokaasumittaukseen jos ens viikolla kerkiän.
Joten nyt vian etsintä rajoittuisi polttoaineen, ilman ja sytytyksen tutkimiseen. Mistähän kannattaisi aloittaa, öljykorkkiin ainakin tulee imua joten ei ainakaan luulis että huohotuspuolella mitään isoa olis. Tulpat on suht uudet, täytyy viikonloppuna irroittaa ja katsoa väri ja kunto vaikka ovatkin aika uudet.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostNoh tuli putki vedettyä katin takaa poikki eikä katti näyttänyt mitenkään silminnähden rikkoutuneelta, eikä mitään kolinoita kuulunut, ei hajuja eikä makuja jotka eivät sinne kuulu. Vien pakokaasumittaukseen jos ens viikolla kerkiän.
Joten nyt vian etsintä rajoittuisi polttoaineen, ilman ja sytytyksen tutkimiseen. Mistähän kannattaisi aloittaa, öljykorkkiin ainakin tulee imua joten ei ainakaan luulis että huohotuspuolella mitään isoa olis. Tulpat on suht uudet, täytyy viikonloppuna irroittaa ja katsoa väri ja kunto vaikka ovatkin aika uudet.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Eikös suuttimien pesu ole aika tyyristä hommaa? Tulpan hatut katsoin viime viikonloppuna, olivat ehjät ja jousessa oli vastusta hyvin. Voiko niissä silti olla vikaa?Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostEikös suuttimien pesu ole aika tyyristä hommaa? Tulpan hatut katsoin viime viikonloppuna, olivat ehjät ja jousessa oli vastusta hyvin. Voiko niissä silti olla vikaa?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Suuttimet vissiin täytyy irroittaa, onko työlästä ja tiivisteet menee vissiin samalla vaihtoon. Onko noista suuttimen puhdistusaineista mitään apua?Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostSuuttimet vissiin täytyy irroittaa, onko työlästä ja tiivisteet menee vissiin samalla vaihtoon. Onko noista suuttimen puhdistusaineista mitään apua?
Sitten jos suuttimet meinaat viedä ultraan, niin samalla kannattaa ottaa imusarja irti ja vaihtaa sinne tiivisteet ja näkee samalla että missä kunnossa imusarjan alla olevat tulpatut alipaine liittimet ovat. Samalla myös kaasuläppäkotelon perusteellinen puhdistus.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Ajattelin nyt purkaa kaikki mitä ilman imusarjan irroitusta saa irti, katsoa letkut mihin ylettyy yläkautta ja putsata kaasuläppäkoteloa ja tyhjäkäyntisäädin. Ja mitata bensapaine. Jos jotain selviäisi.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostAjattelin nyt purkaa kaikki mitä ilman imusarjan irroitusta saa irti, katsoa letkut mihin ylettyy yläkautta ja putsata kaasuläppäkoteloa ja tyhjäkäyntisäädin. Ja mitata bensapaine. Jos jotain selviäisi.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Jonkunmoinen vika sentään löytyi ICV:n letku oli lähes poikki klemmarin juuresta, löytyi kaikenlaisten vaiheiden jälkeen uusi vielä tälle päivälle ja sain asennettua, vähän muutosta tuli. Kohta nähdään lähteekö adaptaatiot edelleen vaeltamaan.
Ainakin selkeä muutos tuli laatikon toimintaan, nyt osaa D:lläkin vaihtaa vaihteita kun kaasun lyö pohjaan.
Alan epäillä että vikaa on myös korvien välissä eikä autossa enää suurempaa vikaa olisi, katselin kiihdytysvideoita 523:lla ja niissä huomaa saman pykälän tehoalueessa tuossa kun lähtevät 1:llä kiihdyttämään, 3,5trpm huomaa selvän taitoksen kiihtyvyydessä. Mittaan ensi viikolla 0-100km/h ja 80-120km/h aikoja jos niistä selviäisi jotain, toki huono vertaus kun tuntuu vain alaväännössä sitä vikaa olevan, ei ylhäällä.
Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
Comment