Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alipaineventtiili 7.22341.00

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ysikaks
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 6
    • Jyväskylä

    Alipaineventtiili 7.22341.00

    Osaisiko joku kertoa kuinka päin tässä alipaineventtilissä pitää letkujen olla,tämähän siis kytketään moottorikannattimien kumeille,omassani oli letkut irrallaan,ja olisin kiinnostunut tietään kummasta karasta letkun pitäisi lähteä kannattimien kumeille,alta vai sivusta?
    Kuvat vielä liitteenä...
    Attached Files
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Ysikaks View Post
    Osaisiko joku kertoa kuinka päin tässä alipaineventtilissä pitää letkujen olla,tämähän siis kytketään moottorikannattimien kumeille,omassani oli letkut irrallaan,ja olisin kiinnostunut tietään kummasta karasta letkun pitäisi lähteä kannattimien kumeille,alta vai sivusta?
    Kuvat vielä liitteenä...
    Riippuu siitä miten ymmärrät alta vai sivusta suunnat, mutta tuo raidallinen alipaineletku eli ymmärtääkseni sivusta lähtevä letku menee kohteeseen johon alipainetta tarvitaan.
    Tuon voit testata imemällä noista karoista Se kara joka ILMAN sähköä EI vuoda ilmaa imemällä tulee alipainepumpun suuntaan Eli siihen jakotukkiin josta alipaineen jakelu tulee eri kohteisiin. Tiesitkö että tuossa alipaine tukissa on eri kokoisilla reijillä varustetut alipaine lähdöt eri tarkoituksiin
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Ysikaks
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 6
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by e46touring View Post
      Riippuu siitä miten ymmärrät alta vai sivusta suunnat, mutta tuo raidallinen alipaineletku eli ymmärtääkseni sivusta lähtevä letku menee kohteeseen johon alipainetta tarvitaan.
      Tuon voit testata imemällä noista karoista Se kara joka ILMAN sähköä EI vuoda ilmaa imemällä tulee alipainepumpun suuntaan Eli siihen jakotukkiin josta alipaineen jakelu tulee eri kohteisiin. Tiesitkö että tuossa alipaine tukissa on eri kokoisilla reijillä varustetut alipaine lähdöt eri tarkoituksiin

      Molemmat letkut ovat punaraidallisia,jakotukilta tuleva ja kannatinkumeille meneväkin... Tuossa ensimmäisessä kuvassa missä venttiili on paikoillaan,"pysty" asennossa naftasuodattimen kyljessä,niin siitä katottuna sivulähtö ja alalähtö...
      Täytyypi kokeilla niin että alaalle jakotukin letku ja sivulta kannatinkumeille

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #4
        Mikäli letkut ovat alkuperäisiä, niin tuo punaraidallinen letku kuuluu tosiaan mennä moottorin kannatinkumeille.

        Sinisellä raidalla oleva letku menee EGR-venttiilille.

        Tässä kuvat/letkujen liitokset TDS alipainejärjestelmistä:





        Toisessa kuvassa näkyy myös tiedustelemasi suodatinhässäkkä ja letkunpätkä joka ei mene mihinkään. Järjestelmän kuuluukin olla noin.
        Last edited by BreeZi; 19-04-2013, 09:19.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • Tuomas S
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 65
          • jarvenpaa

          #5
          Vähän aihetta sivuten: kokeilin alipaineimurilla/mittarilla imeä tuota kumityynyille menevää letkua, pitäisikö tuon olla 100% tiivis järjestelmä? Suhinaa ei kuulu mistään mutta selvästi vuotaa jostain, ainakin mittari kipuaa takaisin nollaan melko nopeasti.

          Comment

          • Ysikaks
            Newbiemmer
            • Mar 2013
            • 6
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by BreeZi View Post
            Mikäli letkut ovat alkuperäisiä, niin tuo punaraidallinen letku kuuluu tosiaan mennä moottorin kannatinkumeille.

            Sinisellä raidalla oleva letku menee EGR-venttiilille.

            Tässä kuvat/letkujen liitokset TDS alipainejärjestelmistä:





            Toisessa kuvassa näkyy myös tiedustelemasi suodatinhässäkkä ja letkunpätkä joka ei mene mihinkään. Järjestelmän kuuluukin olla noin.
            Täytyypi katsoa nuo kuvat,nyt on sivusto jumissa ettei sinne pääse...

            Punaraidallinen tulee jakotukilta ja jatkaa venttiilin jälkeen kannatinkumeille,
            probleema onkin siis se että kumpi letku kytketään venttiilin sivulla ja kumpi alla olevaan karaan,ne kun molemmat oli irrallaan ja tulpattuna,koska vanhasta venttiilistä oli karat poikki ja nyt olisi siis ehjä venttiili hommattuna ja tarkoituksena laittaa käyttöön...
            Siis punaraidallisen letkun välistä puuttui tämä venttiili,ja letku vaan oli jätetty irralleen,jakotukilta tuleva tulpattuna ja kannatin kumeilta "tuleva" tulpattuna...
            Last edited by Ysikaks; 19-04-2013, 15:49.

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Tuomas S View Post
              Vähän aihetta sivuten: kokeilin alipaineimurilla/mittarilla imeä tuota kumityynyille menevää letkua, pitäisikö tuon olla 100% tiivis järjestelmä? Suhinaa ei kuulu mistään mutta selvästi vuotaa jostain, ainakin mittari kipuaa takaisin nollaan melko nopeasti.
              Minun järjen mukaan tuon järjestelmän pitäisi olla tiivis.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • Surina
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 222
                • Lohja

                #8
                Joo ei kuulunu suhinaa mullakaan, alipaineella kun kokeilin käsipunpulla.
                Pumppasin painetta, ja vasen moottorikumi siellä suhnutti.
                x53

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Surina View Post
                  Joo ei kuulunu suhinaa mullakaan, alipaineella kun kokeilin käsipunpulla.
                  Pumppasin painetta, ja vasen moottorikumi siellä suhnutti.
                  Varmaan max 1bar? En tiedä sitten mitä nuo alipainejärjestelmän osat tykkäävät, jos kovin kauheesti painetta tuuttaa sinne...
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • Ysikaks
                    Newbiemmer
                    • Mar 2013
                    • 6
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Varmaan max 1bar? En tiedä sitten mitä nuo alipainejärjestelmän osat tykkäävät, jos kovin kauheesti painetta tuuttaa sinne...

                    Just tuuttasin painetta pikku kompuralla kannatinkumeille,apukuskin puolen kumi rupesi suhisemaan heti,jätin paineen 1bar ja se laski heti kuin lehmän häntä,ajattelin että se on paskana,joten päätin tuupata lisää,mitäpä sillä enää väliä...
                    Nostin paineen 2.5bar ja kas kummaa,tuli hiljasta ja paineet ei laskenu...
                    Mitäpä tuohon nyt sitten sanois,paineella ei enää suhise mutta enpä tiedä mitä tekee kun alipaine on päällä...

                    Comment

                    • Surina
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 222
                      • Lohja

                      #11
                      Ei nyt mitään kauheita paineita kannata kokeilla, mitä ny tälläsellä vähän punppaa.

                      x53

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎