Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 540 -99 e39 "transfailure"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarkki74
    Newbiemmer
    • Apr 2013
    • 6
    • Valkeakoski

    #16
    Ei ei ajella. Tää solenoidiventtiili vika ilmeisesti aiheuttaa myös sellaista että D eli automaatti asennossa ei osaa vaihtaa aina isomalle paitsi manuaalisesti stepillä?? Tosin Ässä juuri kommentoi vähän samantyyppisestä ongelmasta jos oikein ymmärsin?
    Last edited by Jarkki74; 29-04-2013, 03:54.

    Comment

    • Playboy69
      Newbiemmer
      • Jun 2013
      • 4
      • Valkeakoski

      #17
      Originally posted by Jarkki74 View Post
      Ei ei ajella. Tää solenoidiventtiili vika ilmeisesti aiheuttaa myös sellaista että D eli automaatti asennossa ei osaa vaihtaa aina isomalle paitsi manuaalisesti stepillä?? Tosin Ässä juuri kommentoi vähän samantyyppisestä ongelmasta jos oikein ymmärsin?
      Niin asia on vieläkin auki. Bemulla en ole juuri ajanut vaan viruu toimettomana. Mutta tosiaan akku oli syynä ettei osannut vaihtaa enää isommalle. Solenoidi venttiilivika on edelleen tutkimatta ja tällämenolla varmaan jääkin.. Olis kiva kyl kuulla onko jollain kokemusta tästä venttiili viasta???

      Comment

      • turbopuusti
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 824
        • Helsinki

        #18
        Tuo solenoidi 2 eli ilmeisesti EDS 2 tai MV2 toimivat käänteisesti verrattuna EDS 1 venttiliin (yhteensä 8kpl solenoideja). OFF- asennossa päästää hydraulinesteen virtaamaan lävitseen. Todennäköisesti jousipalautteinen ja oliskohan kuoleentunut. Ei erityisen harvinainen vika, näitä on vaihdettu tietyillä kilsoilla. Kannattaa harkita myös samalla muiden venttiilien vaihtoa/puhdistusta jos öljypohja avataan.

        Itse puhdistuttaisin venttiilikoneiston, venttiilit ja laitattaisin uudet öljyt ja suodattimen huuhtelulla. Tuommoselle operaatiolle tulee varmaan hintaa luokkaa 600-700€.
        Last edited by turbopuusti; 09-08-2013, 12:04.
        e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

        Comment

        • turbopuusti
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 824
          • Helsinki

          #19
          Niin ja tuossa on hieman lootan sielunelämästä luettavaa:

          e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 936
            • Espoo

            #20
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Eikö sieltä vikakoodeista pukannut jotain solenoidi ongelmaa?Jos siellä on vaan jotain mekaanista jumitusta (paskaa?) ja lämmetessä laajentuessaan sitten alkaa toimimaan.
            Itse olin viemässä viime viikolla E34:sta juuri laatikon öljynvaihtoon, kun motarin poistumisrampissa tuntui tärskäys ja laatikko meni vikatilaan. Pihassa katsottiin vikakoodeja ja laatikolla niitä oli useita: actuator (1, 2, 3), speed monitoring ja selector-lever position L4.

            En tiedä tuottiko vähäinen öljymäärä muut kuin nuo actuator-herjat, mutta öljynvaihto huuhtelemalla, uusi suodatin ja tiivisteet korjasi karkeat ja hidastuneet vaihdot eikä vikatila ole uusinut.
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • Playboy69
              Newbiemmer
              • Jun 2013
              • 4
              • Valkeakoski

              #21
              Tosiaan vika on sitte korjattu. Ensialkuun vaihdettiin öljyt ja suodattimet mutta ei ollut mitään hyötyä kuin käytös ja äänimaailma parani huomattavasti. loota uudestaan auki ja solenoidiventtiili kakkonen vaihtoon ja kasnäin toimii kuin unelma.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎