Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 omituinen vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    E39 omituinen vika?

    Elikkä, tuossa vkl mennessäni autokaistalle hakemaa mahan täytettä tuli ajettua kurviin hiukan kovempaa, kaarroin siis oikealle. No Mcdonaldsin pihaan päästessä ihmettelin kun suoraa ajaessa kuuluu oikealta takaa omituinen ääni. Käänsin ratin oikealle ja ajoin rauhallisesti eteenpäin ja ääni paheni. Kävin katsomassa ulkona ja sanoin emännälle että ajaa eteenpäin kaartaen oikealle. Koko oikea takarengas liikkui eteenpäin n.4cm. Metrin verran ajatin vielä eteenpäin ja sitten kuului paukahdus ja rengas palasi paikalleen, sen jälkeen koitti toistaa vielä tätä samaa.

    Neuvottomana sitten peruutin n.20metriä taaksepäin, ja awot, vika hävisi? Nyt toiminut taas normaalisti. Teki tämän saman viime kesänä. Pyörä on kiinni eli sen voi sulkea. Antaako joku pusla periksi? :think
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

    #2
    Jos pyörä pääsee liikkumaan aikuisten oikeasti 4cm,niin jotain on varmasti rikki.Pyörä äkkiä ylös ja välystä/viallista osaa etsimään.

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #3
      Kyllä nyt vaikuttaa siltä että todellakin on jotain rikki. Olisiko joku olennaisen tärkeä pultti poikki tjsp.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        En kyllä itse paljon enää ajaisi ennen vian selvittämistä. Pyörä ei voi noin paljoa liikkua, ellei sieltä ole jotain rikki. Ei kovin paljoa naurata jos sieltä jotain pettää lopullisesti vaikka motarilla..
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #5
          Voisko olla vika narinanivelessä? :think Mitään muuta järkevää paikkaa en keksi näin äkkiseltään..
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1835
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            En kyllä itse paljon enää ajaisi ennen vian selvittämistä. Pyörä ei voi noin paljoa liikkua, ellei sieltä ole jotain rikki. Ei kovin paljoa naurata jos sieltä jotain pettää lopullisesti vaikka motarilla..
            Itsekään en uskaltaisi ajaa metriäkään autolla jossa yksikin pyörä liikkuisi edes 5mm ylimääräistä. Ja 4 cm on valtava välys/liike. Sellaisesta kun ei koskaan tiedä mihin se tien päällä yks kaks hyökkää.

            Suosittelen etsimään syyllisen ja korjaamaan ihan oman ja muiden turvallisuuden vuoksi.

            Onko kyseessä touring? Ettei taka-apurungon puslat olisi aivan finaalissa ja koko kelkka pääsee kääntymään?
            Last edited by Havis; 30-04-2013, 14:00.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • jkan
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 320
              • uusikaupunki

              #7
              Nyt kulma ylös ja tutkimaan P*rkele. Mietippä jos hajoaa lopullisesti esim. motarivauhdissa ja auto lähtee lapasesta ja asuu mihin sattuu osumaan. On meinaan sitten sivullistenkin henget vaarassa vain siksi että vika "katosi" kun vähän peruutti.

              Jos todellakin liikkuu 4cm. niin jotain on rikki/pahasti välyksellinen.
              Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

              Comment

              • Kessuu
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 50
                • Kouvola

                #8
                Kelkan puslat tai sitten narinahela/ joku muu sillä suunnalla. Ei siellä nyt hirveästi vaihtoehtoja ole. Ja jos liike senttejä, niin ei luulisi oleva vaikeaa edes paikallistaa kun nostaa kulman ylös.

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  #9
                  Auto on tosiaan pysynyt parkissa nyt. Huomasin että takarenkaita kun potkii takaata tai edestä niin jää "vapisemaan"? Oiskohan vahvasti noi narinahelat hajalla? Mites koko taka-akselin puslat?
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #10
                    Tuskin se vika renkaita potkimalla selviää. Tunkilla kulma ilmaan ja ihmettelemään tarkemmin.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • djs^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 1177
                      • Mikkeli

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Tuskin se vika renkaita potkimalla selviää. Tunkilla kulma ilmaan ja ihmettelemään tarkemmin.
                      Totta, ajattelin vaan että voiskohan asioita yhdistää. Lauantaina pääsen töistä niin pääsen tutkimaan enemmän.
                      EX :
                      -E36 316
                      -E36 325
                      -E39 523
                      -E39 530dA M-Sportx2
                      -E60 525dA M-Sport x2
                      -E60 545i Matte white
                      -E53 x5
                      -E91 3xx

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎