E39 Vanne- ja rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Zones View Post
    koitin tuossa selailla mutta ei millään osunu silmään eli minkälaisilla et:illä ja rengastuksella porukalla on ollu 20"? tuli tuossa ostettua style 214 niin tarvis tietää vähän minkälaista kumia ja spaceria tilaa..
    Etuvanne 9,5 ja taka 10,5

    Eteen n. ET15 ja taakse n. ET25

    Renkaiksi 235-245/30 ja 275-285/25
    Last edited by bemu2000; 13-01-2015, 20:01.

    Leave a comment:


  • Zones
    replied
    koitin tuossa selailla mutta ei millään osunu silmään eli minkälaisilla et:illä ja rengastuksella porukalla on ollu 20"? tuli tuossa ostettua style 214 niin tarvis tietää vähän minkälaista kumia ja spaceria tilaa..
    Etuvanne 9,5 ja taka 10,5

    Leave a comment:


  • ppeetu
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Mittaa juu ihan antureilla. (Edit. Ei se vannetta mittaa mutta kumin halkaisijan se tietää)

    Kuvittele tilanne missä edessä on halkaisijaltaan liian iso rengas ja takana liian pieni, takarenkaat pyörii nopeammin... silloin auto kuvittelee takarenkaan luistavan tyhjää ja auton luistonesto menee päälle. Samat ongelmat tulee laatikon kanssa eteen, vaihteet vaihtuu miten sattuu, kun akselit pyörii eri nopeuksia.



    Manuaalivaihteinen auto ja luistonesto pois kytkettynä, ei niin paljon merkitystä.

    Kiitos, nyt avautui jo minulle. Täytynee pistää sitten ne 235/35 takasin eteen, jos se niillä toimii sitten hyvin takarenkaiden kanssa

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by ppeetu View Post
    Mittaako laatikko jotenkin noita vanteita? Ja jos mittaa niin mittaako se vain taka-akselilta? Ja jos laatikkoon vaikuttaa vierintäkehä, miten auto sen mittaa? Selventäkää tyhmälle, sillä mielestäni on todella mielenkiintoista miten renkaat ja laatikko yhdessä pelaavat:think perkele kun ehti etukumit irroittamaan jo...
    Mittaa juu ihan antureilla. (Edit. Ei se vannetta mittaa mutta kumin halkaisijan se tietää)

    Kuvittele tilanne missä edessä on halkaisijaltaan liian iso rengas ja takana liian pieni, takarenkaat pyörii nopeammin... silloin auto kuvittelee takarenkaan luistavan tyhjää ja auton luistonesto menee päälle. Samat ongelmat tulee laatikon kanssa eteen, vaihteet vaihtuu miten sattuu, kun akselit pyörii eri nopeuksia.

    Manuaalivaihteinen auto ja luistonesto pois kytkettynä, ei niin paljon merkitystä.

    Leave a comment:


  • ppeetu
    replied
    Mittaako laatikko jotenkin noita vanteita? Ja jos mittaa niin mittaako se vain taka-akselilta? Ja jos laatikkoon vaikuttaa vierintäkehä, miten auto sen mittaa? Selventäkää tyhmälle, sillä mielestäni on todella mielenkiintoista miten renkaat ja laatikko yhdessä pelaavat:think perkele kun ehti etukumit irroittamaan jo...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Siis se 215 kumi olisi liian pieni ja aiheuttaisi ongelmia laatikon kanssa. Nuo 235/35/19 ja 265/30/19 on sopivat. 225/35/19 on taasen hieman pieni.
    Niin, ja itseasiassa jos tarkkoja ollaan, niin pari tuolle 235/35R19:lle olisi 275/30R19.

    E39 Touringiin tuossa 265:ssa ei riitä kantavuus.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Siis se 215 kumi olisi liian pieni ja aiheuttaisi ongelmia laatikon kanssa. Nuo 235/35/19 ja 265/30/19 on sopivat. 225/35/19 on taasen hieman pieni.
    Näin on, tuli vain sellainen kutina ettei kysyjä ole nyt ymmärtänyt että tuo profiili luku xxx/35/xx tuossa välissä on prosentuaalinen osa leveydestä. Siis että renkaan halkaisija muuttuu todella paljon kun leveys muutetaan 235 -> 215, vaikka profiili on sama 35... kun se kerran on suhteessa leveyteen.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by ppeetu View Post
    Johtuuko tämä vanteiden liian suuresta koosta, vai tarkalleen ottaen mistä? Vai ovatko renkaat liian pienet? (235/35 ja 265/30)



    Idea eturenkaiden leveydessä on se, että nykyisellä renkalla ei saa tuotua kaaren tasolle koska renkas ottaa kiinni kaareen, pienemmällä renkaalle sen saa venytettyä vanteelle, ja spacerilla saisin renkasta enemmän ulos, toki myös uraherkkyys voisi vähentyä. Voi myös olla että siirryn 225/35 leveään renkaaseen.
    Siis se 215 kumi olisi liian pieni ja aiheuttaisi ongelmia laatikon kanssa. Nuo 235/35/19 ja 265/30/19 on sopivat. 225/35/19 on taasen hieman pieni.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by ppeetu View Post
    Johtuuko tämä vanteiden liian suuresta koosta, vai tarkalleen ottaen mistä? Vai ovatko renkaat liian pienet? (235/35 ja 265/30)



    Idea eturenkaiden leveydessä on se, että nykyisellä renkalla ei saa tuotua kaaren tasolle koska renkas ottaa kiinni kaareen, pienemmällä renkaalle sen saa venytettyä vanteelle, ja spacerilla saisin renkasta enemmän ulos, toki myös uraherkkyys voisi vähentyä. Voi myös olla että siirryn 225/35 leveään renkaaseen.
    Kaikki on kiinni vierintäkehästä, ei vanteen koosta.
    Katsoitko edes saako sitä 215kumia oikealla kantavuudella?

    Leave a comment:


  • ppeetu
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Laatikko ei toimi normaalisti noilla renkailla
    Johtuuko tämä vanteiden liian suuresta koosta, vai tarkalleen ottaen mistä? Vai ovatko renkaat liian pienet? (235/35 ja 265/30)

    Originally posted by jannmann View Post
    Miks ihmeessä haluat e39:siin eteen 215 levyisen sirkelin?
    Vanteiden leveys erona nyt 2,5cm ja nykyisten renkaiden ero 3cm.
    Silti haluat eteen 5cm kapeamman renkaan.

    Muutoksen jälkeen eturengas on n. 1cm takarengasta pienempi ja 2cm halkaisijaltaan 16" orkkis kokoa pienempi.

    edittiä.. Riittääkö sellasessa sirkelissä edes kantavuus?
    Idea eturenkaiden leveydessä on se, että nykyisellä renkalla ei saa tuotua kaaren tasolle koska renkas ottaa kiinni kaareen, pienemmällä renkaalle sen saa venytettyä vanteelle, ja spacerilla saisin renkasta enemmän ulos, toki myös uraherkkyys voisi vähentyä. Voi myös olla että siirryn 225/35 leveään renkaaseen.

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by ppeetu View Post
    Mahtaako automaattilaatikko seota kesävanteista? Etuvanne tällähetkellä 235/35/19, 9,5" leveä. Ja takavanne 265/30/19, 10,5" leveä. Etuvanteisiin olisi tarkoitus vaihtaa kesään mennessä rengastus 215/35/19. Mitä mieltä?
    Laatikko ei toimi normaalisti noilla renkailla

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by #BMW# View Post
    Anteeksi, aihetta sivuten onko m5 ja normi e39 vanne ja rengas sopiivuudet samat?
    mahtuisko 245/40/19 et 20 ja 275/285/30/19 et 25 pyöriin m5 taikka normi e39:ssä?
    M5 :ssa on takakaarista painettu pokkaus lyttyyn, muuten samat kaaret. 245/35 ja 275/30 menee suoraan, pienellä työllä 285/30

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by ppeetu View Post
    Mahtaako automaattilaatikko seota kesävanteista? Etuvanne tällähetkellä 235/35/19, 9,5" leveä. Ja takavanne 265/30/19, 10,5" leveä. Etuvanteisiin olisi tarkoitus vaihtaa kesään mennessä rengastus 215/35/19. Mitä mieltä?
    Miks ihmeessä haluat e39:siin eteen 215 levyisen sirkelin?
    Vanteiden leveys erona nyt 2,5cm ja nykyisten renkaiden ero 3cm.
    Silti haluat eteen 5cm kapeamman renkaan.

    Muutoksen jälkeen eturengas on n. 1cm takarengasta pienempi ja 2cm halkaisijaltaan 16" orkkis kokoa pienempi.

    edittiä.. Riittääkö sellasessa sirkelissä edes kantavuus?

    Leave a comment:


  • ppeetu
    replied
    Mahtaako automaattilaatikko seota kesävanteista? Etuvanne tällähetkellä 235/35/19, 9,5" leveä. Ja takavanne 265/30/19, 10,5" leveä. Etuvanteisiin olisi tarkoitus vaihtaa kesään mennessä rengastus 215/35/19. Mitä mieltä?

    Leave a comment:


  • #BMW#
    replied
    Anteeksi, aihetta sivuten onko m5 ja normi e39 vanne ja rengas sopiivuudet samat?
    mahtuisko 245/40/19 et 20 ja 275/285/30/19 et 25 pyöriin m5 taikka normi e39:ssä?

    Leave a comment:

Working...
X