Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d automaatin ohjelmaversio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    E39 530d automaatin ohjelmaversio

    Autoni on E39 530da -02.
    Osaiskos joku kertoa mikä on uusin ja/tai toimivin saatavilla oleva automaattivaihteiston ohjelma versio kyseiseen auto malliin?

    BMW:n edustajien mukaan pitäis käyttää piuhan nokassa ennen kuin osaisivat sanoa. Pitääköhän paikkansa?
    Tuntus vaa et eikö tollanen asia selviä heidän koneilta. Mitä mieltä foorumin asiantuntijat on?
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by Hezman View Post
    Autoni on E39 530da -02.
    Osaiskos joku kertoa mikä on uusin ja/tai toimivin saatavilla oleva automaattivaihteiston ohjelma versio kyseiseen auto malliin?

    BMW:n edustajien mukaan pitäis käyttää piuhan nokassa ennen kuin osaisivat sanoa. Pitääköhän paikkansa?
    Tuntus vaa et eikö tollanen asia selviä heidän koneilta. Mitä mieltä foorumin asiantuntijat on?
    Tuskin kovin moni noita muistaa ulkoa. Esim. Progmanilla kun ton päivittää niin muistaakseni näyttää vanhan softaversion ja ehdottaa sit uutta versiota tilalle. Miks pitäis päivittää?
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Hezman
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 708
      • Jyväskylä

      #3
      Jotta laatikon toimintaa sais miellyttävämmäksi.
      Veljen 525tds purkissa laatikko toimii aivan eri lailla. Vieterimäisyyttä vähempi-> hyödyntää diisselin ominaisuuksia paremmin, vaihdot pehmeempiä sekä turbiinilukon käyttö parempaa/järkevämpää.
      Kun kokeilin omaani (530d) tuota 525:sen ohjainboxia, niin seurasi kaikki nuo paremmat ominaisuudet mukana.
      Liekköhän kysymys sitten pelkästä ohjelmasta vai oiskohan 530d:n ohjainboxista jotain rikki.?

      Comment

      • Chailou
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 370
        • Hki

        #4
        Originally posted by Hezman View Post
        BMW:n edustajien mukaan pitäis käyttää piuhan nokassa ennen kuin osaisivat sanoa. Pitääköhän paikkansa?
        Tuntus vaa et eikö tollanen asia selviä heidän koneilta. Mitä mieltä foorumin asiantuntijat on?
        Miten se esim. Laakkosen koneelta näkyis jos laatikko on päivitetty jossain muualla? Ei niilläkään kristallipalloa taida olla...

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Hezman View Post
          Jotta laatikon toimintaa sais miellyttävämmäksi.
          Veljen 525tds purkissa laatikko toimii aivan eri lailla. Vieterimäisyyttä vähempi-> hyödyntää diisselin ominaisuuksia paremmin, vaihdot pehmeempiä sekä turbiinilukon käyttö parempaa/järkevämpää.
          Kun kokeilin omaani (530d) tuota 525:sen ohjainboxia, niin seurasi kaikki nuo paremmat ominaisuudet mukana.
          Liekköhän kysymys sitten pelkästä ohjelmasta vai oiskohan 530d:n ohjainboxista jotain rikki.?
          TDS:ssä on kokonaan eri vaihdelaatikko(ZF). Moottorissa on myös paljon vähemmän vääntöä, kuin 530D:n moottorissa. Vaihdelaatikon ohjelmistoversion saa muistaakseni inpalla katsottua, joten ei muuta kuin foorumilaisen juttusille. Itsellä ollut mielessä myös tuo vaihdelaatikon softan päivitys, mutten usko että se vaikuttaa hirveästi esim. turbiinilukon toimintaan.
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            #6
            Joo painovirhe paholainen tuli. 525d eikä tds, joka kyseessä.
            Ja eikait ZF:n aivot käy GM:n laatikolla olevaan värkkiin, luulisin. Kyllä niissä ohjelmissa on mielestäni selkeitä eroja. Tossa kaverilla on 530d kans, joka toimii paremmin ja järkevämmin kuin toi oma. Ja ei pitäs olla kyllä kiinni askin sisuskaluista, koska omani on juuri rempattu.
            Luulenpa, että varailen vaan ajan päivitykseen..

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Hezman View Post
              Joo painovirhe paholainen tuli. 525d eikä tds, joka kyseessä.
              Ja eikait ZF:n aivot käy GM:n laatikolla olevaan värkkiin, luulisin. Kyllä niissä ohjelmissa on mielestäni selkeitä eroja. Tossa kaverilla on 530d kans, joka toimii paremmin ja järkevämmin kuin toi oma. Ja ei pitäs olla kyllä kiinni askin sisuskaluista, koska omani on juuri rempattu.
              Luulenpa, että varailen vaan ajan päivitykseen..
              Noniin tämä 525D muuttaa asian kokonaan. Nyt ollaan samassa laatikossa.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #8
                Sun e39 on sieltä uudemmasta päästä, et tuskin siellä kovin vanhaa softaversiota on. En usko et siinä mitään vikaa on. Saattaa laatikko myös uusilla sisuskaluilla ja öljyillä tökätä vaihteen pesään hieman jämäkämmin kuin jollain 300tkm ajetuilla ölpillä. Kait siellä laatikossa on tarpeeksi öljyä?

                Jos jotain softapuolelle haluat tehä niin kannattaa kattoa tota säiettä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=255533
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Luotan laatikon remontoijaan öljy määrän suhteen, joten ei nyt sitte ole tarkistettu. Uloskaan ei ole tullut.
                  Ajatus oli vaihtaa pari solenoidia lootaan, joitten ohmi määrä ei ollut sellanen kuin pitäis. ( Uusi solenoidi 15 - 17 ohm, mitattu 30.) Liikkeessä asiantunteva myyjä kuitenkin meinas että ongelma ei ole solenoideissa vaan juurikin softa puolella. En nyt tarkkaan muista mutta liittyi ohjaimen "itse oppivaan" sydeemiin.
                  Jostain syystä se ei nyt taho sopeutua.
                  Tuo 525D alkoi myös vaihtaan huonosti kun kokeilin siihen tuota isomman myllyn aivoja.

                  Kuinka tuo ohje-arvosta poikkeava ohmi määrä vaikuttaa solenoidin toimintaan?

                  Mulla oli paikalla tollanen saksassa muokattu boksi jonkun aikaa ennen laatikon remonttia. Boksissa hyvät ja huonot puolet.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎