Announcement

Collapse
No announcement yet.

Syylärin ilmausruuvi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suomalaine
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 45
    • Savonlinna

    Syylärin ilmausruuvi

    Moro!

    Tossa kävi silleen että kaverin pihasta lähin ajelemaan ja kaveri sitten soitteli 10kilsan jälkeen notta on jääny bemarista vesiä pihoille. (523i -96)

    Syyksi löyty täyttökorkin vieressä oleva ylipaineruuvi, vai liekkö edes oikea sana sille?

    Oli menny poikki, ei pie enää paineita. No kotia ajelin ja vähä lisäsin nestettä ettei nyt mahdollisesti pääse keittelemään.

    Mietin vaan että mistä moinen on voinut nyt sitten johtua, meneekö ne näin poikki jos tulee liikaa painetta vai pitäskö sen päästää paineet jotenkin muuten pihalle?

    Sen tiiän ettei tuola voi kyllä hirveitä ajella, ehkä sen pari kilsaa pajalle että pääsee ruuvin vaihtamaan ja sit pitää ilmailla järjestelmä.

    Tässä kuvaa tapahtuneesta:


    Niin ja jos jollain sattuu savonlinnassa olemaan nurkissa kyseinen ehjä ruuvi tuohon tilalle niin voin siitä pari euroa maksaa jos saan sen huomiseen mennessä

    Kaveri sano tuovansa yhden syylärin näytille että onko siinä samanlainen ruuvi mutta jos täältä löytys varmuudella toinen jos sattuu tuo kaverin tuoma olemaan susi niin tietää mistä sen sitten saa.

    Olihan tuo onni matkassa ettei äsken reissun päällä hajonnut kun olin tulossa lappeenrannasta
    Last edited by Suomalaine; 04-05-2013, 20:27.
    - E39 523i -96
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Hajonnut ruuvi on ilmausruuvi. Voi olla joskus vedetty liian tiukkaan ja sitten antaunut, tms.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Kyseinen ruuvi on ilmausruuvi. Uuden saat muutomalla eurolla marmorilta. Vanhan saat helposti pois kun kuumennat vaan ruuvimeisselin kärjen ja painat siihen katkenneeseen pätkään. Sitten tarvitsee vaa vanha pyörittää pois. Turha tälläisten takia on pajalle viedä. Autolla ei sitten kannata ajaa, koska järjestelmään ei tule painetta kun tuo on rikki.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Suomalaine
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 45
        • Savonlinna

        #4
        No nyt tietää sit sen mikä se on varmuudella, tuossa noita ilmausruuveja tuntuu olevan vähän joka letkussa niin ajattelin että se on joku että ei laske paineita liiaksi. Kaveri sen eka sano että paineruuvi niin siitä tuo jäi päähän
        - E39 523i -96

        Comment

        • Suomalaine
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 45
          • Savonlinna

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Kyseinen ruuvi on ilmausruuvi. Uuden saat muutomalla eurolla marmorilta. Vanhan saat helposti pois kun kuumennat vaan ruuvimeisselin kärjen ja painat siihen katkenneeseen pätkään. Sitten tarvitsee vaa vanha pyörittää pois. Turha tälläisten takia on pajalle viedä. Autolla ei sitten kannata ajaa, koska järjestelmään ei tule painetta kun tuo on rikki.
          Omaa pajaa tuossa tarkotin missä noita autohommia teen, köyhän ei oo vara viiä merkkiliikkeeseen tai edes nyrkkipajalle.

          Mikkelissä on lähin marmoritiski, savonlinnasta just lopettivat, ei kehtais nyt autoo seisottaa hirmu pitkään kun joka päivä pitäs päästä liikkumaan.

          Haittaiskos tuo nyt miten sitten loppupelissä tuota järjestelmää jos muovihitsailen tuon reijän umpeen?
          - E39 523i -96

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Suomalaine View Post
            Omaa pajaa tuossa tarkotin missä noita autohommia teen, köyhän ei oo vara viiä merkkiliikkeeseen tai edes nyrkkipajalle.

            Mikkelissä on lähin marmoritiski, savonlinnasta just lopettivat, ei kehtais nyt autoo seisottaa hirmu pitkään kun joka päivä pitäs päästä liikkumaan.

            Haittaiskos tuo nyt miten sitten loppupelissä tuota järjestelmää jos muovihitsailen tuon reijän umpeen?
            Otat sen vanhan pois ja se kädessä sitten vaikka johonkin hydraliikka liikkeeseen niin eiköhän sieltä löydy sopiva metalli pultti. Sitä pitää sitten kiristää todella varovasti, ettei kierteet korkkaa. Varmaan ilmaamista vaikeuttaa, jos sen hitsaat umpeen.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Hen-3
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 103
              • Lahti

              #7
              Originally posted by Suomalaine View Post
              Omaa pajaa tuossa tarkotin missä noita autohommia teen, köyhän ei oo vara viiä merkkiliikkeeseen tai edes nyrkkipajalle.

              Mikkelissä on lähin marmoritiski, savonlinnasta just lopettivat, ei kehtais nyt autoo seisottaa hirmu pitkään kun joka päivä pitäs päästä liikkumaan.

              Haittaiskos tuo nyt miten sitten loppupelissä tuota järjestelmää jos muovihitsailen tuon reijän umpeen?
              Eikös Karikon kautta viel saa?
              Ainaki voivat tilata mikkelistä savonlinnaan jos ei oo hyllyssä...

              Comment

              • Suomalaine
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 45
                • Savonlinna

                #8
                Sain "uuden" käytetyn ruuvin, pistän sen kiinni.

                Kariko lopetti, en tiiä lopettiko kokonaan vielä ton bemarin osien tuonnin mutta viimeks kun kävin siellä niin siinä oli savonlinna extraa termariin pistetty 40eur + toimitus.

                Ilmaushan tässä tais mennä siten että auto semmoseen asentoon että moottorin perä on alempana kun moottorin etuosa ja sit lämmöt täysille ja kone käyntiin ja vettä sisään? Mihis kohtin sitä vettä kannattaa pistää kun en ainakaan hokassu tuossa kuuman merkkiä missään vaan pelkästään kylmä merkin mihin sen veden pitäs asettua kun on viileenä kone?
                - E39 523i -96

                Comment

                • Tome
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 548
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Suomalaine View Post
                  Sain "uuden" käytetyn ruuvin, pistän sen kiinni.

                  Kariko lopetti, en tiiä lopettiko kokonaan vielä ton bemarin osien tuonnin mutta viimeks kun kävin siellä niin siinä oli savonlinna extraa termariin pistetty 40eur + toimitus.

                  Ilmaushan tässä tais mennä siten että auto semmoseen asentoon että moottorin perä on alempana kun moottorin etuosa ja sit lämmöt täysille ja kone käyntiin ja vettä sisään? Mihis kohtin sitä vettä kannattaa pistää kun en ainakaan hokassu tuossa kuuman merkkiä missään vaan pelkästään kylmä merkin mihin sen veden pitäs asettua kun on viileenä kone?
                  ei todellakaan ilmata noin. Haulla löytää oikean proseduurin.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Suomalaine View Post
                    Sain "uuden" käytetyn ruuvin, pistän sen kiinni.

                    Kariko lopetti, en tiiä lopettiko kokonaan vielä ton bemarin osien tuonnin mutta viimeks kun kävin siellä niin siinä oli savonlinna extraa termariin pistetty 40eur + toimitus.

                    Ilmaushan tässä tais mennä siten että auto semmoseen asentoon että moottorin perä on alempana kun moottorin etuosa ja sit lämmöt täysille ja kone käyntiin ja vettä sisään? Mihis kohtin sitä vettä kannattaa pistää kun en ainakaan hokassu tuossa kuuman merkkiä missään vaan pelkästään kylmä merkin mihin sen veden pitäs asettua kun on viileenä kone?
                    Tuolla pari ilmaus ohjetta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81405


                    Ja jotain keskustelua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=204845
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by Suomalaine View Post
                      No nyt tietää sit sen mikä se on varmuudella, tuossa noita ilmausruuveja tuntuu olevan vähän joka letkussa niin ajattelin että se on joku että ei laske paineita liiaksi. Kaveri sen eka sano että paineruuvi niin siitä tuo jäi päähän
                      Korkki on se joka päästää liian paineen pois ja sit kylmetessä tasaa alipaineen.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎