Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 flekti ottaa kiinni moottoriin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    E39 flekti ottaa kiinni moottoriin?

    Eli flekti on jotenkin päässyt liikkumaan koneeseen päin ja siivet ottaa nyt kiinni koneeseen. Heiluttamalla ei tunnu isompia välyksiä, joten onko vain kiinnitys pettänyt? Ja onko tuo edes mahdollista?

    Saako tuota flektiä mitenkään disabloitua, että pystyisi ajaa kotiin 30km?

    Mitä kaikkea pitää purkaa, että pääsee tarkemmin sitä ihmettelemään? Vaikka eipä täällä duunissa kauheita remppoja pysty
    tekemään..
    Last edited by S.P.R; 09-05-2013, 18:03.
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by S.P.R View Post
    Eli flekti on jotenkin päässyt liikkumaan koneeseen päin ja siivet ottaa nyt kiinni koneeseen. Heiluttamalla ei tunnu isompia välyksiä, joten onko vain kiinnitys pettänyt? Ja onko tuo edes mahdollista?

    Saako tuota flektiä mitenkään disabloitua, että pystyisi ajaa kotiin 30km?
    Ota pois, niin pääset ajamaan.

    On niitä mennyt sillätavoin rikki että pysyy paikoillaan mutta osuu johonkin moottorin osaan, esim. m57 uudemmissa versioissa egr lämmönvaihtimeen.

    Eli jos siivet eivät ole irti viskokytkimestä niin visko vaihtoon.

    Kärsii ajaa tienpäällä ilmankin, mutta hellettä ja ruuhkaa pitää tietysti välttää jos visko on poistettu väliaikasesti.
    Olli.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by S.P.R View Post
      Eli flekti on jotenkin päässyt liikkumaan koneeseen päin ja siivet ottaa nyt kiinni koneeseen. Heiluttamalla ei tunnu isompia välyksiä, joten onko vain kiinnitys pettänyt? Ja onko tuo edes mahdollista?

      Saako tuota flektiä mitenkään disabloitua, että pystyisi ajaa kotiin 30km?
      Sulla siis ottaa visko kiinni? Ainut tapa disabloida on ottaa se pois. Eli 32mm lenkillä lähtee kun siihen lyö vasaralla.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Fastpiksu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2010
        • 1571
        • Kajaani-Paltamo

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Sulla siis ottaa visko kiinni? Ainut tapa disabloida on ottaa se pois. Eli 32mm lenkillä lähtee kun siihen lyö vasaralla.
        Ja siinä on sitten vasenkätinen kierre. Eli auton edestä katsottuna lyöt avainta vasemmalta oikealle.
        Chevrolet Express van
        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
        E36 325i group F

        Ex:
        e34 525i
        e34 525tds "superturbo"
        e39 530d M-Sport

        Comment

        • S.P.R
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1009
          • Oulu area

          #5
          Ok, pitää yrittää irroittaa se.
          Visko menee nyt sitten ilmeisesti uusintaan. Mistä kannattaa hommata ja minkä merkkinen, että kestää? Kannattaako jotain muuta uusia samoilla tulilla?

          edit. voihan tuo vika myöskin olla vesipumpun laakerissa tai vaikka moottorin tukikumeissa..
          Last edited by S.P.R; 09-05-2013, 21:22.

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by S.P.R View Post
            Ok, pitää yrittää irroittaa se.
            Visko menee nyt sitten ilmeisesti uusintaan. Mistä kannattaa hommata ja minkä merkkinen, että kestää? Kannattaako jotain muuta uusia samoilla tulilla?

            edit. voihan tuo vika myöskin olla vesipumpun laakerissa tai vaikka moottorin tukikumeissa..
            Äkkiä mietittynä ei kyllä tukikumeissa se vika voi olla jos se oikeasti moottorin osiin osuu eikä esim. tuulitunnelin reunoihin.
            Olli.

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              #7
              Originally posted by Rocla View Post
              Äkkiä mietittynä ei kyllä tukikumeissa se vika voi olla jos se oikeasti moottorin osiin osuu eikä esim. tuulitunnelin reunoihin.
              No ei kyllä voikaan kun tarkemmin miettii
              Viskokin tuntuu aika jämäkältä, joten tässä vaiheessa veikataan sitten vesipumppua. Ei viitsi oikein ajaa, joten auto lähtee huomenna lavetilla eteenpäin.

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11680
                • Kouvola

                #8
                Vesipumpun laakerointi hajonnu, joka rikkoo myös vesipumpun muovisen siipipyörän. En suosittele ajamaan montaa metriä enempää, jos ei halua tehdä kansiremonttia ylikuumenneen koneen takia. Kannattaa pumppua vaihtaessa tarkistaa myös niiden hihnan rullien kunto (alkaa halkeilemaan ajastaan).

                Tuossa veljen E39:stä sama homma viime talvelta. Vesipumpun laakerin sisuskalut löytyi pohjapanssarin päältä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎