Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i vm.97 lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimE39
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 174
    • Espoo

    E39 523i vm.97 lämpöongelma

    Moro.

    Mulla on täs tapahtunu sellasta jo tossa talvenkin aikana että moottorin lämmöt nousee välillä mittarin mukaan valkoselle viivalle ennen punaista rajaa.
    Ja se tässä ihmetyttääkin kun esimerkiksi talvella 80km/h vauhdissa keskellä kehä1 lämmöt nousi mittarin mukaan ja heilui vähän aikaa keskikohdan ja viivan ennen punasta rajaa välillä n. 10s kunnes palautui taas normaaliksi.
    Eilen tuossa ajoin sellaisen 6km edestakas matkan jonka aikana seisoin toisessa päässä n. 1min moottori käynnissä eikä lämmöt noussu lähdin ajamaan ajoin n. 1km ja yhtäkkiä lämmöt taas suorastaan hyppäsi, sattumoisin oli hidden menusta moottorin lämpötilan valikko päällä joka näytti pomppivan 110-115 asteen välillä ja sitten palautui 500m ajon jälkeen hyppäämällä 94 jonka jälkeen pysyi 94-99 asteen välillä lämmöt loppumatkan.
    Olen myös lämpimillä säillä ajanut keskustan ruuhkissa ilman et lämpömittari on nostanut lämpöjä ja tuo viimisin pomppaus oli keskellä yötä eli ei liikennettä eikä mitään.
    Onko jollain jotain tietoa mistä tälläinen voipi johtua?
    Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
    ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
    ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by TimE39 View Post
    Moro.

    Mulla on täs tapahtunu sellasta jo tossa talvenkin aikana että moottorin lämmöt nousee välillä mittarin mukaan valkoselle viivalle ennen punaista rajaa.
    Ja se tässä ihmetyttääkin kun esimerkiksi talvella 80km/h vauhdissa keskellä kehä1 lämmöt nousi mittarin mukaan ja heilui vähän aikaa keskikohdan ja viivan ennen punasta rajaa välillä n. 10s kunnes palautui taas normaaliksi.
    Eilen tuossa ajoin sellaisen 6km edestakas matkan jonka aikana seisoin toisessa päässä n. 1min moottori käynnissä eikä lämmöt noussu lähdin ajamaan ajoin n. 1km ja yhtäkkiä lämmöt taas suorastaan hyppäsi, sattumoisin oli hidden menusta moottorin lämpötilan valikko päällä joka näytti pomppivan 110-115 asteen välillä ja sitten palautui 500m ajon jälkeen hyppäämällä 94 jonka jälkeen pysyi 94-99 asteen välillä lämmöt loppumatkan.
    Olen myös lämpimillä säillä ajanut keskustan ruuhkissa ilman et lämpömittari on nostanut lämpöjä ja tuo viimisin pomppaus oli keskellä yötä eli ei liikennettä eikä mitään.
    Onko jollain jotain tietoa mistä tälläinen voipi johtua?

    Ilmaa kierrossa, vesipumppu rikki, termari jumittaa?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • m.luukkonen
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 336
      • Oulu

      #3
      Itselläni oli vesipumppu menossa kun samanlaisia oireita alkoi tulla, mm. 100km/h vauhdissa lämmöt tippuivat alle puolenvälin ja saattoivat joskus nousta yli puolenvälin parkissa..
      Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
      E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
      E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
      Ex:
      E39 525tds Sedan -99
      E36 318iS Coupe -93
      E60 530DA -04

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎