Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 hakusessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samurai
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 22
    • Helsinki

    E39 hakusessa

    Terve kaikille!

    Olisi e39 hakusessa ja tuossa kävin yhtä vm 2003 520i:tää koeajamassakin. Auto tuntui alustaltaan hyvältä mutta oli hieman laiska. Tämä on varmaankin enemmän ominaisuus ehkä tuossa moottorissa.... No kuitenkin moottorissa oli pieni öljyvuoto apukuskin puolella etureunassa (kannentiiviste?) jossa näkyi rusehtavaa tahnamaista ainetta. Haiskahtaako tämä kansirempalta? Autolla ajettu 230000km ja muuten olisi ok käyttöpeli. Onko arvon foorumilaisilla antaa vinkkejä? Kannattaako jättää suosiolla väliin ja katsella esim. 525 malleja? Kiitos jo etukäteen
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #2
    Originally posted by samurai View Post
    Terve kaikille!

    Olisi e39 hakusessa ja tuossa kävin yhtä vm 2003 520i:tää koeajamassakin. Auto tuntui alustaltaan hyvältä mutta oli hieman laiska. Tämä on varmaankin enemmän ominaisuus ehkä tuossa moottorissa.... No kuitenkin moottorissa oli pieni öljyvuoto apukuskin puolella etureunassa (kannentiiviste?) jossa näkyi rusehtavaa tahnamaista ainetta. Haiskahtaako tämä kansirempalta? Autolla ajettu 230000km ja muuten olisi ok käyttöpeli. Onko arvon foorumilaisilla antaa vinkkejä? Kannattaako jättää suosiolla väliin ja katsella esim. 525 malleja? Kiitos jo etukäteen
    Olikos automaatti? Olisko se vuoto tullut venttiilikopan tiivisteen välistä? Onko huolto historiaa tiedossa?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3517
      • Raisio

      #3
      Ihmiset ylireagoi öljyvuotoihin. +200tkm ajetuissa koneissa on ihan luonnollista että öljyä jostain saumasta on päässyt hiukan tihkumaan. Ei se kone mene rikki jos jostain öljyä tihkasee kun ei aivan valuvasta öljyvanasta ole kyse, eikä hajoo silloinkaan. Tiivisteremppaa toki saattaa olla edessä.

      Kannentiivisteethän näissä on eräiden mukaan lähes ikuisia ja +400tkm ajomääriä pitäs kestää kaikkien yksilöiden ilman avaamista.

      Laiska ja ylävireinen on toi pienin bensakutonen toki on ja ei hirveen potkukas 525 mallikaan vielä , eli suoraan vaan 530 malleihin, tosin hinnat on keskimäärin tuplat mitä 520 malleilla.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • samurai
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 22
        • Helsinki

        #4
        Tuo oli siis automaatti joo ja vuoto tuli nimenomaa venttiilikopan päästä. Huoltohistoriasta sen verran oli tietoa että leimoja oli kyllä siellä täällä mutta öljyt oli vaihdettu viimeksi joskus 2011 mikä oli minusta aika välinpitämätöntä..

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3517
          • Raisio

          #5
          Originally posted by samurai View Post
          mutta öljyt oli vaihdettu viimeksi joskus 2011 mikä oli minusta aika välinpitämätöntä..
          Monissa 2000-luvun autoissa 2-vuoden/30000km öljynvaihtoväli aivan normaalia eli vaikken tiedä 2011 vaihdon ajankohtaa tai kilometrejä tuon jälkeen, ei vaikuta mitenkään epänormaalilta.

          Jos koneessa nyt ns vanhat öljyt eikä koneen käyntiäänestä huomaa mitään epänormaalia, hyvä juttu.

          Asian voi kääntää toisinkin päin eli juuri tehdyllä öljynvaihdolla on voitu peittää esim 10tkm ajettujen oljyjen kanssa ilmenevää naputusta tms.

          Vahva perustekniikkaa ko malli tällä tekniikalla, mutta iän puolesta voi mikä tahansa kohta posahtaa oli 130tkm tai 230tkm ajettu.
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #6
            Jos auto tuntuu hyvltä, niin mikäs siinä... Ei muuta kun, hankit sen itsellesi tai voit vielä jossain käydä koe-ajamassa samanlaista mallia, niin osaat verrata vähän tehoja ja ajettavuutta tarkemmin. Mielestä hyvä, kun on ajettu yli 200tkm, kun yleensä tuossa 200tkm kieppeillä pitää uusia jarruja+muuta sälää.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • samurai
              Newbiemmer
              • Aug 2007
              • 22
              • Helsinki

              #7
              Auto tuntuu ihan hyvältä ajaa kyllä mutta vähän siinä oli ruostekuplimista takakontin kulmassa ja takavalon päällä takakulmassa. Lähinnä mietityttää se venttiilikopan vuoto kun jossain luki että jos jäähdytysneste sekoittuu öljyn kanssa niin rupeaa vaahtoamaan. Siinä vuotokohdassa oli semmoista ihme tahnaa. Voi toki olla myös jokin paikkaustahna yritys.

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3517
                • Raisio

                #8
                110 Bemaria sadasta kerää kermavaahtoa öljyyn tuonne venakopan/öljykorkin nurkille ja sillä ei ole mitään tekemista jäähdytysnestevuodon kanssa.
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎