Viikonloppuna kuuntelin kun ajeli että kuski puolelta kuuluu pahaa laahaavaa ääntä renkaan kohdilta ajon aikana. Laitoin kiven syyksi, ku ääni loppui ajossa. Tänään taas sama ääni, kuulostaa hyvin metalliselta se ääni, ajon aikana kuulostaa hirveältä. Paikoillaan kun kääntelee rattia, kuulostaa kui pelti palaa vääntelisi, eli paukkuu samalla tavalla. En nähny että mihinkään ottaisi kiinni, alatukivarressa oli hieman metallia tullut esiin, mutta siihen osuu vain puskuri suojamuovit hieman. Toisella puolella ei ota kiinni mikään... Neuvoja?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 laahaava ääni etupäästä
Collapse
X
-
Kilventakanen syynä, mutta mulla oli vielä extrana alimmainen kiinnityspultti tullu kilvestä läpi, eli se ei pitäny kilpeä erossa kunnolla levystä. Laitoin korinaluslevyn alle, niin ei oo sen jälkeen tullu kiven kiveä väliin, vaikka ajettu samoja hiekkateitä jne. Eli zekatkaapa ne kilven kiinnitykset kanssa, jos vaiva on jatkuvaa.
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostKyllä. Entisessä E39:ssä pari kertaa elvytin vanteitten puolien välistä lyömällä kilpiä pois vanteesta päin..
Originally posted by Bmw Dreamer View PostKilventakanen syynä, mutta mulla oli vielä extrana alimmainen kiinnityspultti tullu kilvestä läpi, eli se ei pitäny kilpeä erossa kunnolla levystä. Laitoin korinaluslevyn alle, niin ei oo sen jälkeen tullu kiven kiveä väliin, vaikka ajettu samoja hiekkateitä jne. Eli zekatkaapa ne kilven kiinnitykset kanssa, jos vaiva on jatkuvaa.
http://i17.photobucket.com/albums/b5...ps7fbf62c1.jpg2010 Skoda Octavia Combi
EX 2006 Skoda Octavia RS
EX 2001 E39 520IA
Ex E30 320I
Comment
-
-
Helpompi vaihtoehto on ottaa ne kilvet kokonaan pois. Leikkaamalla sisäpanta poikki ei laakeria tarvitse irroittaa, ainoastaan jarrulevyn joutuu irroittamaan. Ja uusi kilpi paikoilleen vain jos katsastusmies erikseen niin vaatii (yleensä eivät noihin juuri puutu, minullakaan ei kertaakaan kilpien puuttumisesta ole edes huomautettu).
Jos välttämättä haluaa uusia kilvet, niin kannattaa uusia ne sitten kun etupyörän laakereiden vaihto tulee ajankohtaiseksi. Kun laakerit irroitetaan kilpikin vaihtuu lähes samalla vaivalla.
Itse kyllästyin jatkuvasti toistuvaan kivien irroitteluun ja kirskuvaan ääneen. Poistin kilvet ehkä 4v sitten, ja hyvin tulee toimeen ilmankin.
Kilpi on jotain kevytmetallia, se ei ruostu, mutta murtuu kiinnitysruuvien reikien ympäriltä ennemmin tai myöhemmin tärinän vaikutuksesta.Last edited by Havis; 15-05-2013, 22:17."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment