memebuy23buy

e39 purkaa akkua...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Bmw_e30 View Post
    täydet kuormat päällä 12.7-13.4
    joskus putoo tyhjäkäynnil kans toho 12.7 kaasunkanssa aina lataa 13.7 - 14.00

    jotenki vois luulla et laturis ois jotai häikkää
    No luulisi olevan...

    Kyllä tuolla jo akkun saa joskus tyhjäksi.
    Normaalisti latauksen pitää pysyä siinä 14 nurkilla tyhjäkäynnilläkin kuormalla kokoajan
    Last edited by Muurahainen; 14-01-2015, 16:10.

    Leave a comment:


  • Bmw_e30
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mittaa se jännite tyhjäkäynnillä ja sitten kierroksilla. Laita kuormaa reilusti eli kaikki valot lämmittimet jne päälle. Eihän tuossa nyt paljon muuta vaihtoehtoa ole kuin, että ei lataa kunnolla, purkaa akkua seisoessaan tai akku ei ole kunnossa. Uusi akkukin voi olla viallinen. Minkä mittaista matkaa ajelet yleensä? Pätkäajossa ei välttämättä ehdi akku latautua kunnolla pakkasilla.
    täydet kuormat päällä 12.7-13.4
    joskus putoo tyhjäkäynnil kans toho 12.7 kaasunkanssa aina lataa 13.7 - 14.00

    jotenki vois luulla et laturis ois jotai häikkää

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Bmw_e30 View Post
    Lataa 14v eli sekin on ok
    Olisikohan niin ettei aina siirry unille.

    Ei tule mitään ovi auki valituksia matkalla tms?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw_e30 View Post
    Itellä samaa vikaa -98 540i. Uus siili ja uus akku. 2-3 päivää ja startti sanoo nak nak nak. Miinus kenkä irti ja yleismittari amppeeri puoli kengän ja navan välii näyttää.aluks 8.01 sit pari minsaa putoo 1.98 ja 16 min päästä 0.02. Eli ei oo kulutusta mut silti purkautuu. Kohta alkaaa v*tuttaa
    Mikä neuvoksi
    Mittaa se jännite tyhjäkäynnillä ja sitten kierroksilla. Laita kuormaa reilusti eli kaikki valot lämmittimet jne päälle. Eihän tuossa nyt paljon muuta vaihtoehtoa ole kuin, että ei lataa kunnolla, purkaa akkua seisoessaan tai akku ei ole kunnossa. Uusi akkukin voi olla viallinen. Minkä mittaista matkaa ajelet yleensä? Pätkäajossa ei välttämättä ehdi akku latautua kunnolla pakkasilla.

    Leave a comment:


  • Bmw_e30
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Lataako tarpeeksi?

    Ettei ole akku tyhjä sen takia?
    Lataa 14v eli sekin on ok

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Bmw_e30 View Post
    Oliko toho mitää perusteita miks laturi vaihdettiin. Vai oliki iha arviolta. Luulisha toi laturin ja startin purkaus näkyy amppeeri mittaris. Vai pitääkö ne mitata konehuoneesta?

    Siis jos esim laturi tai starri purkais
    Lataako tarpeeksi?

    Ettei ole akku tyhjä sen takia?

    Leave a comment:


  • Bmw_e30
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Oli sama tilanne ex-e39 kanssa, joskin eri moottorilla, mutta laturin vaihdolla siitä selvisin.
    Oliko toho mitää perusteita miks laturi vaihdettiin. Vai oliki iha arviolta. Luulisha toi laturin ja startin purkaus näkyy amppeeri mittaris. Vai pitääkö ne mitata konehuoneesta?

    Siis jos esim laturi tai startti purkais
    Last edited by Bmw_e30; 14-01-2015, 10:38.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Bmw_e30 View Post
    Itellä samaa vikaa -98 540i. Uus siili ja uus akku. 2-3 päivää ja startti sanoo nak nak nak. Miinus kenkä irti ja yleismittari amppeeri puoli kengän ja navan välii näyttää.aluks 8.01 sit pari minsaa putoo 1.98 ja 16 min päästä 0.02. Eli ei oo kulutusta mut silti purkautuu. Kohta alkaaa v*tuttaa
    Mikä neuvoksi
    Oli sama tilanne ex-e39 kanssa, joskin eri moottorilla, mutta laturin vaihdolla siitä selvisin.

    Leave a comment:


  • Bmw_e30
    replied
    Itellä samaa vikaa -98 540i. Uus siili ja uus akku. 2-3 päivää ja startti sanoo nak nak nak. Miinus kenkä irti ja yleismittari amppeeri puoli kengän ja navan välii näyttää.aluks 8.01 sit pari minsaa putoo 1.98 ja 16 min päästä 0.02. Eli ei oo kulutusta mut silti purkautuu. Kohta alkaaa v*tuttaa
    Mikä neuvoksi

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Navoista mitattuna kahdella eri mittarilla 13.90-14.00V tyhjäkäynnillä. Kai se riitää?
    Mitä näyttää kierroksilla, oliko akku täynnä? Koita samalla laittaa kuormaa, eli takalasinlämmitin, penkinlämmittimet, sumuvalot, pitkät jne. jne. Jännitteen pitäisi olla välillä 13,8-14,4V. Eli on riittävä, mutta korkeammastakaan ei olisi haittaa, koska korkeampi jännite lataa akun varsinkin pakkasella nopeammin täyteen.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Navoista mitattuna kahdella eri mittarilla 13.90-14.00V tyhjäkäynnillä. Kai se riitää?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Salavalikon kautta nähtynä latausjännite on 13.7V tyhjäkäynnillä ja ajossa. Jos tuota näyttää vielä suoraan akun navoista mitattuna, onko tuo riittävä?
    Salavalikko näyttää yleensä ~0.5V vähemmän kuin todellinen. 13.7V navoista mitattuna ei ole riittävä.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Salavalikon kautta nähtynä latausjännite on 13.7V tyhjäkäynnillä ja ajossa. Jos tuota näyttää vielä suoraan akun navoista mitattuna, onko tuo riittävä?

    Leave a comment:


  • merbau
    replied
    Meinaan että jättääkö tutkan pois jos ei laita lukkoon.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by merbau View Post
    Mitä jos koittaisit löytää sisätutkan/varashälyttimen sulakkeen ja poistat sen tutkimusten ajaksi niin saat tutkan pois häiritsemästä. Tämän jälkeen jatkat diagnoosia normaalisti.



    Oliko tämä tieto vai vaan heitto?
    Meinaatko että auto ei mene unille ja tyhjentää akun jos ei laita ovia lukkoon?

    Leave a comment:

Working...
X