Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d ei käynnisty - vanhat tutut virhekoodit uudella erikoisella käänteellä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gaspode
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 9

    E39 530d ei käynnisty - vanhat tutut virhekoodit uudella erikoisella käänteellä

    Tarina menee näin:

    29.5.2013 Tarkoituksena vaihtaa autoon molemmat termostaatit ja jäädytysnesteet. Kaveri saa EGR-termarin vaihdettua, mutta varsinainen termostaatti jää vaihtamatta sopivien työkalujen puutteen vuoksi.

    Tämän jälkeen auto pajalta työpaikalle ja siitä normaalisti kotiin, jossa auto varjoisaan katokseen. Illalla auto ei enää starttaa. Noitumisen jälkeen lukemaan vikakoodeja ja lopputulos on tässä:

    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 08/08/07 00:23:59
    ECU: DDE40KW0
    JobStatus: OKAY
    Variant: DDE40KW0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 3 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    4704 Pre-supply pressure monitoring
    Error frequency : 2
    Logistic counter: 40

    Error occured 1. times at:
    Engine speed 0.00 1/min
    Air-temperature 36.80 Grad C
    Einspritzmenge 25.60 mm^3
    fuel pre-supply pressure 1.17 bar
    Fehler aufgetreten bei 171860.00 km

    Error occured 2. times at:
    Engine speed 0.00 1/min
    Air-temperature 70.25 Grad C
    Einspritzmenge 24.58 mm^3
    fuel pre-supply pressure 1.10 bar
    Fehler aufgetreten bei 270440.00 km

    Error present
    Sporadic error
    Pre-supply press.below min.value for eng.start

    Errorcode: 12 60 28 02 FC 04 00 72 32 49 43 22 04 00 A3 30
    45 69 A4 00 00 00 00 00 00
    -------------------------------------------------------------
    13573 glow device

    Error frequency : 255
    Logistic counter: 25

    Error occured 1. times at:
    Engine speed 799.20 1/min
    Coolant temperature 24.51 Grad C
    Einspritzmenge 10.24 mm^3
    RPC rail pressure 373.49 bar
    Fehler aufgetreten bei 256300.00 km

    Error occured 2. times at:
    Engine speed 799.20 1/min
    Coolant temperature 40.90 Grad C
    Einspritzmenge 11.26 mm^3
    RPC rail pressure 349.40 bar
    Fehler aufgetreten bei 270320.00 km

    Error occured 3. times at:
    Engine speed 799.20 1/min
    Coolant temperature 40.90 Grad C
    Einspritzmenge 11.26 mm^3
    RPC rail pressure 349.40 bar
    Fehler aufgetreten bei 270320.00 km

    Error not present
    Sporadic error
    Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay

    Errorcode: 35 05 19 FF F8 80 20 60 14 3E 64 1E 80 20 78 16
    3A 69 98 80 20 78 16 3A 69
    -------------------------------------------------------------
    2550 Rail pressure control at start
    Error frequency : 10
    Logistic counter: 38

    Error occured 1. times at:
    Engine speed 249.75 1/min
    fuel pre-supply pressure 1.07 bar
    Einspritzmenge 24.58 mm^3
    RPC rail pressure 24.10 bar
    Fehler aufgetreten bei 270440.00 km

    Error occured 2. times at:
    Engine speed 249.75 1/min
    fuel pre-supply pressure 1.07 bar
    Einspritzmenge 24.58 mm^3
    RPC rail pressure 6.02 bar
    Fehler aufgetreten bei 270440.00 km

    Error occured 3. times at:
    Engine speed 249.75 1/min
    fuel pre-supply pressure 1.06 bar
    Einspritzmenge 25.60 mm^3
    RPC rail pressure 18.07 bar
    Fehler aufgetreten bei 270440.00 km

    Error not present
    Sporadic error
    Rail-pressure build up

    Errorcode: 09 F6 26 0A 78 10 0A 43 30 04 69 A4 10 0A 43 30
    01 69 A4 10 0A 42 32 03 69
    ================================================== ===========
    Googlaus ja haku täältä paljastaa epäilyksen alaiseksi luonnollisesti polttoaineensyöttöpumput, releet yms. Huomio kiinnittyy kuitenkin tuohon päällä olevan errorin riviin "Air-temperature 70.25 Grad C". Vaikka hellettä pitääkin, niin ei se nyt noin kuumaa ole.

    Selvittelyn jälkeen auto starttasi yllättäen alkuyöstä ja pelasi muutaman päivän moitteetta. Luin virhekoodeja 31.5. uudelleen ja ainoastaan hehkun virhekoodi oli taas ilmentynyt - taitaa olla hehkutulppien vaihdon aika.

    Tänään 2.6. hetki sitten auto päätti taas kriittisellä hetkellä olla starttaamatta. Lyhyemmän noitumisen jälkeen taas vikakoodit kehiin ja lopputuloksena ihan sitä samaa:
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 08/11/07 20:12:45
    ECU: DDE40KW0
    JobStatus: OKAY
    Variant: DDE40KW0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 3 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    13573 glow device
    Error frequency : 3
    Logistic counter: 39

    Error occured 1. times at:
    Engine speed 824.18 1/min
    Coolant temperature 30.66 Grad C
    Einspritzmenge 9.22 mm^3
    RPC rail pressure 385.54 bar
    Fehler aufgetreten bei 270560.00 km

    Error occured 2. times at:
    Engine speed 824.18 1/min
    Coolant temperature 26.56 Grad C
    Einspritzmenge 10.24 mm^3
    RPC rail pressure 379.52 bar
    Fehler aufgetreten bei 270630.00 km

    Error occured 3. times at:
    Engine speed 824.18 1/min
    Coolant temperature 24.51 Grad C
    Einspritzmenge 10.24 mm^3
    RPC rail pressure 373.49 bar
    Fehler aufgetreten bei 270640.00 km

    Error present
    Sporadic error
    Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay
    Errorcode: 35 05 27 03 7C 80 21 69 12 40 69 B0 80 21 63 14
    3F 69 B7 80 21 60 14 3E 69
    -------------------------------------------------------------
    4704 Pre-supply pressure monitoring
    Error frequency : 11
    Logistic counter: 40

    Error occured 1. times at:
    Engine speed 1923.08 1/min
    Air-temperature 26.56 Grad C
    Einspritzmenge 33.79 mm^3
    fuel pre-supply pressure 1.73 bar
    Fehler aufgetreten bei 270570.00 km

    Error occured 2. times at:
    Engine speed 0.00 1/min
    Air-temperature 50.45 Grad C
    Einspritzmenge 25.09 mm^3
    fuel pre-supply pressure 1.09 bar
    Fehler aufgetreten bei 270640.00 km

    Error occured 3. times at:
    Engine speed 0.00 1/min
    Air-temperature 50.45 Grad C
    Einspritzmenge 25.09 mm^3
    fuel pre-supply pressure 1.09 bar
    Fehler aufgetreten bei 270640.00 km

    Error present
    Sporadic error
    reduction due to low pre-supply pressure
    Pre-supply press.below min.value for eng.start

    Errorcode: 12 60 28 0B FC 01 4D 63 42 6C 69 B1 04 00 86 31
    44 69 B8 04 00 86 31 44 69
    -------------------------------------------------------------
    2550 Rail pressure control at start
    Error frequency : 2
    Logistic counter: 38

    Error occured 1. times at:
    Engine speed 249.75 1/min
    fuel pre-supply pressure 1.07 bar
    Einspritzmenge 25.60 mm^3
    RPC rail pressure 48.19 bar
    Fehler aufgetreten bei 270640.00 km

    Error occured 2. times at:
    Engine speed 224.78 1/min
    fuel pre-supply pressure 1.07 bar
    Einspritzmenge 25.60 mm^3
    RPC rail pressure 60.24 bar
    Fehler aufgetreten bei 270640.00 km

    Error not present
    Sporadic error
    Rail-pressure build up

    Errorcode: 09 F6 26 02 78 10 0A 43 32 08 69 B8 10 09 43 32
    0A 69 B8 00 00 00 00 00 00
    ================================================== ===========
    Virhe oli esiintynyt näemmä eilen kerran auton ollessa käynnissä, mutta kesken kaiken sammumiseen se ei ollut johtanut. Tällä kertaa ilman lämpötila on moottorin mielestä kuitenkin 50,45 astetta, joka on aika paljon kolme tuntia varjoisassa katoksessa seisoneelle autolle.

    Nyt ensimmäisenä askarruttaa, ettäm issähän tuo ilman lämpötilaa mittaava anturi sijaitsee ja voikohan esim. irronnut tai viallinen anturi olla syynä tähän ilmiöön? (Jos vaikka on vahingossa irronnut termarinvaihtoyrityksen aikana?) Ei heti ensimmäisenä tekisi mieli vaihtaa pa-pumppuja turhan vuoksi.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Tuo lämpötila-anturi on MAF:n yhteydessä. Noissa aiemmissa koodi on tallentunut 0 RPM, eli jo virrat kytkettäessä. En näe kovinkaan ihmeellisenä, että lämpötila "suljetussa" tilassa on kesäkelissä tuota luokkaa ennen starttia varsinkin, jos lämmin kone hohkaa siihen vielä jälkilämpöä. Live-datallahan sen käytöstä voi seurata, jos arvelluttaa (INPA:ssa "Engine temperature")
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Gaspode
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 9

      #3
      Kiitokset tiedoista! Seuraavana selvityslistalla operaatio lisää löpöä tankkiin, jos vaikka sitten lähtisi käyntiin ja saisi ajeltua pumpunvaihtoon...

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Ei vaikuta tankkaus, jos siirtopumppu syyllinen. Sitä siirtopumppua voi koittaa hieman koputella, josko hieman virkoaisi.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Ei vaikuta tankkaus, jos siirtopumppu syyllinen. Sitä siirtopumppua voi koittaa hieman koputella, josko hieman virkoaisi.
          Ja siirtopumppu sijaitsee about kuskin penkin alla
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • Gaspode
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 9

            #6
            Juu, vika paikallistuu suht luotettavasti tuohon siirtopumppuun, tosin syypäänä voi olla myös rele. Kuskin penkin alta kuuluu vain pientä sirinää.

            Ei kait siinä kun hinausta ja korjaamolle...

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Eipä tuossa mitään ihmettelemisen arvoista ole, siirtopumppu vaihtoon ja kovaa ajoa. Releessä se vika ei tässä tapauksessa ole.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎