Motonet kovasti mainostaa, että etutuennan helat vaihtamalla etujarrujen täristys korjaantuisi. Omassa kaarassa kun tuota vikaa vähän on, niin ajattelin lähteä liikkeelle jarruremontista. Onko jollain käytännön tietoa, että kanattaako helat/kin vaihtaa vai ongelma peräisin jarruista. Mites noiden helojen vaihto, taitaa vaatia ulosvetotyökalun että lähtee irti, vai lähteekö millään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39, etutuennan helat, jarrujen täristys, motonet propaganda
Collapse
X
-
Se ei mene ihan noinpäin. Motonet ei voi tietää johtuuko juuri sinun jarrutärinäsi levyistä, jarrusatuloiden liukureista vai etutuennasta. Pointti tuossa motonetin väitteessä on se että jos tärinät eivät lopu heidän levyillään(jotka on bemuihin usein orggisvalmistajalta), on syynä etupään puslat. Faktahan on kuitenkin se että aika usein levynvaihto ei poista tärinöitä ja sitten kuikutellaan levyt myyneelle firmalle kuinka paskoja levyjä ne myy. Bilteman kohdalla tämä osin pitääkin paikkansa, mutta ei motonetin jonka levyt ovat vähintään orggislaatua.
-
-
No tarkoituskaan ei nyt ole kenellekkään kiukutella eikä syyttää motonettiä väärän tiedon jakamisesta vaan kysellä että onko jollakulla puslien vaihto auttanut etujarrujen täristykseen. Itse tappelin aikanani sierran jarrujen kanssa ja tiedän että pelkästään uusien levyjen vaihto ei tuo autuutta asiaan.
Eli jos yksinkertaistetaan asiaa niin asia on ilmeisesti näin: vaihda eka levyt ja herkistele satulat jos ei tärinät lopu niin sitte vaihda puslat.
ps. otsikossa sana "propaganda" ei ole mitenkään herjaava vaan ihan leikkimielellä laitettu. Henk. koht. mulla ei ole mitään motonettiä vastaan, päinvastoin, hyvää tavaraa kohtuu hintaan.
Comment
-
-
Eiköhän tuo projekti lähde juuri erittäin huolellisella puslien/nivelten välyksien tarkastamisella. Eli raudalla vääntelyä niin että auto on luonnollisessa asennossa, paino normaalisti jakautuneena(siltanosturilla tai montun päällä).
Jos kaikki on ok, nurkka ylös ja pyörä pois. Tarkistetaan pyöriikö levy ilman laahausta ja pyöriikö se palojen välissä keskeisesti. Satula ja levy irti. Satula takaisin, vääntelyä/kääntelyä ilman levyä jolla tsekataan onko satulan ohjurit loppu. Jos ok, niin vasta sitten motonetin palat ja levyt vaihtoon ja niihin ehdottomasti kunnon rasvanpoisto rasvanpoistoaineella.
Comment
-
-
Originally posted by xelaEli jos yksinkertaistetaan asiaa niin asia on ilmeisesti näin: vaihda eka levyt ja herkistele satulat jos ei tärinät lopu niin sitte vaihda puslat.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by HemiBilteman kohdalla tämä osin pitääkin paikkansa, mutta ei motonetin jonka levyt ovat vähintään orggislaatua.
Comment
-
-
Kyllähän sitä on tullut jo rengasrautaakin tuolle rakkineelle näytettyä ja eipä välyksiä tunnu löytyvän. Noissa etutuennan heloissa ei suoranaista välystä oo, mutta jotenkin se kumi vaikuttaa vähän elähtäneeltä, eli vähän semmosta vetelän oloista on. Käsin kun napaa pyörittelee, niin aistittavissa on, että palat ei ihan tasaisesti levyyn ota. Tämä on lähinnä se peruste, että ensimmäisenä olen jarruja remppaamassa.
Onkos tuo levy millään navassa kiinni vai lähteekö ihan ilmaseksi, kunhan satulan ekaksi ottaa pois?Last edited by xela; 29-12-2004, 15:34.
Comment
-
-
ravistus
tai sitten:
itsellä ravistuksen syy oli takapäässä. ylempi poikittainen tukivarsi oli löysä sisemmästä päästä. Eli puslan vaihdolla homma kondikseen.
Osien ostopaikka:
Onko sillä todella niin paljon merkitystä mistä ostaa, kun ottaa huomioon kuinka kauan nuo osat kuitenkin kestävät = Eli, kun kulut jaetaan useille vuosille, pieni säästö ei ainakaan allekirjoittanutta innosta. Siis vain ja ainoastaan orggisosia.
Joskus aikoinaan kyllä laitoin Brembon levyt ja Ferodon palat E39:iin, mutta en huomannut mitään oleellista eroa orggisosiin. No, nuo taisivat maksaakin melkein saman.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Miksi pitäisi orggisosasta pitäisi maksaa maahantuojaorganisaatiolle jos saman osan saa valkoisessa laatikossa x2-x4 halvemmalla. Kova hinta bemarin logolle pahvilaatikon kyljessä. Eli suuri osa motonetin myymistä palikoista tulee tismalleen samalta hihnalta kuin miltä orggisosakin, mutta ilman laatikon kyljessä komeilevaa bemun, mersun tai VW:n logoa. Itse osasta se usein löytyy varaosanumeron lisäksi. Toisaalta myöskään orggisosa ei koskaan ole se absoluuttisesti laadullisesti paras palikka, paitsi maahantuojaorganisaation levittämässä probagandassa. Moni tyyppiviaksi luokiteltava vika on korjattu myöhemmin valmistettuun tarvikeosaan, mutta ei orggisosaan, jolloin tarvike voi olla x3 pidempi-ikäinen jne,jne. Ainoa selkeästi heikompilaatuinen osa-alue tarvikkeena on peltiosat. Nämä ovat poikkeuksetta jotain muuta kuin orggisvalmistajilta ohi päälinjan myytyä tavaraa. Eli huonosti sopivia, sinkkaamattomia ja heikkolaatuisesta materiaalista valmistettuja(mm.korkea rikkipitoisuus) "näköiskopioita". Minulla ei ole mitään hieman normaalia laajempaa lähes 10-vuoden asiakas-suhdetta kummempaa motonetin suntaan, joten ei toimi heidän mainosmiehenään, mutta pakko on todeta että oikeastaan yhtäkään reklamaatiota ei heidän myymistään osista ole tarvinnut tehdä. Tämä tietenkin johtuu osin siitä että he myyvät paljon tätä valmistajan laatikossa tai merkitöntä orggisosaa, mutta myös siitä että bilteman kaltaiseen "helppoheikkimeininkiin" ei ole sorruttu. Eli heillä tuntuu sisäänostajat tajuavan koska hyllyyn olisi tulossa jotain Italian tai kiinanpaskaa mutta housut on kuitenkin pidetty jalassa. Huvitti taas tuossa pari päivää sitten kun hain motonetista A170CDI mersuun kierroksen iskareita jotka luonnollisesti oli Sachsin "tarvikkeita". No, orggislodjussahan komeilee mersun logo ja tässä motonetin "tarvikkeessa" Sachs. Kysyin tiskillä että onko ne orggikset vai sachsin omilla spekseillä. Vastaus oli että kyllä ne on ihan tarvike iskarit mutta vastaa kyllä mersun pumppuja. Pajalla iskarit laatikosta ja kuinka ollakkaan...100% identtiset mersun jousijalkaan valetulla logolla ja varaosanumerolla ja lman sachsista mainintaa. Siis täysin samat mutta hinnassa pikkuisen eroa Vehon "orggisiskareihin". Pointti tässä esimerkissä oli kuitenkin se että "kyypparit" motonetin tiskillä ei edes tiedä onko palikka oikeasti orggis vai ei. Useimmiten on.Last edited by Hemi; 30-12-2004, 01:42.
Comment
-
-
Itse vaihdoin BMW 320i -97 jarrulevyt + palat pari vuotta sitten. Osat hankin Motonetista, jarrulevyt olivat Brittiläiset QH:n valmistetta. Jarrutuksissa remontin jälkeen tarvittiin selvästi enemmän ”voimaa” ennen kuin auto pysähtyi. Ja puolen vuoden käytön jälkeen jarrutuksissa alkoi helvetillinen ulina. Tein uran jarrupaloihin uran keskelle poikittain ja ääni loppui. Nyt kun auton myin viime kesänä ostaja kiinnitti huomiota uraisiin levyihin. Auto oli kakkos autona ja sillä ajettiin peräti 15000 km. koko aikana. Eli pointti on se, totta kai Motonet ostaa sieltä mistä halvimmalla saa ja laatu vaihtelee sen mukaan. Eli mitään takeita ei ole tavaroiden laadusta joskus hyvää useimmiten ei.
Comment
-
-
Originally posted by KeimoToissapäivänä kysyin iskareita huvikseni Motonetistä ja niiden valmistajaa. Kuulemma riippuu siitä mitä hyllyssä sattuu olemaan eli KYB, Gabriel, Sachs jne.
Comment
-
-
Originally posted by justerItse vaihdoin BMW 320i -97 jarrulevyt + palat pari vuotta sitten. Osat hankin Motonetista, jarrulevyt olivat Brittiläiset QH:n valmistetta. Jarrutuksissa remontin jälkeen tarvittiin selvästi enemmän ”voimaa” ennen kuin auto pysähtyi. Ja puolen vuoden käytön jälkeen jarrutuksissa alkoi helvetillinen ulina. Tein uran jarrupaloihin uran keskelle poikittain ja ääni loppui. Nyt kun auton myin viime kesänä ostaja kiinnitti huomiota uraisiin levyihin. Auto oli kakkos autona ja sillä ajettiin peräti 15000 km. koko aikana. Eli pointti on se, totta kai Motonet ostaa sieltä mistä halvimmalla saa ja laatu vaihtelee sen mukaan. Eli mitään takeita ei ole tavaroiden laadusta joskus hyvää useimmiten ei.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
Comment