Kone alkoi alkuviikosta käydä yhä epätasaisemmin. Lähtee hyvin käyntiin kylmänä, mutta puristukset tuntuvat olevan ajoittain hukassa. Välillä tyhjäkäynti tärisyttää konetta paljon niinkuin kaikki sylinterit eivät sytytä. Käytin korjaamalla ja huoltomies epäili viallista ilmamassa anturia.
Kokeilin nykäistä ilmamassa anturin piuhan irti(siitä tuo ilmamassa-anturin vikakoodi) ja tyhjäkäynti parani, mutta kun kytkin kaapelin takaisin ei tapahtunut myöskään huomattavaa muutosta huonompaan eli irti ottaminen ja kiinnittäminen tasoitti tyhjäkäynnin.
Kerran sammunut pihaan pakittaessa. Kaikki tulpat vaihdettu noin kuukausi sitten, kun ekat oireet oli misfire kuutos sylinterissä. Tulppien vaihto korjasi kuitenkin tilanteen sillä kertaa.
Koneen vikakoodit luettu V-checkerillä:
228 Fuel trim bank 2, permissible range exceed
203 Fuel trim bank 2 control limit
227 Fuel trim bank 1, per missible range exceed
242 Misfire, cylinder 5
243 Misfire, cylinder 6
241 Misfire, cylinder 4
202 Fuel trim bank 1 control limit
239 Misfire, cylinder 2
119 Plausibility, signal 2, engine throttle to air-mass flow sensor
8 Signal, air-mass flow sensor
Autolla ajettu mittarin mukaan 167tkm -02 E39 sedan
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Voisiko olla imuvuoto? Entä nokka-akselin asento anturi? Suutin tukossa?
*****
Lisäys: Syyksi paljastui imuvuoto huohottimen letkuissa.
Kokeilin nykäistä ilmamassa anturin piuhan irti(siitä tuo ilmamassa-anturin vikakoodi) ja tyhjäkäynti parani, mutta kun kytkin kaapelin takaisin ei tapahtunut myöskään huomattavaa muutosta huonompaan eli irti ottaminen ja kiinnittäminen tasoitti tyhjäkäynnin.
Kerran sammunut pihaan pakittaessa. Kaikki tulpat vaihdettu noin kuukausi sitten, kun ekat oireet oli misfire kuutos sylinterissä. Tulppien vaihto korjasi kuitenkin tilanteen sillä kertaa.
Koneen vikakoodit luettu V-checkerillä:
228 Fuel trim bank 2, permissible range exceed
203 Fuel trim bank 2 control limit
227 Fuel trim bank 1, per missible range exceed
242 Misfire, cylinder 5
243 Misfire, cylinder 6
241 Misfire, cylinder 4
202 Fuel trim bank 1 control limit
239 Misfire, cylinder 2
119 Plausibility, signal 2, engine throttle to air-mass flow sensor
8 Signal, air-mass flow sensor
Autolla ajettu mittarin mukaan 167tkm -02 E39 sedan
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Voisiko olla imuvuoto? Entä nokka-akselin asento anturi? Suutin tukossa?
*****
Lisäys: Syyksi paljastui imuvuoto huohottimen letkuissa.
Comment