Announcement

Collapse
No announcement yet.

Värinänvaimennin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppeli
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 59
    • Kokkola

    Värinänvaimennin

    Autoni on "520d tour -00" ja kotipihalle kääntyessäni kuului outo ääni ja syttyi akkuvalo sekä ohjaustehostin lakkasi toimimasta. Soitin mekaanikolleni ja kysyin että mikähän autooni nyt tuli. Sanoi että taisi remmi paukahtaa poikki. Avasin konepellin ja huomasin että remmi siellä on sykkyrällä.

    Piti lähteä reissuun toisella autolla ja pari päivää myöhemmin aloin tutkia tarkemmin. Huomasin että konehuoneessa näkyy molemmat moniuraremmit irti ja kumpikin on ihan ehjät.. Sitten näin konehuoneen lattialla kiekon jonka kautta molemmat remmit kulkee. Ajattelin että nyt tuli kallista..

    No sehän oli moniurahihnapyörä/värinänvaimennin joka oli sanonut sopimuksen irti. Sen keskellä oleva kumiosa oli murtunut kokonaan irtipoikki ja rulla oli tipahtanut pois paikaltaan.

    No, osa oli varaosaliikkeestä ruuveineen tingittynä 320€ ja remmit vaihdettiin samalla. Työt päälle niin tulihan sitä hintaa jonkun verran päälle neljänsadan..

    Autollani on ajettu 417tkm eli kysymys kuuluu, onko muilla sattunut vastaavaa ja millä kilometreillä??

    Alkaa tuntua että auton kaikki kumiosat pitää vaihtaa pikkuhiljaa, kardaanin rättinivel on jo vaihdettu, oli ihan paskana. Lisäks on ens viikolla menossa vaihtoon takakelkan puslat. Eli 3 eri kumiosaa jo ihan paskana. Mitähän muuta vastaavia olisi vielä odotettavissa???
    BMW 520d -00 touring
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by Tomppeli View Post
    Autoni on "520d tour -00" ja kotipihalle kääntyessäni kuului outo ääni ja syttyi akkuvalo sekä ohjaustehostin lakkasi toimimasta. Soitin mekaanikolleni ja kysyin että mikähän autooni nyt tuli. Sanoi että taisi remmi paukahtaa poikki. Avasin konepellin ja huomasin että remmi siellä on sykkyrällä.

    Piti lähteä reissuun toisella autolla ja pari päivää myöhemmin aloin tutkia tarkemmin. Huomasin että konehuoneessa näkyy molemmat moniuraremmit irti ja kumpikin on ihan ehjät.. Sitten näin konehuoneen lattialla kiekon jonka kautta molemmat remmit kulkee. Ajattelin että nyt tuli kallista..

    No sehän oli moniurahihnapyörä/värinänvaimennin joka oli sanonut sopimuksen irti. Sen keskellä oleva kumiosa oli murtunut kokonaan irtipoikki ja rulla oli tipahtanut pois paikaltaan.

    No, osa oli varaosaliikkeestä ruuveineen tingittynä 320€ ja remmit vaihdettiin samalla. Työt päälle niin tulihan sitä hintaa jonkun verran päälle neljänsadan..

    Autollani on ajettu 417tkm eli kysymys kuuluu, onko muilla sattunut vastaavaa ja millä kilometreillä??

    Alkaa tuntua että auton kaikki kumiosat pitää vaihtaa pikkuhiljaa, kardaanin rättinivel on jo vaihdettu, oli ihan paskana. Lisäks on ens viikolla menossa vaihtoon takakelkan puslat. Eli 3 eri kumiosaa jo ihan paskana. Mitähän muuta vastaavia olisi vielä odotettavissa???
    Täysin kuluvia osia nuo ovat ja käytöstä riippuen voivat korkata nopeastikkin. Noihin kilometreihin olisi alusta käyty kokonaan läpi vähintään kerran. Ihme on jos ei ole. Itse ajattelin 300tkm kohdalla laittaa koko alustan puslat uusiksi. Samoin taitaa mennä moottorin ja voimansiirron kaikki kumiosat uusiksi. Sitten voi taas ajella alustan puolesta ongelmattomalla autolla pitkän matkaa(~200tkm).
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎