eli auto on vm98 528i. kun käynnistää auton niin kierrokset tippuu heti melkein nollaan ja auto sammuu. jos antaa kaasua niin sillon pysyy käynnissä mut heti kun päästää kaasun ni kierrokset taas melkein nollaan ja hyytyy. aikaisemmin sammuillu pari kertaa kun kierrokset alhaalla mut muuten toiminu. en kerenny käydä ottamassa vikakoodeja ja nyt ton kanssa ei pääsekkään mihinkään. mikä siis vois olla ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 ei pysy käynnissä
Collapse
X
-
Tarskistappa tyhjäkäyntimoottori. Itellä oli aikoinaan tyhjäkäynti kadoksissa ja tuon moottorin puhdistamalla alkoi taas käymään. Tuo tyhjäkäyntimoottori sijaitsee imusarjan alla.Ex: e61 530xd Touring
Ex: e39 520i Touring
Ex: e46 330d Touring
Ex: e46 320d Touring
Ex: e39 525 tds Touring
Ex: e39 530dA Touring
Ex: e36 323i Touring
Comment
-
-
Tuskon on samaa vikaa mutta kylmillä keleillä ihtellä napsataa pelli alla ja sen jälkee kone käy raskaasti ja jos vika on startatesa päällä nii sammuu.. vikana on imusarjan muuttavapituuksinen säätömoottori.. sen jälkee syötty ja sytytys on häiriötilasa ku napsahtaa..EX. e39 520i M-Sport
-Pohjanmaa Connection-
Ex. Volvo V40 -03 2.0t
Nyt V70 -09 D5
Comment
-
-
Originally posted by Rahkis View Post.. vikana on imusarjan muuttavapituuksinen säätömoottori.."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
E39 540ia 4/96
No niin elikkäs täällä on taas pientä käynti ongelmaa tuossa muutaman kerran on kahdeksankympin nopeudessa auto hieman nykässyt ja nyt teki kun hiljensin ympyrään niin sammu mut lähti hyvin käyntiin ja seuraavassa ympyrässä taas sama homma.
Nyt kun tuossa kokeilin niin auto lähtee hyvin käyntiin mut joskus saattaa sammua tyhjäkäynniltä ja sit välillä tuossa yhteydessä sytyttää luitonestonvalon palamaan ja se sammuu kyl kun antaa olla virrat pois hetken aikaa ja taas starttaa. Myös kun painaa kaasua hieman ja päästää siitä niin kierrokset tippuu tosi alas ja meinaa välillä sammua.
Autoon vaihdettiin jokunen vuosi takaperin toi kampiakselin asento tunnistin kun teki samaa ja sen jälkeen kyl toimi hyvin.
Osa tulpista ui öljyssä kun katsoin ja vaihdoinkin ventiilikopan tiivisteet ja tulpat uusiin kumpaankin lohkoon.
Koitin myös kun tuossa on hieman ennen ilmansuodatinta se pyöreä nelinapainen liitin niin kiersin sen auki kun auto kävi silloin kierrokset hieman tippui mut sit nousi taas ja kävi ihan hyvin samalla myös syttyi luistonestonvalo palamaan?
Hyvin mystistä. :think
Siinä tuli ehkä aika sekava sepustus mut jos joku osaa sanoa mistä vois vikaa etsiä niin oisin kiitollinen. Koodeja ei ole vielä luettu se on sit seuraava operaatio soitel merkkihuoltoon ja varailla aika jos ei muuten homma selviä.
Comment
-
-
Originally posted by EOL View PostNo niin elikkäs täällä on taas pientä käynti ongelmaa tuossa muutaman kerran on kahdeksankympin nopeudessa auto hieman nykässyt ja nyt teki kun hiljensin ympyrään niin sammu mut lähti hyvin käyntiin ja seuraavassa ympyrässä taas sama homma.
Nyt kun tuossa kokeilin niin auto lähtee hyvin käyntiin mut joskus saattaa sammua tyhjäkäynniltä ja sit välillä tuossa yhteydessä sytyttää luitonestonvalon palamaan ja se sammuu kyl kun antaa olla virrat pois hetken aikaa ja taas starttaa. Myös kun painaa kaasua hieman ja päästää siitä niin kierrokset tippuu tosi alas ja meinaa välillä sammua.
Autoon vaihdettiin jokunen vuosi takaperin toi kampiakselin asento tunnistin kun teki samaa ja sen jälkeen kyl toimi hyvin.
Osa tulpista ui öljyssä kun katsoin ja vaihdoinkin ventiilikopan tiivisteet ja tulpat uusiin kumpaankin lohkoon.
Koitin myös kun tuossa on hieman ennen ilmansuodatinta se pyöreä nelinapainen liitin niin kiersin sen auki kun auto kävi silloin kierrokset hieman tippui mut sit nousi taas ja kävi ihan hyvin samalla myös syttyi luistonestonvalo palamaan?
Hyvin mystistä. :think
Siinä tuli ehkä aika sekava sepustus mut jos joku osaa sanoa mistä vois vikaa etsiä niin oisin kiitollinen. Koodeja ei ole vielä luettu se on sit seuraava operaatio soitel merkkihuoltoon ja varailla aika jos ei muuten homma selviä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostNiin niin... No onkos niitä kaksi autossasi ja vaihdettiinko molenmat?
E: Tuollakin jotain vastaavaa vikaa ilmennyt.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=264061
Mutta lukaisin Carsoftilla koodit ja tuollaiset tuli:
Dme - 139 not defined
Inst. Cluster - 205, 63, 195 not defined
Abs/Asc - 67 Can error
Zke/Zvm - 64 not defined
Hkl - 1 temperature selector wheel, Right
Osaako joku kertoa mitä kyseiset numerot meinaavat?
Comment
-
Comment