Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • landw
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 37
    • hanko

    e39 ei pysy käynnissä

    eli auto on vm98 528i. kun käynnistää auton niin kierrokset tippuu heti melkein nollaan ja auto sammuu. jos antaa kaasua niin sillon pysyy käynnissä mut heti kun päästää kaasun ni kierrokset taas melkein nollaan ja hyytyy. aikaisemmin sammuillu pari kertaa kun kierrokset alhaalla mut muuten toiminu. en kerenny käydä ottamassa vikakoodeja ja nyt ton kanssa ei pääsekkään mihinkään. mikä siis vois olla ?
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Pyöriikö polttoainepumppu, kun käännät virrat päälle? Todennäköisesti ilmamassamittarin ja kaasuläpän välinen kumiputki on haljennut ja aiheuttaa imuvuodon.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Massamittarin ja imusarjan välinen iso kuminen haitariputki halki?
      Muut mahdolliset riippuu siitä onko uudempi vai vanhempi kuin 9/98? Jos uudempi, niin nokka-akselin asentotunnistin?

      Comment

      • landw
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 37
        • hanko

        #4
        kumiputki oli ehjä. Auto on 06/98

        Comment

        • landw
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 37
          • hanko

          #5
          eli kun tää on vanhempi kuin tuo 09/98 niin onko se sitten se kampiakselin asentotunnistin ? vaihdettiin tulpat kun ei käyny enää joka pytyllä. nyt käy paremmin.(siis kun antaa kaasua,ilman kaasua käy ollenkaan)

          Comment

          • jania78
            Bimmer Rookie
            • Jul 2009
            • 93
            • Rovaniemi

            #6
            Tarskistappa tyhjäkäyntimoottori. Itellä oli aikoinaan tyhjäkäynti kadoksissa ja tuon moottorin puhdistamalla alkoi taas käymään. Tuo tyhjäkäyntimoottori sijaitsee imusarjan alla.
            Ex: e61 530xd Touring
            Ex: e39 520i Touring
            Ex: e46 330d Touring
            Ex: e46 320d Touring
            Ex: e39 525 tds Touring
            Ex: e39 530dA Touring
            Ex: e36 323i Touring

            Comment

            • landw
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 37
              • hanko

              #7
              täytyy kokeilla. Tilasin kuitenkin tuon kampiakselin asentotunnistimen

              Comment

              • Rahkis
                Bimmer Rookie
                • Apr 2013
                • 73
                • Kaustinen

                #8
                Tuskon on samaa vikaa mutta kylmillä keleillä ihtellä napsataa pelli alla ja sen jälkee kone käy raskaasti ja jos vika on startatesa päällä nii sammuu.. vikana on imusarjan muuttavapituuksinen säätömoottori.. sen jälkee syötty ja sytytys on häiriötilasa ku napsahtaa..
                EX. e39 520i M-Sport

                -Pohjanmaa Connection-

                Ex. Volvo V40 -03 2.0t
                Nyt V70 -09 D5

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1838
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by Rahkis View Post
                  .. vikana on imusarjan muuttavapituuksinen säätömoottori..
                  En tiennytkään että E39:eissä on moinen varuste.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #10
                    Originally posted by Havis View Post
                    En tiennytkään että E39:eissä on moinen varuste.
                    No joo, saivartelua, mutta DISA siis ilm. kyseessä...

                    Comment

                    • EOL
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 175
                      • Kankaanpää, Finland

                      #11
                      E39 540ia 4/96

                      No niin elikkäs täällä on taas pientä käynti ongelmaa tuossa muutaman kerran on kahdeksankympin nopeudessa auto hieman nykässyt ja nyt teki kun hiljensin ympyrään niin sammu mut lähti hyvin käyntiin ja seuraavassa ympyrässä taas sama homma.
                      Nyt kun tuossa kokeilin niin auto lähtee hyvin käyntiin mut joskus saattaa sammua tyhjäkäynniltä ja sit välillä tuossa yhteydessä sytyttää luitonestonvalon palamaan ja se sammuu kyl kun antaa olla virrat pois hetken aikaa ja taas starttaa. Myös kun painaa kaasua hieman ja päästää siitä niin kierrokset tippuu tosi alas ja meinaa välillä sammua.
                      Autoon vaihdettiin jokunen vuosi takaperin toi kampiakselin asento tunnistin kun teki samaa ja sen jälkeen kyl toimi hyvin.
                      Osa tulpista ui öljyssä kun katsoin ja vaihdoinkin ventiilikopan tiivisteet ja tulpat uusiin kumpaankin lohkoon.
                      Koitin myös kun tuossa on hieman ennen ilmansuodatinta se pyöreä nelinapainen liitin niin kiersin sen auki kun auto kävi silloin kierrokset hieman tippui mut sit nousi taas ja kävi ihan hyvin samalla myös syttyi luistonestonvalo palamaan?

                      Hyvin mystistä. :think

                      Siinä tuli ehkä aika sekava sepustus mut jos joku osaa sanoa mistä vois vikaa etsiä niin oisin kiitollinen. Koodeja ei ole vielä luettu se on sit seuraava operaatio soitel merkkihuoltoon ja varailla aika jos ei muuten homma selviä.

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by EOL View Post
                        No niin elikkäs täällä on taas pientä käynti ongelmaa tuossa muutaman kerran on kahdeksankympin nopeudessa auto hieman nykässyt ja nyt teki kun hiljensin ympyrään niin sammu mut lähti hyvin käyntiin ja seuraavassa ympyrässä taas sama homma.
                        Nyt kun tuossa kokeilin niin auto lähtee hyvin käyntiin mut joskus saattaa sammua tyhjäkäynniltä ja sit välillä tuossa yhteydessä sytyttää luitonestonvalon palamaan ja se sammuu kyl kun antaa olla virrat pois hetken aikaa ja taas starttaa. Myös kun painaa kaasua hieman ja päästää siitä niin kierrokset tippuu tosi alas ja meinaa välillä sammua.
                        Autoon vaihdettiin jokunen vuosi takaperin toi kampiakselin asento tunnistin kun teki samaa ja sen jälkeen kyl toimi hyvin.
                        Osa tulpista ui öljyssä kun katsoin ja vaihdoinkin ventiilikopan tiivisteet ja tulpat uusiin kumpaankin lohkoon.
                        Koitin myös kun tuossa on hieman ennen ilmansuodatinta se pyöreä nelinapainen liitin niin kiersin sen auki kun auto kävi silloin kierrokset hieman tippui mut sit nousi taas ja kävi ihan hyvin samalla myös syttyi luistonestonvalo palamaan?

                        Hyvin mystistä. :think

                        Siinä tuli ehkä aika sekava sepustus mut jos joku osaa sanoa mistä vois vikaa etsiä niin oisin kiitollinen. Koodeja ei ole vielä luettu se on sit seuraava operaatio soitel merkkihuoltoon ja varailla aika jos ei muuten homma selviä.
                        Onko kammen tunnistin tarvike? Jos on, niin vika on siinä.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • EOL
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 175
                          • Kankaanpää, Finland

                          #13
                          En uskoisi että on tarvike kun sen merkkihuollossa sen vaihtoivat.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by EOL View Post
                            En uskoisi että on tarvike kun sen merkkihuollossa sen vaihtoivat.
                            Niin niin... No onkos niitä kaksi autossasi ja vaihdettiinko molenmat?

                            E: Tuollakin jotain vastaavaa vikaa ilmennyt.
                            Last edited by janke; 24-06-2013, 20:01.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • EOL
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 175
                              • Kankaanpää, Finland

                              #15
                              Originally posted by janke View Post
                              Niin niin... No onkos niitä kaksi autossasi ja vaihdettiinko molenmat?

                              E: Tuollakin jotain vastaavaa vikaa ilmennyt.
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=264061
                              No tuota en kyllä osaa sanoa montako niitä on tässä kyseisessä autossa ja luultavasti vain yksi vaihdettii pitääpä kaivella kuitti esiin.

                              Mutta lukaisin Carsoftilla koodit ja tuollaiset tuli:
                              Dme - 139 not defined
                              Inst. Cluster - 205, 63, 195 not defined
                              Abs/Asc - 67 Can error
                              Zke/Zvm - 64 not defined
                              Hkl - 1 temperature selector wheel, Right

                              Osaako joku kertoa mitä kyseiset numerot meinaavat?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎