Ongelma-auto on 5/98 528iAT. Ongelma on semmonen että moottorinlämpö ja ulkolämpömittarit näyttä jatkuvasti reilusti alakanttiin. Moottori kuitenkin lämpiää ihan normaalisti kun katsoo moottorinohjauksen puolelta INPA:lla. Ainakin ulkolämpöanturi on vaihdettu (Febi-Bilstein)
Anturivialta kuulostaa tässä vaiheessa MUTTA.
mm. satunnaisesti jarruttaessa tai lammikosta ajaessa ulkolämpö putoaa nollan tuntumasta -40 ja samanaikaisesti moottorin lämpöviisari putoaa siniselle alueelle. Salavalikon mukaan +25 asteen tuntumaan. lukujen romahtamisen jälkeen näyttämät alkaa ripeästi nousemaan kohti normaalia, kuitenkaan koskaan sitä savuttamatta. kunnes taas tipahtavat.
Sähkökaavioita tutkin sen verran että molemmat anturit on johdotettu suoraan mittaristoon joten plussat/miinukset/signaalit tulee sen kautta eikä mulla ole mittariston sisäisestä kytkennästä kuvaa niin en pääse sen pidemmälle tutkimaankaan.
Muuten mittari toimii oikein jos ei alkavaa pikselivikaa huomioida :think
Onko kellään kokemusta tämmösestä? Mistäpäin lähtisi tutkimaan lisää? :think
Anturivialta kuulostaa tässä vaiheessa MUTTA.
mm. satunnaisesti jarruttaessa tai lammikosta ajaessa ulkolämpö putoaa nollan tuntumasta -40 ja samanaikaisesti moottorin lämpöviisari putoaa siniselle alueelle. Salavalikon mukaan +25 asteen tuntumaan. lukujen romahtamisen jälkeen näyttämät alkaa ripeästi nousemaan kohti normaalia, kuitenkaan koskaan sitä savuttamatta. kunnes taas tipahtavat.
Sähkökaavioita tutkin sen verran että molemmat anturit on johdotettu suoraan mittaristoon joten plussat/miinukset/signaalit tulee sen kautta eikä mulla ole mittariston sisäisestä kytkennästä kuvaa niin en pääse sen pidemmälle tutkimaankaan.
Muuten mittari toimii oikein jos ei alkavaa pikselivikaa huomioida :think
Onko kellään kokemusta tämmösestä? Mistäpäin lähtisi tutkimaan lisää? :think
Comment