memebuy23buy

Ilmastointi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sonikk
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Pistäis ilmastoinnin huolto tehdä, paljon tuohon menee kylmäainetta?
    Väittäisin että 750g.

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Eikö löy'y lappua konehuoneesta enää?

Leave a comment:

• zener
    replied
    Ei lähde heti pyörimään, eikä pyöri kuin vain tarvittaessa.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by 6power View Post
    Pitäiskö sen coolerin puhaltimen siellä auton nokalla lähtee heti pyöriin jollakin nopeudella ku laittaa ilmastoinnin päälle? Ei mulla ainakaan pyöri sit ku oottaa hetken ilmastointi päällä niin lähtee pyörimään.
    Riippuu auton vuosimallista. 9/98 vanhemmissa pitäisi lähteä heti pyörimään.

Leave a comment:

• Tuonela
    replied
    530iA -02

Leave a comment:

• 6power
    replied
    Pitäiskö sen coolerin puhaltimen siellä auton nokalla lähtee heti pyöriin jollakin nopeudella ku laittaa ilmastoinnin päälle? Ei mulla ainakaan pyöri sit ku oottaa hetken ilmastointi päällä niin lähtee pyörimään.

Leave a comment:

• sonikk
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Siis, pitäisikö kun ihkasta on laitettu 22 astetta ja ilmastointi päällä, niin kun keskisuulakkeista säätä 3punaista täplää niin tulla lämpöistä jos ulkona on noin 20 astetta lämmintä:think
    Mulla ainakin tulee edelleen hieman vilpoista mutta heikommalla puhalluksella. Monesti sisälämpötila kuitenkin enemmän kuin ulkona esim. auringonpaisteen takia.

Originally posted by TJJ View Post
    Paneelin toisen ritilän takana, toinen ritilä on vain koriste.
    Ok. Ihmettelin vaan tätä:
    Originally posted by Juize View Post
    Kuskin jalkatilassa siinä muovisuojuksessa ohjauspylvään vasemmalla puolella.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Ja onko autom. ilmastoinnissa sisätilan anturi siis ritilän takana paneelissa vai kuskin jalkatilassa vai tä? :think
    Paneelin toisen ritilän takana, toinen ritilä on vain koriste.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Siis, pitäisikö kun ihkasta on laitettu 22 astetta ja ilmastointi päällä, niin kun keskisuulakkeista säätä 3punaista täplää niin tulla lämpöistä jos ulkona on noin 20 astetta lämmintä:think

Leave a comment:

• sonikk
    replied
    onko mahdollista että jos ilmastointi on vajaa täytöllä niin kompura pitää "rapisevaa/krahisevaa" ääntä?
    On mahdollista, itsekin tilasin jo uuden kompuran mutta hiljeni kun täytti.

Ja onko autom. ilmastoinnissa sisätilan anturi siis ritilän takana paneelissa vai kuskin jalkatilassa vai tä? :think

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    bmw 523ia-97 ...onko näissä ilmastoinnin kompuran mangneettihihnapyörissä ollu vikaa? Mulla kompressori metelöi ku laitan ilmastoinnin päälle...ja onko mahdollista että jos ilmastointi on vajaa täytöllä niin kompura pitää "rapisevaa/krahisevaa" ääntä?
    Varmasti kompura?Jos kiristin rullan laakeri olisi hajonnut?Onhan noita kompuroitakin toki hajonnut,kun paljon ajetaan.
    Last edited by Heguli 31; 28-06-2013, 19:48.

Leave a comment:

• 6power
    replied
    Moro

bmw 523ia-97 ...onko näissä ilmastoinnin kompuran mangneettihihnapyörissä ollu vikaa? Mulla kompressori metelöi ku laitan ilmastoinnin päälle...ja onko mahdollista että jos ilmastointi on vajaa täytöllä niin kompura pitää "rapisevaa/krahisevaa" ääntä?

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied
    Jep jep.

Mielestäni vähäsillä kokemuksilla kakkoskoppasen V70:n ilmastointi toimii aikas täydellisesti. Mut niinku sanottu, pitäis olla enempi kokemusta. Mut käyttöliittymä on mielestäni erittäin selkeä, kun siinä on se "istuva hahmo", ja siitä vaan näppäillään että mihinpäin.

Mutta, tuli nyt vielä otettuu toi IHKAn paneeli käteen ja kattelin et ei hirveen pölynen enää imuroinnin jälkeen ole. Vähä puhalteli viel loput pois, niin eiköhän tuo nyt niin hyvä ole kuin voi olla. Toivotaan ettei enää pakasta kabiinia

Leave a comment:

• Havis
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    sullako toimii esim kosteilla syyskeleillä ilmastointi ok, ja talvella?
    Mulla tuppaa pudottamaan tuulilasin puhalluksen pois ja pitää puhallusta liian pienellä. Inpalla sais varmaan muutettua automaatin minimipihallusnopeuden ylemmäs, esim 3->5 ?
    Vai onko siinä minimiä, ei ainakaan alle kolmen ikinä putoo, mut turhan kesy nopeus silti.

Imuroin äsken tuon auton etutilat ja samalla tuon anturin, tuli vähä villakoiraa sieltäkin
    Nuo on juurikin niitä 10% poikkeustilanteita. Ei sellaista automaatti-ilmastointia olekaan joka absoluuttisen aina toimisi täydellisesti. Juuri sellaisia tilanteita varten on laitteessa myös käsikäyttömahdollisuus jolloin ohjauksia voidaan muuttaa tilanteen niin vaatiessa.

IHKA:n perustoiminto tuntuu olevan sellainen, että kabiinin lämmitys hoidetaan jalkatilapainotteisesti, ja viilennys taas pääasiassa kojelaudan keskisuuttimista. Nämä toimii valtaosin, mutta muutamassa olosuhteessa joutuu ilmansuuntauksen laittamaan käsiohjaukselle ja puhallusnopeutta lisäämään itse.

1. Oikein kova helle -> kylmä puhallus vain kojelaudasta. Noissa tilanteissa laitan AUTO asennon pois ja ilman tulemaan kaikista suunnista -> paljon tasaisempi ja mukavampi ilman jako. Tämä on kokemukseni mukaan tarpeen vain hetkellisesti tosihelteillä, +25 ja enemmän.
    2. Syksyn ja talven kosteat kelit -> AUTO pitää ilmanpuhalluksen liian jalkatilapainotteisena, jolloin varsinkin takasivuikkunat pyrkii huurtumaan. Näissä tilanteissa myös laitan puhallukssen tulemaan kaikista suunnista. Itse asiassa pidän ilmansuuntauksen AUTO asennon pois päältä lähes koko talven, jolloin ilmanjaosta saa tosiaan tasaisemman. Ja jos huuretta tulee laittaa hetkeksi huurteenpoistoasentoon

Ja tosiaan puhallusnopeutta joutuu silloin tällöin itse lisäämään/vähentämään jos siltä tuntuu.
    Last edited by Havis; 26-06-2013, 14:40.

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied
    sullako toimii esim kosteilla syyskeleillä ilmastointi ok, ja talvella?
    Mulla tuppaa pudottamaan tuulilasin puhalluksen pois ja pitää puhallusta liian pienellä. Inpalla sais varmaan muutettua automaatin minimipihallusnopeuden ylemmäs, esim 3->5 ?
    Vai onko siinä minimiä, ei ainakaan alle kolmen ikinä putoo, mut turhan kesy nopeus silti.

Imuroin äsken tuon auton etutilat ja samalla tuon anturin, tuli vähä villakoiraa sieltäkin

Leave a comment:

Working...
X