tarvitaanko vaihtoon jotain erikois työkaluja vai onnistuuko ihan perus työkaluilla.missä ollette vaihdattanut pääkaupunkiseudulla ja paljonko maksoi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 takapyöränlaakerin vaihto
Collapse
X
-
Vetoakselin rihlat saattaa olla pyörännavassa aika lujasti kiinni. Pyöränlaakeri taas on kiinni neljällä torxilla, jotka on vetonivelen takana hiukan piilossa. Jollain jatkovarsihässäkällä pääsee vääntämään, tai sitten purkaa vähän enemmän, että tulee lisää tilaa.
Kunnon työkaluilla ei ole mikään erikoinen homma.
Comment
-
-
Suuntaa antavasti voin sanoa että: omaan E36:seen tuli vaihdettua tossa tällä viikolla. 2 tuntia meni aikaa ja käytössä oli kunnon työkalut kuten vetovasara, kaasuhitsausvehkeet lämmittämiseen, kun irroittaa. Ja sitten sellainen tanko millä laakeri asennetaan paikalleen. Eli helpommalla pääsee kun vie liikkeeseen, E36seen olisi maksanut Espoon Laakkosella n.220 € töineen ja osineen...Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
mulla taisi maksaa 180€ Helsingin Laakosella kun viime keväänä vaihdatin. Auto E39. Hinta oli muistaakseni aikalailla sama Tapiolan Essolla. TIS ainakin taisi ilmoittaa jonkinlaisen erikoistyökalun tarpeen E39 laakerivaihtoon. Toisaalta varmaankin korvattavissa "kotikonstein"
HKMKiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
-
Kyllä tuo puolituumaisellakin onnistui. jatkovarsia ja niveliä vaan niin kyllä noihin torxeihin pääseen käsiksi. 3/8" kyllä toisaalta voi olla hieman kätevämpi. Jonkinlaisia TIS:n mukaisia ulosvetäjiä olisi hyvä olla, että saa laakerin irti pörännavasta. Uuden laakerin paikalleenlaitto onnistuu kookkaassa ruuvipenkissä.
Itse maksoin "oppirahat" kun irrotin tuon laakerin hieman omintakeisesti pyörännavasta. Toinen puoli laakerista jää kiinni napaan irrotuksessa. Sitä irroittaessani sain murjottua pyörännavan laikan kieroon, joka tietenkin aiheuttaa sen, että jarrulevykin pyörii kierossa.
Oppia ikä kaikki
HKMLast edited by HKM; 30-05-2005, 11:44.Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
Comment