Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530DA on syöny mökö pipareita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KVAH
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 8
    • kouvola

    E39 530DA on syöny mökö pipareita

    Hellou ja sitä rataa.

    Otin tuossa kaverin auton tutkinnan alle kun se itse on kykenemätön moiseen tällä hetkellä.

    Suurin osa vioista on korjattu mutta muutamia tervaakin sitkeämpiä on jäljellä
    Tässä listaa:

    -nopeusmittari mykkä
    -luistoneston valo palaa kokoajan taulusa (nappiinkaan ei tule valoa tai aiheuta reaktiota painettaessa)
    - abs valo hohkaa kivasti
    - vetopolitiikka semisti hukassa, loota normi asennossa paikaltaan tai liikkeestä kun survasee niin 3tonniin vetää melkoisen hanakasti, sitten nuupahtaa. ihan kuin puhallin putoaisi pelistä kokonaan (vikamuistissa ei viittetä ahtojen putoamiseen ta häviämiseen)
    - testerillä katottuna paikallaan ollessa 1 eturengas näyttää 15kmh, 1 näyttää 0kmh ja takafillarit 2kmh
    - hi-fi vahvari meinasi polttaa koko auton, nami nami. ja mistään ei saa toimivaa joten hiljaista on

    eli vihjeitä tai veikkauksia otetaan mielellään vastaan, alkaa hiljalleen hermo menemään.. kiitos jo etukäteen
    Kas kun se levis käsiin!
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Vasen taka abs anturi pudottaa pelistä ainakin nopeusmittarin, polttoainemittarin, vaihdelaatikon sekä menopuolen, toki myös abs sekä luistonestovalot palaa. Taitaa olla testerissä häikkää jos ei selkeätä vikaa näytä.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #3
      Nii siis ei varsinaista polttoainemittaria pudota pois, vaan hetkellisen kulutuksen mittarin. Toki keskikulutuskin heittää häränpyllyä, kun auto luulee et ollaan paikallaan.

      Vaihda vasen taka-ABS anturi, ja kato mitä vikoja jää päälle sen jälkeen, jos edes jää mitään. Älä osta huonoa tarviketta, vaan Siemens. (Johdossa saattaa lukea Leoni, mutta kunhan anturissa lukee Siemens.)
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Nii siis ei varsinaista polttoainemittaria pudota pois, vaan hetkellisen kulutuksen mittarin. Toki keskikulutuskin heittää häränpyllyä, kun auto luulee et ollaan paikallaan.

        Vaihda vasen taka-ABS anturi, ja kato mitä vikoja jää päälle sen jälkeen, jos edes jää mitään. Älä osta huonoa tarviketta, vaan Siemens. (Johdossa saattaa lukea Leoni, mutta kunhan anturissa lukee Siemens.)
        Eipä se mittari näytä enää ollenkaan sitä mitä tankissa on..ns vakautus katoaa ja viisari seilaa tyhjän ja täyden tankin väliä riippuen kuinka auto heilahtelee.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • Masatus
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 867
          • Haukipudas

          #5
          Kolme ensimmäistä oiretta voi hyvinkin johtua yhdestä viasta, kannattaa lukea tämä topicci läpi josko sieltä tulisi apuja -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=13191. Ei pitäisi hataralla tietopohjalla lähtä veikkaileen mutta jos jotain pitää heittää niin jonkun nurkan abs-anturi tai koko abs-ohjausboksi n. 350e ebay.de:stä.

          Veto-ongelmiin; vasta kuulin vastaavan ongelman x30d koneesta että hyvin vetää 3000rpm asti jonka jälkeen veto loppui ja vika oli IMM:ssä eli ilmamassamittarissa. Koita vaihtaa jonkun kanssa osia ristiin josko vika löytyisi siitä.



          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10056
            • KVLA

            #6
            Vaihda vaan suosiolla ensimmäiseksi se vasen taka ABS anturi.Sitten vasta syvennyt muihin pulmiin,jos ne ei anturin vaihdolla katoa.Ja ei sitten muuta kuin oem laatua.Motonetin anturit voit heti unohtaa.

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by Robi View Post
              Eipä se mittari näytä enää ollenkaan sitä mitä tankissa on..ns vakautus katoaa ja viisari seilaa tyhjän ja täyden tankin väliä riippuen kuinka auto heilahtelee.
              No kappas, ei mulla mielestäni tollasta tehny. :think


              Ja kuten heguli sanoi tuossa, siitä lähdetään liikkeelle, jatkotoimenpiteet sitte jos tarvetta ilmenee.

              Ite kun olin joskus autoa vaihtamassa ja ekan kerran ajoin 530d:tä, jossa oli ilmeisesti IMM tms rikki, oli melkosen laiska kaikkinensa, ja myyjä kehui autoa ja kyseli mun mietteitä. Totesin vaan että laiska, niin ukon suu venähti hyvin. No, huijarijobbari se olikin.
              Last edited by Bmw Dreamer; 27-06-2013, 13:18.
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • KVAH
                Newbiemmer
                • Jun 2009
                • 8
                • kouvola

                #8
                Originally posted by Masatus View Post
                Kolme ensimmäistä oiretta voi hyvinkin johtua yhdestä viasta, kannattaa lukea tämä topicci läpi josko sieltä tulisi apuja -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=13191. Ei pitäisi hataralla tietopohjalla lähtä veikkaileen mutta jos jotain pitää heittää niin jonkun nurkan abs-anturi tai koko abs-ohjausboksi n. 350e ebay.de:stä.

                Veto-ongelmiin; vasta kuulin vastaavan ongelman x30d koneesta että hyvin vetää 3000rpm asti jonka jälkeen veto loppui ja vika oli IMM:ssä eli ilmamassamittarissa. Koita vaihtaa jonkun kanssa osia ristiin josko vika löytyisi siitä.

                juu se on alettava repimään irti anturia takafillarista, paksista löytyikin toinen ABS poksi irrallaan vaan toimivuudesta ei ole mitään hajua mutta selvinnee kokeilemalla jos niin pitkälle joutuu menemään.

                testerin mukaan IMM pelaa kuin pitää, ainakin kun vertasi autodatasta saatuihin viitearvoihin niin oli kohdallaan.. mutta eihän se tarkoita että muuten toimisi oikein.

                hivenen kyllä ahdistaa noi ABS anturit ku ovat noin 1kk vanhat. liekkö sitten olleet jo paskana alunalkaenkin.
                toisaalta kuulin että ne voisi mitata esim mittaamalla boksin päästä pistokkeesta virtaa kun rengasta pyörittää. mutta onkohan näissä ronttosissa induktiiviset vai HAL periaatteella toimivat anturit?
                ziizuz alkaa tulemaan migreeni kun koittaa päästä jyvälle näistä tanan teknisistä termeistä
                Kas kun se levis käsiin!

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5159
                  • Joensuu

                  #9
                  Boxi paskana. Täsmälleen samat oireet oli parivuotta sitten samanlaisessa autossa. Korjuutin boxin Elektromeka:lla. Makso muistaakseni satkun ja pelaa vielä nykysinkin.
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • Masatus
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 867
                    • Haukipudas

                    #10
                    Jos sitten jotain toista abs boksia paikallaan käytät niin valot eivät välttämättä katoa heti, vaan uusi boksi pitää koodata autoon, tämän osaa moni foorumilainen. Fiksummat kertonee sitten lisää noiden boksien sielunelämästä ja koodailu tarpeesta.

                    Comment

                    • KVAH
                      Newbiemmer
                      • Jun 2009
                      • 8
                      • kouvola

                      #11
                      VIHDOIN tuli jotain tolkkua tohon vekottimeen.

                      tankin "väliputki" oli jotenkin viturallaan ja huohotus politiikka tukossa niin ei saanu tankattua kuin puolet siitä määrästä kuin pitäisi.

                      tankissa oleva siirtopumppu on tiensä päässä, eli ei jaksa siirtää paluu paineella löpöä tankista toiseen ja lähtö paineen tulisi olla 450+ (bar?) vaan tossa on just hikisesti 320 + - (bar?).

                      ABS boksi valehtelee olemattomia lukemia renkaitten nopeuksista ja vaikka kuinka antureita swappailee päikseen tai ihan uusiin orkkis osiin niin vika on ja pysyy.. eli boksi vaihtoon. onneksi on toinen pumppu niin pitää koittaa jos saisi yhdisteltyä niitä tjms että saisi yhden toimivan.

                      on muuten viimonen tota sarjaa mihin kosken ikinä.. tuntuu olevan maanantai versioita kaikki, sääli sinänsä kun ovat muuten niin mukavia ajaa yms.
                      Kas kun se levis käsiin!

                      Comment

                      • KVAH
                        Newbiemmer
                        • Jun 2009
                        • 8
                        • kouvola

                        #12
                        ei p*rkele!

                        jo ny on kumma.. tämä mokoma saastamoinen päätti sitten alkaa kikkailemaan virtojenkin kanssa.. tähän asti ei ongelmaa mut TSÄDÄÄM akku tyhjä!?!? miten voi olla mahdollista? seisoi viikon starttaamatta = lähti hienosti käyntiin, ajoin 30-45 minsaa testiajoa, sammutin, sit aamulla= naks naks naks en starttaa..

                        kohta saa vakuutus yhtiö mietittävää mystisestä auton palamisesta.
                        Kas kun se levis käsiin!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎