Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenonit ei säädä asentoaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ismopetteri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 71
    • Turku

    Xenonit ei säädä asentoaan

    Kun laittaa virrat ja valot päälle, valot eivät tee sitä normaalia ylös-alas-tarkastusajoa.

    Kerran vähän enemmän tasoantureita tutkin, irroittelin ja putsailin liittimet ja testasin yhdellä uudellakin anturilla. Mielestäni sillon umpiot tekivät jotain liikettä kun testailin valoja päälle.

    WDS:n mukaan anturit ovat potikoita mutta näin ei kyllä ole. Puolijohdetta siellä on vastassa. Resistanssit eri navoissa oli uudessa ehjässä anturissa sekä vanhassa samaa luokkaa. Varren liikuttelu ei vaikuta resistanssiin.

    Nyt tilanne on siis se että valot kun lyö päälle niin ne ovat jumissa ala-asennossa ja valojen kantama ei ole kovin pitkä.

    Millä softalla näkee mikä palikka ei anna oikeaa siknaalia että valot ei säädy?


    Säätöpalat vaihdettu, anturien tukivarret ovat ehjät ja kiinni, kerran testailtu siis uudella anturillakin.
    Auto 525i, vm 2002, facelift, rautajouset
    E61 523i Touring -09
  • |parsakaali|
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 997

    #2
    Tuplana tuli...


    Originally posted by ismopetteri View Post
    Kun laittaa virrat ja valot päälle, valot eivät tee sitä normaalia ylös-alas-tarkastusajoa.

    Kerran vähän enemmän tasoantureita tutkin, irroittelin ja putsailin liittimet ja testasin yhdellä uudellakin anturilla. Mielestäni sillon umpiot tekivät jotain liikettä kun testailin valoja päälle.

    WDS:n mukaan anturit ovat potikoita mutta näin ei kyllä ole. Puolijohdetta siellä on vastassa. Resistanssit eri navoissa oli uudessa ehjässä anturissa sekä vanhassa samaa luokkaa. Varren liikuttelu ei vaikuta resistanssiin.

    Nyt tilanne on siis se että valot kun lyö päälle niin ne ovat jumissa ala-asennossa ja valojen kantama ei ole kovin pitkä.

    Millä softalla näkee mikä palikka ei anna oikeaa siknaalia että valot ei säädy?


    Säätöpalat vaihdettu, anturien tukivarret ovat ehjät ja kiinni, kerran testailtu siis uudella anturillakin.
    Auto 525i, vm 2002, facelift, rautajouset
    Last edited by |parsakaali|; 01-07-2013, 18:14.

    Comment

    • |parsakaali|
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 997

      #3
      Jos otat kiinni polttimon kannasta, niin heiluuko lähivalon kanta? Mikäli heiluu niin kannatin tapin on rikki ja niiden vaihto on edessä, mikäli et halua uusia umpioita ostaa. Jos taas ovat tukevasti kiinni ja siltikään ei toimi, niin vikakoodin lukuun. Inpalla voi mm. testata järjestelmää. Toinen vikapaikka on auton asentotunnistimet. Ovat muistaakseni vänkärin puolella autoa, edessä ja takana. Mikäli niistä on varret poikki niin sieltäkin voi löytyä syyllinen. Edessä on poikittaistukivarressa kiini ja takana on muistaakseni alatukivarressa etupuolella (eturenkaan puolella)

      Originally posted by ismopetteri View Post
      Kun laittaa virrat ja valot päälle, valot eivät tee sitä normaalia ylös-alas-tarkastusajoa.

      Kerran vähän enemmän tasoantureita tutkin, irroittelin ja putsailin liittimet ja testasin yhdellä uudellakin anturilla. Mielestäni sillon umpiot tekivät jotain liikettä kun testailin valoja päälle.

      WDS:n mukaan anturit ovat potikoita mutta näin ei kyllä ole. Puolijohdetta siellä on vastassa. Resistanssit eri navoissa oli uudessa ehjässä anturissa sekä vanhassa samaa luokkaa. Varren liikuttelu ei vaikuta resistanssiin.

      Nyt tilanne on siis se että valot kun lyö päälle niin ne ovat jumissa ala-asennossa ja valojen kantama ei ole kovin pitkä.

      Millä softalla näkee mikä palikka ei anna oikeaa siknaalia että valot ei säädy?


      Säätöpalat vaihdettu, anturien tukivarret ovat ehjät ja kiinni, kerran testailtu siis uudella anturillakin.
      Auto 525i, vm 2002, facelift, rautajouset

      Comment

      • ismopetteri
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 71
        • Turku

        #4
        Aloitusviestissäni koitinkin kertoa jo että säätöpalat/tapit/muoviräikäleet/nemuovitmitkäainapaskooumpioista on vaihdettu (eikä niiden kunto vaikuta siihen että korkeudensäätö ei tee nyt mitään). Myös antureiden sijainti on tiedossa sekä niiden tukivarret on tarkastettu, kiinni ja ehjät ovat.

        Eli INPA:lla näkee mikä valoja vituttaa?
        Last edited by ismopetteri; 01-07-2013, 20:20.
        E61 523i Touring -09

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          INPA:lla tai DIS:llä näkee koodeista, mikä sitä vaivaa. Lisäksi niitä saa ajettua ylös/alas ja näkee antureilta tulevan jännitteen. Ne anturit on hall-antureita, eli mittaus ei onnistu ihan pelkällä yleismittarilla.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎