e39 530d suuttimenkorjausarvot

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by lurkki3 View Post
    suutinta ei hirveesti pysty nitkuttaan ku se kiinnitys rauta laittaa hanttiin.voin sanoa että oli lujassa suutin.
    Ainoniin tietenkin, damäss minä

    hyh, miten se noin ruosteiseks pääsee...?
    Mut hyvä että irtos!

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Luojan kiitos ei ole tullut itsellä vielä vastaan tuollaista yhdeksi puuksi ruostunutta möykkyä. Ennen 3/2000 valmistuneiden 530d omistajat, älkää ottako yhteyttä.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Ihan vaan mietiskelen, tuossakin videoissa kun ne hakkaa noita suuttimia irti, ne samalla kiertää sitä jollain lenkillä edestakas, auttaisko suuttimien löysäys ja jotain woodoo40:stä sinne ja sitte kaveri antaa jenkaa, ei nyt mitään rajoittimelle asti tietenkään, ja toinen nitkuttaa lenkillä edestakas suutinta? Voisko lähteä? :think
    Jos on fiksu, niin suihkii sinne sitä irroitusöljyä jo viikko ennen varsinaista remonttia, että ehtii oikein muhia. Helpottaa kummasti suuttimen irroittamista. Nimimerkillä kokemusta on!
    Last edited by BreeZi; 03-08-2013, 20:00.

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Ihan vaan mietiskelen, tuossakin videoissa kun ne hakkaa noita suuttimia irti, ne samalla kiertää sitä jollain lenkillä edestakas, auttaisko suuttimien löysäys ja jotain woodoo40:stä sinne ja sitte kaveri antaa jenkaa, ei nyt mitään rajoittimelle asti tietenkään, ja toinen nitkuttaa lenkillä edestakas suutinta? Voisko lähteä? :think
    suutinta ei hirveesti pysty nitkuttaan ku se kiinnitys rauta laittaa hanttiin.voin sanoa että oli lujassa suutin.itse kuuntelin ruuvari korvalla eniten naputtavaa suutinta ja 6 suutin piti eniten mekkalaa ja sen vaihdoin vaikka korjausarvot oli sillä inpan mukaan ihan ok.katsotaan nyt tarviiko rueta vielä se 2 vaihtaan...ainakin omaan korvaan käyntiääni pehmeni nyt hieman.
    Last edited by lurkki3; 02-02-2017, 06:52.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Ihan vaan mietiskelen, tuossakin videoissa kun ne hakkaa noita suuttimia irti, ne samalla kiertää sitä jollain lenkillä edestakas, auttaisko suuttimien löysäys ja jotain woodoo40:stä sinne ja sitte kaveri antaa jenkaa, ei nyt mitään rajoittimelle asti tietenkään, ja toinen nitkuttaa lenkillä edestakas suutinta? Voisko lähteä? :think

    Leave a comment:


  • ARDler
    replied
    Originally posted by lurkki3 View Post
    ihan muutaman millin niitä 8mm kannalla olevia
    kiitän!

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    Originally posted by ARDler View Post
    kuinka paljon löysäsit ennen ajoa? itellä 2 pytyn suuttimen arvo n.+5 kun muut -2 - +2,
    .
    ihan muutaman millin niitä 8mm kannalla olevia

    Leave a comment:


  • ARDler
    replied
    Originally posted by lurkki3 View Post
    ei auttanut itellä ainakaan vaikka moottori oli täyslämpönen ja hieman reippaammin kävin suuttimet löysällä kiihdyttelemässä
    kuinka paljon löysäsit ennen ajoa? itellä 2 pytyn suuttimen arvo n.+5 kun muut -2 - +2,
    suuttimen johdon kiinnitys klipu on kyllä paskana eli vaihdan sen maanantaina kun marmori aukee kun tuskin saa motonetistä .

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Nää on vissiin niin lujassa yleensä kiinni, ettei auta suuttimen kiinnityksen löysäys ja auto käyntiin, ja odotellaan koska alkaa säksättää?
    ei auttanut itellä ainakaan vaikka moottori oli täyslämpönen ja hieman reippaammin kävin suuttimet löysällä kiihdyttelemässä

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Ja eikös aika iso syy siittimen luutumiseen kanteen ole juuri alumiini-teräs välinen kosketus näitten välillä, ne jotenkin myös reagoi...?

    Nää on vissiin niin lujassa yleensä kiinni, ettei auta suuttimen kiinnityksen löysäys ja auto käyntiin, ja odotellaan koska alkaa säksättää?

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ai ydinnaulaa pukkasi. Laitetaanko tilalle Ilizarovin ulkoinen fiksaattori ja katsotaan, kuinka luukalvo naukuu hoosiannaa ilman liukuvasaraakin?
    Huh, ei kiitos Oulun Mengele
    Last edited by schwarze; 02-08-2013, 01:51.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Jep, -047 suuttimissa se o-rengas ainakin on. Muut sovitteet on mittaamatta, joten lukitaan vastaus
    OT:Tiedän kyllä miltä kannesta tuntuu, kun suutinta vedetään irti. Multa vedettiin sääriluusta gross kempf taannoin Eli ei tunnu miltään ja lähtee liukuvasaralla
    Ai ydinnaulaa pukkasi. Laitetaanko tilalle Ilizarovin ulkoinen fiksaattori ja katsotaan, kuinka luukalvo naukuu hoosiannaa ilman liukuvasaraakin?

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Eikös noista puutu se suuttimen rungon yläosan o-rengas. Kaikki muju ja kosteus pääsee koko matkalta suuttimen rungon ja kannen väliin.
    Jep, -047 suuttimissa se o-rengas ainakin on. Muut sovitteet on mittaamatta, joten lukitaan vastaus
    OT:Tiedän kyllä miltä kannesta tuntuu, kun suutinta vedetään irti. Multa vedettiin sääriluusta gross kempf taannoin Eli ei tunnu miltään ja lähtee liukuvasaralla

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Toi vanhempi suutinmalli on kyllä melko useasti reippaasti kiinni, johtuen luultavasti suuttimen erilaisesta runkorakenteesta.
    Eikös noista puutu se suuttimen rungon yläosan o-rengas. Kaikki muju ja kosteus pääsee koko matkalta suuttimen rungon ja kannen väliin.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by lurkki3 View Post
    tiedän että saattaa olla kiinni.itellä 340tkm mittarissa ja alkuperäiset siittimet...ainakaan sillä pienemmällä liukuvasaralla (jonka rikoin)ei hievahtanutkaan suutin.
    Kyllä nuo Dreamerin "worst scenario" klipit voi kyllä ohittaa, kun tietää mitä tekee ;-) Liukuvasaran adapteriholkki/suuttimeen kannattaa sorvauttaa kierrenousultaan hieman"ohi", että holkki on välyksettömästi kiinni suuttimessa. Liukuvasaraa käytetään mennen/tullen, painopiste tullen
    Toi vanhempi suutinmalli on kyllä melko useasti reippaasti kiinni, johtuen luultavasti suuttimen erilaisesta runkorakenteesta.

    Leave a comment:

Working...
X