e39 530d suuttimenkorjausarvot

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lurkki3
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Meinaatko saada liukuvasaraan enempi tehoa kuin tässä?



    Ja eikös toi paluuvuodon testaus tapahdu käynnissä, ja joku paluuletku piti lutata ja ja? :think

    Saattaa suutin olla joskus aika tiukassa... http://www.youtube.com/watch?v=XwZOTf8vYhE
    tiedän että saattaa olla kiinni.itellä 340tkm mittarissa ja alkuperäiset siittimet...ainakaan sillä pienemmällä liukuvasaralla (jonka rikoin)ei hievahtanutkaan suutin.

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Eli tarkoitat, että sokat pois/paluuputket irti ja tuo letku tulisi ikään kuin natsan ulkokehälle ja kokoat ne letkut sitten pystyyn?
    juuri näin

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by lurkki3 View Post
    onnistuko tuo paluuvuodon testaus ihan 1cm halkasialtaan olevilla kirkkailla letkun pätkillä?ilmeisesti autoa ei pidä käyntiin laittaa?nyt on tehty sellanen liukuvasara että lähtee suutin tai runko hajoaa
    Eli tarkoitat, että sokat pois/paluuputket irti ja tuo letku tulisi ikään kuin natsan ulkokehälle ja kokoat ne letkut sitten pystyyn? Onnistuu varmaan niinkin, ehkä. Lukkotongit ykkös-suuttimen paluuletkun tulopuolelle ja pyörittelemään, moottori saa/pitää käynnistyä. Mikäli eroja suuttimien välillä ei meinaa tulla, nosta hieman kierroksia

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by lurkki3 View Post
    onnistuko tuo paluuvuodon testaus ihan 1cm halkasialtaan olevilla kirkkailla letkun pätkillä?ilmeisesti autoa ei pidä käyntiin laittaa?nyt on tehty sellanen liukuvasara että lähtee suutin tai runko hajoaa
    Meinaatko saada liukuvasaraan enempi tehoa kuin tässä?



    Ja eikös toi paluuvuodon testaus tapahdu käynnissä, ja joku paluuletku piti lutata ja ja? :think

    Saattaa suutin olla joskus aika tiukassa... http://www.youtube.com/watch?v=XwZOTf8vYhE
    Last edited by Bmw Dreamer; 01-08-2013, 21:33.

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    onnistuko tuo paluuvuodon testaus ihan 1cm halkasialtaan olevilla kirkkailla letkun pätkillä?ilmeisesti autoa ei pidä käyntiin laittaa?nyt on tehty sellanen liukuvasara että lähtee suutin tai runko hajoaa

    Leave a comment:


  • dutch79
    replied
    No tuota, mun muistaakseni ne nakutukset on aikalailla seurannu korjausarvoja ja tukea havainnoille olen hakenu ruuvarin varrella kuuntelemalla suuttimen päästä ja suuttimen rungosta, kyllähän sieltä monenlaista mekkalaa kuuluu mutta pitäis sieltä erojakin löytyä.

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    no mutta täytyykö se "nakuttava" suutin arpoa noista kuudesta vai luottaako noihin korjausarvohin?autossa ei mitään muuta käyntivikaa kuin tuo nakutus/läkätys kylmänä joka vaimenee moottorin hieman lämmettyä.
    Last edited by lurkki3; 29-07-2013, 21:43.

    Leave a comment:


  • dutch79
    replied
    Muutaman suuttimen vaihtaneena ja huollattaneena sanosin että kannattaa huollattaa, ja varautua siihen että sitä ei voikkaan huoltaa/korjata noilla oireilla.

    Kuulemma niistä kuoleutuu joku jousi sieltä sisältä jota ei voi vaihtaa ja siitä usein aiheutuu tuo kylmänä/osakaasulla nakuttava ääni.

    Jos en ihan väärin muista niin irtosuuttimen tarkastus makso 20-30€ ja huolto 120€kpl ilman kärkien vaihtoa kun viimeksi nuitten kans jumppasin.

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    en ole tehnyt.suutinta irroittaessa katkesi liukuvasarasta kierre osa lujassa meinaa olla suutin.eikai se ohivuoto paluupuolelle sitä läkätystä/nakutusta ainoastaan vedättäessä tee..auto käy hyvin eikä tarvi startata pitkään niin en usko että ohivuotoa hirveesti ainakaan on.jumittaako tuossa suuttimessa nyt sitte kärki tai jotain...mutta ääni on kuitenki häiritsevä ja pelko siitä että menee vielä mäntäkin.kylmänä läkätys/nakutus aivan selvää...lämpinä sen kuulee just ja just kun ikkuna auki vedättää isolla vaihteella pikkukierroksilla

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by lurkki3 View Post
    kertooko tuo korjausarvo nyt tuosta nakutuksesta tai suuttimen kusemisesta mitään?luotanko siihen että nyt tuo 2 suutin on vaihdon tarpeessa vai meneekö ihan arpomiseksi että mikä suutin aiheuttaa tuon nakutuksen kylmänä vedättäessä?
    tarkotus ois rueta suutinta kokeileen irti.
    Oletko tehnyt jo sen paluuvuototestin?

    Kyllä minä ainakin noilla korjausarvoilla suuttimen vaihtaisin. Itellänikin suutin nakuttaa hivenen. Korjausarvot ovat toki vielä ok.

    Red Line RL-2: sella oman auton suuttimien korjausarvot ovat pudonneet huomattavasti. Samoin myös nakutuksen ääni on vaimentunut.

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    kertooko tuo korjausarvo nyt tuosta nakutuksesta tai suuttimen kusemisesta mitään?luotanko siihen että nyt tuo 2 suutin on vaihdon tarpeessa vai meneekö ihan arpomiseksi että mikä suutin aiheuttaa tuon nakutuksen kylmänä vedättäessä?
    tarkotus ois rueta suutinta kokeileen irti.
    Last edited by lurkki3; 27-07-2013, 08:15.

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    korjausarvot asettu hieman liittimien puhdistuksella...mutta 2 näyttää nyt sitä +3.2.nakutus ääni kylmänä kiihdytyksessä varsin häiritsevää.voiko tuo nakutus nyt johtua tuosta yhestä suuttimesta?vaikka korjausarvo ei ole tuon suurempi.oisko järkevä mitata ohivuodot?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Riittää pelkkien pinnien vaihto. Asiasta löytyy foorumilta tarinaa ja ohjeistusta.

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    eilen olisi jo suutin vaihdettu mutta tuntui olevan lujassa ja tarkoitus rueta tekeen ulosvetäjä.mutta tänään katsoin aamulla korjausarvot uudelleen niin nyt se 1 pytyn suutin joka oli taivaissa näytti -1.3 ja taas vuorostaan 2 näytti 3.2.taidan kääntyä itekki nyt tuohon suuttimien johtosarjan vikaan koska liitin tinnit näytti heikoilta ja ilmeisesti se 1 pytyn arvokin parani koska liitintä tuli jo käytettyä kertaalleen irti.kannattaako näitä johtosarjoja kysellä marmoritiskiltä vai mistä?ja mitäköhän sattuu maksamaan.
    Last edited by lurkki3; 02-02-2017, 06:52.

    Leave a comment:


  • |parsakaali|
    replied
    Ääni samalle asialle. Minä tutkailin samaa asiaa 03 vuosimallin 530d:stä ja liittimiä heiluttelemalla hävisi pätkiminen ja korjausarvot palasivat normaaliin. Moneessa suuttimessa oli ennen sitä jopa +5 arvoja.

    Leave a comment:

Working...
X