Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i -96 menee välillä vikamoodille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suomalaine
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 45
    • Savonlinna

    523i -96 menee välillä vikamoodille

    Elikkäs ois semmosta ongelmaa että menee välillä vikamoodi päälle ecusta.

    Oireet:
    kun menee päälle niin nykäsee kerran rajusti
    vikamoodi päällä ei kiihdy kunnolla
    painaa kaasun pohjaan tyhjäkäynniltä niin tuntuu kuin osa pytyistä ei sytyttäisi
    vikamoodi ei lähde pois jos sammuttaa ja starttaa, startatessa joutuu n. 3-4 sekuntia ennenkun lähtee käyntiin ja silloinkin vähän huonosti.
    Vikamoodi lähtee pois kun käyttää virrat kokonaan nollissa, odottaa hetken ja starttaa uudestaan, sen jälkeen ei ole viasta mitään tietoakaan.
    Vikakoodi jos menee päälle tyhjäkäynnillä niin auto sammuu.


    Mitkä tuota voisi siis tehdä?
    Epäilisin itse nokan asentotunnistinta, vauhtipyörän tunnistinta ja uusimpana tuli mieleen että tekisikö jakopää tätä, autolla ajettu kuitenkin se n. 420tkm.

    Myös semmonen ongelma on, mikä ei nyt se suurin ja hätäsin asia ole mutta kun lähtee paikaltaan liikkeelle niin takanta kuuluu "muks" ääni, joku kardaanin tukikumi tai jotain menossa?
    Last edited by Suomalaine; 12-07-2013, 22:45. Reason: vikalistaan juttu
    - E39 523i -96
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Suomalaine View Post
    Elikkäs ois semmosta ongelmaa että menee välillä vikamoodi päälle ecusta.

    Oireet:
    kun menee päälle niin nykäsee kerran rajusti
    vikamoodi päällä ei kiihdy kunnolla
    painaa kaasun pohjaan tyhjäkäynniltä niin tuntuu kuin osa pytyistä ei sytyttäisi
    vikamoodi ei lähde pois jos sammuttaa ja starttaa, startatessa joutuu n. 3-4 sekuntia ennenkun lähtee käyntiin ja silloinkin vähän huonosti.
    Vikamoodi lähtee pois kun käyttää virrat kokonaan nollissa, odottaa hetken ja starttaa uudestaan, sen jälkeen ei ole viasta mitään tietoakaan.
    Vikakoodi jos menee päälle tyhjäkäynnillä niin auto sammuu.


    Mitkä tuota voisi siis tehdä?
    Epäilisin itse nokan asentotunnistinta, vauhtipyörän tunnistinta ja uusimpana tuli mieleen että tekisikö jakopää tätä, autolla ajettu kuitenkin se n. 420tkm.

    Myös semmonen ongelma on, mikä ei nyt se suurin ja hätäsin asia ole mutta kun lähtee paikaltaan liikkeelle niin takanta kuuluu "muks" ääni, joku kardaanin tukikumi tai jotain menossa?
    Eikai sitä arpoa tarvii, koodit lukuun. Sitä vaan en tiennytkään että M52 koneissa on moottorille suojamoodi :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      Eikai sitä arpoa tarvii, koodit lukuun. Sitä vaan en tiennytkään että M52 koneissa on moottorille suojamoodi :think
      Niin, mikäli mikään merkkivalo ei syty ei kyseessä olekaan mikään oikea 'vikamoodi', vaan ihan perinteinen käyntihäiriö. -96 E39:ssa ei taida edes se Check Engine valo olla kytketty toimintaan, ainakaan Suomi-malleissa...
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by Suomalaine View Post
        Elikkäs ois semmosta ongelmaa että menee välillä vikamoodi päälle ecusta.

        Oireet:
        kun menee päälle niin nykäsee kerran rajusti
        vikamoodi päällä ei kiihdy kunnolla
        painaa kaasun pohjaan tyhjäkäynniltä niin tuntuu kuin osa pytyistä ei sytyttäisi
        vikamoodi ei lähde pois jos sammuttaa ja starttaa, startatessa joutuu n. 3-4 sekuntia ennenkun lähtee käyntiin ja silloinkin vähän huonosti.
        Vikamoodi lähtee pois kun käyttää virrat kokonaan nollissa, odottaa hetken ja starttaa uudestaan, sen jälkeen ei ole viasta mitään tietoakaan.
        Vikakoodi jos menee päälle tyhjäkäynnillä niin auto sammuu.


        Mitkä tuota voisi siis tehdä?
        Epäilisin itse nokan asentotunnistinta, vauhtipyörän tunnistinta ja uusimpana tuli mieleen että tekisikö jakopää tätä, autolla ajettu kuitenkin se n. 420tkm.

        Myös semmonen ongelma on, mikä ei nyt se suurin ja hätäsin asia ole mutta kun lähtee paikaltaan liikkeelle niin takanta kuuluu "muks" ääni, joku kardaanin tukikumi tai jotain menossa?
        Vikakoodien luku on tosiaan se ensimmäinen tarkistettava asia, sen jälkeen voi sitten edetä tarpeen mukaan.

        Tarkista sytytystulppien kunto.
        Oireet voi johtua myös polttoainepumpun toimintahäiriöistä.

        Ja tuosta äänestä, ei sun takakontissa ole mitään irtonaista heilumassa? Tsekkaa vararenkaan kiinnitys yms.
        Last edited by Havis; 13-07-2013, 07:41.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #5
          Ja kampiakselin asentotunnistimeenhan nuo oireet viittaa.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10080
            • KVLA

            #6
            Originally posted by Havis View Post
            Oireet voi johtua myös polttoainepumpun toimintahäiriöistä.
            Kyllä se pumppu yleensä putoaa kokonaan sitten pelistä tai pyörii täydellä teholla.Ei se mihinkään nilkutustilaan jää.Nuo pumppuviat on vähän on-off tyyppisiä.Eikä siten,että välillä pyörisi huonommin ja pumppaisi vähemmin.Eikä näissä noita pumpun rele vikojakaan ole hirveästi ollut.

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              #7
              Originally posted by Suomalaine View Post
              Elikkäs ois semmosta ongelmaa että menee välillä vikamoodi päälle ecusta.

              Oireet:
              kun menee päälle niin nykäsee kerran rajusti
              vikamoodi päällä ei kiihdy kunnolla
              painaa kaasun pohjaan tyhjäkäynniltä niin tuntuu kuin osa pytyistä ei sytyttäisi
              vikamoodi ei lähde pois jos sammuttaa ja starttaa, startatessa joutuu n. 3-4 sekuntia ennenkun lähtee käyntiin ja silloinkin vähän huonosti.
              Vikamoodi lähtee pois kun käyttää virrat kokonaan nollissa, odottaa hetken ja starttaa uudestaan, sen jälkeen ei ole viasta mitään tietoakaan.
              Vikakoodi jos menee päälle tyhjäkäynnillä niin auto sammuu.


              Mitkä tuota voisi siis tehdä?
              Epäilisin itse nokan asentotunnistinta, vauhtipyörän tunnistinta ja uusimpana tuli mieleen että tekisikö jakopää tätä, autolla ajettu kuitenkin se n. 420tkm.

              Myös semmonen ongelma on, mikä ei nyt se suurin ja hätäsin asia ole mutta kun lähtee paikaltaan liikkeelle niin takanta kuuluu "muks" ääni, joku kardaanin tukikumi tai jotain menossa?
              Minulla joskus samantapaisia oireita ja kampiakselin asentotunnistin oli menossa/meni ehtoopuolelle, niin kun Kaol tuossa jo kertoikin.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Suomalaine
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 45
                • Savonlinna

                #8
                Kiitoksia vastauksista.

                Pitää käyttää letkun päässä kunhan vaan sai eka läppärin haltuun millä nuo voi katella.

                Kontissa ei mitään tuota kolauksen tekevää ole, sen tuntee myös "perstuntumalla" että siellä perässä joku on menossa. no, tuskin se arpomalla löytyy, pitäis päästä auton alle, kunhan nyt eka tuo meidän porukan paja valmistuis niin pääsis sitten kattelemaan.

                Tulpat on uudet, vaihdettu muutama tkm sitten, ja en voi uskoa että polttoainepumpussakaan vika. jos tulppa tai pumppu on menossa ni se on kyllä menny kerralla pois pelistä kokonaan, ainakin oman kokemuksen mukaan, kaikki tosin on mahdollista.

                Pitää katella ton kampiakselin asentotunnistimen johdot että jos sieltä löytys sitä vikaa, hapettumaa tai vastaavaa, oispahan ainakin pien mahdollisuus että kävis toimimaan, eikä tarviis odotella että saa koneen käyttöön millä nuo voi katella.
                - E39 523i -96

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Suomalaine View Post
                  Kiitoksia vastauksista.

                  Pitää käyttää letkun päässä kunhan vaan sai eka läppärin haltuun millä nuo voi katella.

                  Kontissa ei mitään tuota kolauksen tekevää ole, sen tuntee myös "perstuntumalla" että siellä perässä joku on menossa. no, tuskin se arpomalla löytyy, pitäis päästä auton alle, kunhan nyt eka tuo meidän porukan paja valmistuis niin pääsis sitten kattelemaan.

                  Tulpat on uudet, vaihdettu muutama tkm sitten, ja en voi uskoa että polttoainepumpussakaan vika. jos tulppa tai pumppu on menossa ni se on kyllä menny kerralla pois pelistä kokonaan, ainakin oman kokemuksen mukaan, kaikki tosin on mahdollista.

                  Pitää katella ton kampiakselin asentotunnistimen johdot että jos sieltä löytys sitä vikaa, hapettumaa tai vastaavaa, oispahan ainakin pien mahdollisuus että kävis toimimaan, eikä tarviis odotella että saa koneen käyttöön millä nuo voi katella.
                  Unohda heti ne tulpat, öljyt, suodattimet, renkaanpotkimiset.... ja muut epäoleellisuudet ja tsekkaa imusarjan ja massamittarin välinen iso imuputki HUOLELLA ja jos siellä ei ole murtumia, niin vikakoodit lukuun. Ongelma 99%:n varmuudella sen jälkeen löytyy kammen tai nokan asentotunnistimesta.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎