Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5, moottorin vikavalo syttyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    E39 M5, moottorin vikavalo syttyi

    Aion lukea vikakoodit kunhan ehdin (kun saan vehkeet), mutta kysäisenpä nyt kuitenkin kun tilanne oli niin simppeli.

    Olin testaamassa salavalikolla, jotta miten lähelle 140 l/h auto oikein menee.

    Liikennetilanne oli sellainen, että jouduin laulattelemaan hetken aikaa (minuutti) kolmonen pesässä n. 5000 1/min.
    Kun painoin lämän tiskiin ja olisi pitänyt tapahtua hyökkäys, syttyikin moottorin vikavalo ja auto siirtyi nilkutusmoodiin.

    Kotipihalle ajaessani auto piti huomiotaherättävän, etäisesti, vanhan jenkkikasin omaista käyntiääntä. Ja voimat tipotiessään.
    Vitutti kohtuullisesti, sammutin moottorin ja käynnistin uudelleen minuutin päästä.

    Vikavalo ei enää syttynyt uudelleen ja auto kävi normaalisti.
    Kävin vielä piruuttani kiihdyttämässä pikkutieltä asvaltille. Poltti hiukan vielä kakkosellakin. Voima oli taas tallessa, mutta en enää kokeillut muuta.
    Normaalisti ajaen ei vikavalo syttynyt enää.

    Valistuneita arvauksia?
    - polttoainefiltteri tukkeutumaisillaan?
    - joku lambda sekoamassa?
    - ilmavuotoja?
    - cps:t


    Autolla ajettu vähän päälle 100 000 km ja MAF:it vaihdettu 10 000 km sitten.
    Ei mitään oireita aiemmin.
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    #2
    No ensiksi koodit ulos ja nollaus - suattaapi sillä virota Sitten katsoa ja tunnustella miten toimii... Jenkeissä tuntuu herkällä heittävän moottorin herjaa - Ei niinkään Euroopassa (?). En ole itse ikinä kokenut... Kaikki muu kyllä koettu.

    Eihän ole mitään näkyviä öljyvuotoja tms.?

    Ps. Olihan tuo itsestään vironnut
    Last edited by jakeluvesimies; 15-07-2013, 22:56.

    Comment

    • jonne
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 248
      • Rusko

      #3
      Originally posted by jakeluvesimies View Post
      No ensiksi koodit ulos ja nollaus - suattaapi sillä virota Sitten katsoa ja tunnustella miten toimii... Jenkeissä tuntuu herkällä heittävän moottorin herjaa - Ei niinkään Euroopassa (?). En ole itse ikinä kokenut... Kaikki muu kyllä koettu.

      Eihän ole mitään näkyviä öljyvuotoja tms.?

      Ps. Olihan tuo itsestään vironnut


      Oikean sylinteripankin etuosassa, alta katsottuna on pientä tihkumista.
      Tippa näkyy, mutta muuten alapuolinen tienoo on melko siisti.
      Olisiko sitten venttiilikopan tiiviste..
      Voisiko tuosta nyt sitten tulla "korvausilmaa" koneeseen, jaa-a...
      Mikä laulaen tulee, se tulee.

      BMW E39 M5, vm. 2002

      Comment

      • MikkoV
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 631
        • Sastamala

        #4
        Jatketaampa tätä topikkia.

        P0413 Secondary Air Injection System Switching Valve A Circuit Open

        Tuollaisen koodin heittää toisinaan kylmäkäynnistyksessä, ja ei tosiaan muuta koodia.

        Mulla lyö nyt tyhjää että mihin tuo edes liittyy, käy hieman kovaa kylmänä. Toimii muuten ihan Ok. Ajatuksena vielä että saattaa liittyä taannoin suoritettuun koneen vaihtoon, ts. kontaktihäiriöön.
        E70 3.0SD -08
        .................................................. ................................
        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

        Comment

        • mkallio
          Newbiemmer
          • Dec 2012
          • 9
          • Barcelona

          #5
          Itselläni kävi 5kk sitten aivan sama homma 2 kertaa, paitsi että ajoin rajottimelle 2-vaihteella. Merkkivalo sytty ja voimat hävis. Mutta heti kun auton sammutti ja käynnisti uudestaan ni vika hävis eika valo syttynyt, ei koodeja eikä mitään. Tämä ei ole uusiutunut vaikka mitään ihmeellistä ei autoon ole tehty, PA suodattimen taisin vaihtaa mutta en usko että sillä oli merkitystä.

          Comment

          • Boiga
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 1773
            • Ylöjärvi

            #6
            Originally posted by mkallio View Post
            Itselläni kävi 5kk sitten aivan sama homma 2 kertaa, paitsi että ajoin rajottimelle 2-vaihteella. Merkkivalo sytty ja voimat hävis. Mutta heti kun auton sammutti ja käynnisti uudestaan ni vika hävis eika valo syttynyt, ei koodeja eikä mitään. Tämä ei ole uusiutunut vaikka mitään ihmeellistä ei autoon ole tehty, PA suodattimen taisin vaihtaa mutta en usko että sillä oli merkitystä.
            Mulla kävi samoin oston jälkeen ekassa kiihdytyksessä, toki ei käynyt rajoittajalla vaan vaihdoin jo 6000 rpm kohdalla. Vikakoodiksi misfire ykkös sylinterillä.. ei tullut toista kertaa uudelleen käynnistyksen jälkeen.. en tiä onko tulossa vikaa vai oliko joku sattuma..
            Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by mkallio View Post
              Itselläni kävi 5kk sitten aivan sama homma 2 kertaa, paitsi että ajoin rajottimelle 2-vaihteella. Merkkivalo sytty ja voimat hävis. Mutta heti kun auton sammutti ja käynnisti uudestaan ni vika hävis eika valo syttynyt, ei koodeja eikä mitään. Tämä ei ole uusiutunut vaikka mitään ihmeellistä ei autoon ole tehty, PA suodattimen taisin vaihtaa mutta en usko että sillä oli merkitystä.
              Kyllä siellä aina pitäisi koodi olla, jos moottorinvikavalo syttyy. Koititko lukea jollain perus OBD-vikakoodinlukijalla?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • mkallio
                Newbiemmer
                • Dec 2012
                • 9
                • Barcelona

                #8
                Peake R5:llä luin koodeja. Nyt kun tarkemmin muistelen ni saattaa olla että siellä oli CPS 1-4 koodi, mutta se oli sit heti sen jälkeen BMW:n Inspection II huollossa nollattu, eikä vikakoodi ole tullu takasin vaikka sensoria ei vaihdettu ja olen sittemmin ajellut 2. ja 3. vaihteilla rajottimelle.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎