Selailin tuossa foorumia, mutta en löytänyt sopivaa topikkia tähän hätään.
Eli ongelmana kuvassa näkyvä tilanne
Öljyfiltterin "ruuvi" paskana ja filtteriä ei luonnollisesti pysty vaihtamaan ennenkuin tuon kannen saa "ehjänä" irti.
Jollain on varmaan omakohtaista kokemusta kuinka tuon saa irti hajottamatta koko kuppia joka tulee lauhduttimeen kiinni. Tuohan on kokonaan muovia, joten kovin hirveesti ei uskalla puristaa/väännellä, jotta alaosa säilyisi ehjänä.
Olisiko siis parempi irroittaa koko roska lohkosta/lauhduttimesta ja sitten ruveta putkitongilla ruuvaamaan kera ruuvipenkin vai mitenkä ?
Kannen rikkoutuminen ei haittaa mitään koska uusi on jo tulossa, mutta tuo alaosa pitäisi saada pysymään ehjänä, koska sen hinta on Scmiedmannillakin rapiat 200€ :think
Schmiedmannilta tilasin jo uuden kannen tuolle filtterille. Autokeskus Tampereella oli vailla 35€ ja toimitusaika 2pv. Scmiedmannilla kympin halvelmpi, joten Autokeskus sai pitää tunkkinsa.. Kyselin samalla takalasin kaasujousien hintaa ja oli 69€/kpl
Ratkaisu:
Noniin, homma ohitte ja voitava yhdistelmä oli kolmijalka kera ketjun
Ilman ketjua ote lipsuu, eikä suostu avautumaan.
Mitään ei onneksi menny rikki ja homma toimi kun buikki.
Testasin tuon HTK12:n vinkin myös tuosta "filtteriavaimesta" mutta tilaa on liian vähän ja voima kohdistuu vain yhdelle sivulle.
Just ajattelin samaa kun |parsakaali|, että tohon kolmijalkaan kun sais "tervateipillä" tai jollain lisää pitoja, niin olis ihan perfecto
Tuossa Ketjussa on se hyvä puoli, että saa säädettyä puristusvoimaa oman maun mukaan.
Senverran täytyy sanoa, että jos ei ole 36mm hylsyä saatavilla tuon filtterinvaihdon yhteydessä, niin ei kannata edes aloittaa. Käy kun mulle kun sohlaa väärillä työkaluilla
Eli ongelmana kuvassa näkyvä tilanne

Öljyfiltterin "ruuvi" paskana ja filtteriä ei luonnollisesti pysty vaihtamaan ennenkuin tuon kannen saa "ehjänä" irti.
Jollain on varmaan omakohtaista kokemusta kuinka tuon saa irti hajottamatta koko kuppia joka tulee lauhduttimeen kiinni. Tuohan on kokonaan muovia, joten kovin hirveesti ei uskalla puristaa/väännellä, jotta alaosa säilyisi ehjänä.
Olisiko siis parempi irroittaa koko roska lohkosta/lauhduttimesta ja sitten ruveta putkitongilla ruuvaamaan kera ruuvipenkin vai mitenkä ?
Kannen rikkoutuminen ei haittaa mitään koska uusi on jo tulossa, mutta tuo alaosa pitäisi saada pysymään ehjänä, koska sen hinta on Scmiedmannillakin rapiat 200€ :think
Schmiedmannilta tilasin jo uuden kannen tuolle filtterille. Autokeskus Tampereella oli vailla 35€ ja toimitusaika 2pv. Scmiedmannilla kympin halvelmpi, joten Autokeskus sai pitää tunkkinsa.. Kyselin samalla takalasin kaasujousien hintaa ja oli 69€/kpl

Ratkaisu:
Noniin, homma ohitte ja voitava yhdistelmä oli kolmijalka kera ketjun

Mitään ei onneksi menny rikki ja homma toimi kun buikki.
Testasin tuon HTK12:n vinkin myös tuosta "filtteriavaimesta" mutta tilaa on liian vähän ja voima kohdistuu vain yhdelle sivulle.
Just ajattelin samaa kun |parsakaali|, että tohon kolmijalkaan kun sais "tervateipillä" tai jollain lisää pitoja, niin olis ihan perfecto

Tuossa Ketjussa on se hyvä puoli, että saa säädettyä puristusvoimaa oman maun mukaan.
Senverran täytyy sanoa, että jos ei ole 36mm hylsyä saatavilla tuon filtterinvaihdon yhteydessä, niin ei kannata edes aloittaa. Käy kun mulle kun sohlaa väärillä työkaluilla

Comment