Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - 530D öljynputsarin korkki paskana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SwampHog
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 43
    • Nokia

    E39 - 530D öljynputsarin korkki paskana

    Selailin tuossa foorumia, mutta en löytänyt sopivaa topikkia tähän hätään.

    Eli ongelmana kuvassa näkyvä tilanne
    Öljyfiltterin "ruuvi" paskana ja filtteriä ei luonnollisesti pysty vaihtamaan ennenkuin tuon kannen saa "ehjänä" irti.

    Jollain on varmaan omakohtaista kokemusta kuinka tuon saa irti hajottamatta koko kuppia joka tulee lauhduttimeen kiinni. Tuohan on kokonaan muovia, joten kovin hirveesti ei uskalla puristaa/väännellä, jotta alaosa säilyisi ehjänä.
    Olisiko siis parempi irroittaa koko roska lohkosta/lauhduttimesta ja sitten ruveta putkitongilla ruuvaamaan kera ruuvipenkin vai mitenkä ?
    Kannen rikkoutuminen ei haittaa mitään koska uusi on jo tulossa, mutta tuo alaosa pitäisi saada pysymään ehjänä, koska sen hinta on Scmiedmannillakin rapiat 200€ :think

    Schmiedmannilta tilasin jo uuden kannen tuolle filtterille. Autokeskus Tampereella oli vailla 35€ ja toimitusaika 2pv. Scmiedmannilla kympin halvelmpi, joten Autokeskus sai pitää tunkkinsa.. Kyselin samalla takalasin kaasujousien hintaa ja oli 69€/kpl

    Ratkaisu:

    Noniin, homma ohitte ja voitava yhdistelmä oli kolmijalka kera ketjun Ilman ketjua ote lipsuu, eikä suostu avautumaan.
    Mitään ei onneksi menny rikki ja homma toimi kun buikki.

    Testasin tuon HTK12:n vinkin myös tuosta "filtteriavaimesta" mutta tilaa on liian vähän ja voima kohdistuu vain yhdelle sivulle.

    Just ajattelin samaa kun |parsakaali|, että tohon kolmijalkaan kun sais "tervateipillä" tai jollain lisää pitoja, niin olis ihan perfecto

    Tuossa Ketjussa on se hyvä puoli, että saa säädettyä puristusvoimaa oman maun mukaan.

    Senverran täytyy sanoa, että jos ei ole 36mm hylsyä saatavilla tuon filtterinvaihdon yhteydessä, niin ei kannata edes aloittaa. Käy kun mulle kun sohlaa väärillä työkaluilla
    Last edited by SwampHog; 13-12-2014, 22:48.
    E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST
  • Fürst
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 54
    • Salo

    #2
    Hätäpäissäni tuollaisia availlut esim sprintteristä motonetin kolmeleukaisella suodatin avaimella. Toki vastuuta en ota jos paskaksi kansi pärähtää.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Sopiiko sinne öljynsuodatinavain? Jos saat sopimaan niin vaikka motonetistä tämä. Hintaa on huimat 4,90€. Itse olen tuota käyttänyt ja tuo hihna pitää hyvin pinnalla kuin pinnalla, jos se vaan on puhdas. Vähän kaikkea paitsi oljynsuodatin on tuolla tullut irroitettua.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • SwampHog
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 43
        • Nokia

        #4
        Taidan käydä Motonetistä hakemassa Motonetistä molemat tuon sekä myös "kolmijalan" jonka Furst mainitsi. "Kolmijalalla" ainakin pitäisi saada tasaisesti ote ja vääntö kohdistuisi laajemmalle alueelle :think

        Koitan viikonloppuna saada tuon irti, pistän lopputuleman tänne, miten kävi

        Originally posted by SwampHog View Post
        Selailin tuossa foorumia, mutta en löytänyt sopivaa topikkia tähän hätään.

        Eli ongelmana kuvassa näkyvä tilanne
        Öljyfiltterin "ruuvi" paskana ja filtteriä ei luonnollisesti pysty vaihtamaan ennenkuin tuon kannen saa "ehjänä" irti.

        Jollain on varmaan omakohtaista kokemusta kuinka tuon saa irti hajottamatta koko kuppia joka tulee lauhduttimeen kiinni. Tuohan on kokonaan muovia, joten kovin hirveesti ei uskalla puristaa/väännellä, jotta alaosa säilyisi ehjänä.
        Olisiko siis parempi irroittaa koko roska lohkosta/lauhduttimesta ja sitten ruveta putkitongilla ruuvaamaan kera ruuvipenkin vai mitenkä ?
        Kannen rikkoutuminen ei haittaa mitään koska uusi on jo tulossa, mutta tuo alaosa pitäisi saada pysymään ehjänä, koska sen hinta on Scmiedmannillakin rapiat 200€ :think

        Schmiedmannilta tilasin jo uuden kannen tuolle filtterille. Autokeskus Tampereella oli vailla 35€ ja toimitusaika 2pv. Scmiedmannilla kympin halvelmpi, joten Autokeskus sai pitää tunkkinsa.. Kyselin samalla takalasin kaasujousien hintaa ja oli 69€/kpl
        E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

        Comment

        • Fürst
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 54
          • Salo

          #5
          Toi remmi on kyllä pätevä jos tilaa riittää sivusuunnassa.

          Comment

          • |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 996

            #6
            Originally posted by SwampHog View Post
            Taidan käydä Motonetistä hakemassa Motonetistä molemat tuon sekä myös "kolmijalan" jonka Furst mainitsi. "Kolmijalalla" ainakin pitäisi saada tasaisesti ote ja vääntö kohdistuisi laajemmalle alueelle :think

            Koitan viikonloppuna saada tuon irti, pistän lopputuleman tänne, miten kävi
            Kolmijalan jalkoihin laitat sopivaa kumiputkea niin johan rupeaa toimimaan Ilman sitä tahtoo vain luistaa varsinkin vastaavissa tapauksissa....

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎