E39 oli menettänyt toisen jarrukilven, jotkut repii näitä viallisina pois eikä laita uutta tilalle kun vaatisi pyörännavan irroituksen joka taas vaatii tukivarsien irrotuksen yms.
Sen saa myös helpolla tavalla paikoilleen ilman purkua, katkaiset uudesta kilvestä navan ympärille menevän pannan, asennat kilven paikoilleen ja pop-niittaat siihen katkaisukohdan päälle pienen pellin joka liittää sen takaisin ehjäksi. Tämä on osa jossa pop-niittailu ei haittaa ja pikkukikkailu on parempi ratkaisu kuin jättää kilvet pois.
Yhdestä kulmasta kilpi on kiinni painettavalla prikalla joka usein hajoaa - ei hätää sillä maahantuojalta niitä saa 0.9 € kpl hinnalla. Aika edullista kun tilattiin saksasta 2 kpl, saattoi tulla kerääjän tuntipalkkakin kalliimmaksi kuin loppuhinta perillä :-)
Myös original jarrukilpi tuli Espoon Laakkoselta halvemmalla kuin tarvikeliikkeiden 35-50€ hinnat, kerhoalennuksilla reippaasti alle 35 €.
Tässä vaihto kuvina ja kuvateksteillä:
PS: Jos myös jarrulevyssä se ainoa kiinnitysruuvi vaikuttaa kireältä tai juuttuneelta niin käytä siihen aina varmuuden vuoksi remonttimiehen kikkaa: Ota sopiva kuusiokolohylsy ja napauttele vasaralla kunnon iskuilla samalla hetkellä kun väännät, tunnet kyllä kun isku tehosi ja ruuvi alkaa aueta. Tämä estää myös avaimen lipsumisen ja kulmien pyöristymisen.
Jos kulmat on jo pyöristyneet niin siihen voi samalla periaatteella iskeä vähän isomman torx hylsyn, se avaa pultin. Uudet ei maksa paljon kun vaihdat pultin. Älä kiristä tiukkaan, se estää vain levyn liikkumista silloin kun renkaat on irti.
Sen saa myös helpolla tavalla paikoilleen ilman purkua, katkaiset uudesta kilvestä navan ympärille menevän pannan, asennat kilven paikoilleen ja pop-niittaat siihen katkaisukohdan päälle pienen pellin joka liittää sen takaisin ehjäksi. Tämä on osa jossa pop-niittailu ei haittaa ja pikkukikkailu on parempi ratkaisu kuin jättää kilvet pois.
Yhdestä kulmasta kilpi on kiinni painettavalla prikalla joka usein hajoaa - ei hätää sillä maahantuojalta niitä saa 0.9 € kpl hinnalla. Aika edullista kun tilattiin saksasta 2 kpl, saattoi tulla kerääjän tuntipalkkakin kalliimmaksi kuin loppuhinta perillä :-)
Myös original jarrukilpi tuli Espoon Laakkoselta halvemmalla kuin tarvikeliikkeiden 35-50€ hinnat, kerhoalennuksilla reippaasti alle 35 €.
Tässä vaihto kuvina ja kuvateksteillä:
PS: Jos myös jarrulevyssä se ainoa kiinnitysruuvi vaikuttaa kireältä tai juuttuneelta niin käytä siihen aina varmuuden vuoksi remonttimiehen kikkaa: Ota sopiva kuusiokolohylsy ja napauttele vasaralla kunnon iskuilla samalla hetkellä kun väännät, tunnet kyllä kun isku tehosi ja ruuvi alkaa aueta. Tämä estää myös avaimen lipsumisen ja kulmien pyöristymisen.
Jos kulmat on jo pyöristyneet niin siihen voi samalla periaatteella iskeä vähän isomman torx hylsyn, se avaa pultin. Uudet ei maksa paljon kun vaihdat pultin. Älä kiristä tiukkaan, se estää vain levyn liikkumista silloin kun renkaat on irti.
Comment