Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri87
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 4
    • Pori

    E39 ei pysy käynnissä

    Moro,

    Auto on siis e39 520iA vm -02
    Auto lähtee hyvin käyntiin ja käy hyvin tyhjäkäynnillä.
    Huolto tehty huhtikuussa, jolloin vaihdettu polttoainesuodatin, ilman suodattimet ja tulpat. Toiminut hienosti tähän asti.

    Kun yrittää päästä liikkeelle, kone sammuu heti, kun painaa kaasua.
    Välillä auto sammuu jo heti, kun laittaa D:n päälle.
    Sain auton liikkeelle siten, että varovasti pumppailin kaasua, kun
    pääsin liikkeelle, niin auto liikkui hyvin, otti hyvin kierroksia, mutta kun
    pysähtyi, niin heti sammui.

    Konepellin avaamisen jälkeen konehuoneessa haisee selvästi bensa.
    Eli ilmeisesti kone ei saa ruokaa, vaan se menee jonnekin muualle, osaako joku sanoa, mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
    Petri
    ------------------------
    Nykyiset kulkupelit:
    E39 530dA Touring -03
    E39 520iA Touring -02
    ------------------------
    Edellisiä:
    E46 320d Touring -01
    Rover 75 2.0 V6 Club -01
    ------------------------
  • turbopuusti
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 823
    • Lahti

    #2
    Originally posted by Petri87 View Post
    Moro,

    Auto on siis e39 520iA vm -02
    Auto lähtee hyvin käyntiin ja käy hyvin tyhjäkäynnillä.
    Huolto tehty huhtikuussa, jolloin vaihdettu polttoainesuodatin, ilman suodattimet ja tulpat. Toiminut hienosti tähän asti.

    Kun yrittää päästä liikkeelle, kone sammuu heti, kun painaa kaasua.
    Välillä auto sammuu jo heti, kun laittaa D:n päälle.
    Sain auton liikkeelle siten, että varovasti pumppailin kaasua, kun
    pääsin liikkeelle, niin auto liikkui hyvin, otti hyvin kierroksia, mutta kun
    pysähtyi, niin heti sammui.

    Konepellin avaamisen jälkeen konehuoneessa haisee selvästi bensa.
    Eli ilmeisesti kone ei saa ruokaa, vaan se menee jonnekin muualle, osaako joku sanoa, mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
    Jos ei saa bensaa niin tod näk myös hyytyy yläkierroksilla. Itse lähtisin tutkasemaan ensin ne vikakoodit jos löytyisi jotain suuntaa antavaa. Palaako moottorinvikavalo?

    Jotenkin nyt bensan ja ilman suhde on pienillä kierroksilla sekaisin. Jos paranee kierroksilla niin ensimmäisenä tulee mieleen imuvuoto. CRC:tä tai muuta palavaa kun suihkuttelee imusarjan päälle (varovasti, ei silleen koko purkkia) niin muuttuuko kierrokset?
    e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

    Comment

    • Petri87
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 4
      • Pori

      #3
      Vikavalot ei pala. Kokeilin viikonloppuna autoa pihassa ja tein seuraavia johtopäätöksiä:
      - Käynnistyy hyvin ja pysyy tyhjäkäynnillä vähän aikaa käynnissä ja sit sammuu.
      - Kun yrittää lähteä joko ilman kaasua liikenteeseen tai pienellä kaasulla, niin kone sammuu
      - painamalla jarrua ja pumppaamalla kaasua saa kierrokset ylös ja pääsee liikenteeseen, heti kun pysähtyy tai kierrokset tippuu, niin kone sammuu
      - moottorisuojien alta vuotaa bensaa (valuu edestä katsottuna koneen vasemmasta etureunasta)
      - jotenkin tuntuu siltä, että joku tiiviste voisi vuotaa?
      - tänään auto hinurin lavalle ja pajalle, luetaan vikakoodit ja puretaan suojamuovit pois, jos vaikka näkyis mistä päin vuotaa...
      Petri
      ------------------------
      Nykyiset kulkupelit:
      E39 530dA Touring -03
      E39 520iA Touring -02
      ------------------------
      Edellisiä:
      E46 320d Touring -01
      Rover 75 2.0 V6 Club -01
      ------------------------

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎