Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540 iA junnaa/nytkyttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^niGo
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 36
    • Mikkeli

    #16
    Originally posted by turbopuusti View Post
    Lootaan vaikuttaa oleellisesti moottorin arvot. Eli ehkä ennemminkin niin että kun moottorissa arvot sekaisin niin loota käyttäytyy siksi oudosti. Jos olet tulkinnut vikaa oikein eli nimenomaan moottori nykii niin melkolailla lambdaan kallistuu tämä homma. Toimiiko ollenkaan osakaasulla nykimättä noin 2/4 tai 3/4 kaasulla? Jos ainoastaan lämä pohjassa ei yhtään nyi niin 99% varmuudella lambda ja/tai katalysaattori.
    Siltä se tuntuu että moottori nykäsee.. D asennossa ei toimi kunnolla kun täyskaasulla, paitsi kylmänä hetken ennen ku lämpenee kone. Sport nykii/junnaa ainoastaan tasakaasulla ja kevysti kiihdyttäessä kovemmassa vauhdissa..

    Comment

    • -99 530DAT
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 50
      • Laukaa

      #17
      Jos toimii kylmänä open loopissa hetken hyvin ja oireet tulevat koneen lämmettyä (siirtyy closed looppiin eli säätää seoksen lambdojen avulla), lienee vika niissä.
      -Spöke-
      SCRAP MC
      1928 Chevrolet Light Truck
      1951 Harley Panhead
      1979 Harley Shovelhead x 2
      1979 Harley Ironhead
      2008 BMW 530D
      2005 X5 4.4i Sport

      Comment

      • ^niGo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2007
        • 36
        • Mikkeli

        #18
        Originally posted by -99 530DAT View Post
        Jos toimii kylmänä open loopissa hetken hyvin ja oireet tulevat koneen lämmettyä (siirtyy closed looppiin eli säätää seoksen lambdojen avulla), lienee vika niissä.
        -Spöke-
        Täytyy yrittää selvittää lambdojen toimivuus. Voiko lambdoista todeta mitään ottamalla yläpäästä irti ja käydä koeajolla?

        Comment

        • Nik-las
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 102
          • Nokia

          #19
          Itsellä täysin samat ongelmat.
          Vikakoodit ; lambda bank 1 + katalysaattorien toiminta virheellinen.

          Tilasin uudet lambdat 1 ennen ja 1 jälkeen katin -> auto ylös ja alta löytyi 4 anturia vaihdoin apparinpuolen anturit, toimi paljon paremmin, mutta nollatessani adaptioarvot alkoi taas tuttu nytkytys.

          Itse ajattelin katit tyhjätä ja toisen puolen lambdat vielä vaihtaa. Mukavan hintavia nuo anturit

          Täällä toimii myös sportilla paremmin, täyskaasulla ei ongelmia. Pinta- ja osakaasulla 50km/h eteenpäin alkaa ongelmat. Pahin on ylämäkeen rauhallinen kiihdytys esim. 80-100km/h
          Vapaalla F07 530D GT
          Työkalu - Scania R650 nextgen

          Comment

          • ^niGo
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 36
            • Mikkeli

            #20
            [QUOTE=Nik-las;3115525]Itsellä täysin samat ongelmat.
            Vikakoodit ; lambda bank 1 + katalysaattorien toiminta virheellinen.

            Tilasin uudet lambdat 1 ennen ja 1 jälkeen katin -> auto ylös ja alta löytyi 4 anturia vaihdoin apparinpuolen anturit, toimi paljon paremmin, mutta nollatessani adaptioarvot alkoi taas tuttu nytkytys.

            Itse ajattelin katit tyhjätä ja toisen puolen lambdat vielä vaihtaa. Mukavan hintavia nuo anturit

            Täällä toimii myös sportilla paremmin, täyskaasulla ei ongelmia. Pinta- ja osakaasulla 50km/h eteenpäin alkaa ongelmat. Pahin on ylämäkeen rauhallinen


            Joo kuulostaa tutulta ylämäki ja kaikki. Jospa se on mullaki sitte lambdat/katit vian aiheuttajana.

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              #21
              Mulla oli aikoinaan e39 540ia ja en meinannut paikallistaa vikaa siitä millään. Katit oli rikkoontuneet ja tukkineet pakoputken. Tuli vaihdettua turhaan kaikenlaista osaa ennenkuin vika selvisi. Kai noissa jos kulkupuolessa on häikkää viat on lähinnä katti tukossa, kampiakselin asentotunnistin viallinen tai tarvikemallia joka ei pelaa kunnolla tai sitten ilmamassamittari. Muut viat onkin sitten jo vakavampia.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • merbau
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 130
                • Pälkäne

                #22
                Originally posted by Nik-las View Post
                Mukavan hintavia nuo anturit
                rockauto.com, 40€ / kpl ylemmät lambdat, kun niitä pari vuotta siten ostin. Päälle tietysti rahti ja ALV. Vähän sai tehdä ristiinvertailuja ja selvittelyä ennen kuin oikea mallinumero (Bosch) löytyi.
                540iA -00 M-sport
                Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎