Originally posted by Havis
View Post
-98 528 steprtonic kulutus !!
Collapse
X
-
Range on itseasiassa todella tarkka. Se ei arvo vaan käyttää viime aikaista kulutusta laskennassa. Se näkyy mittariston salavalikossa.
-
Jaa että nyt jos tankkaan ja range on 1000km. Ajelen pätkän miten huvittaa, ja kas range onkin 400km. Ja taas seuraavan pihistelypätkän jälkeen range voi olla vaikka 650km. Sen jälkeen polttoaine saattaa kuitenkin loppua jo 500 km ajon jälkeen. Tämä noin teoreettisena esimerkkinä.Originally posted by Bmw Master View PostRange on itseasiassa todella tarkka. Se ei arvo vaan käyttää viime aikaista kulutusta laskennassa. Se näkyy mittariston salavalikossa.
Mikä tuossa on erityisen tarkkaa? Takaperin lasku? Varmaan, mutta ei se kerro totuutta siitä milloin tankki tyhjenee. Kuka todistaa että ajotapaa muuttamatta se 1000 km toteutuu?
Miten se kompuutteri pystyy tietämään milläisella ajotavalla/ajo-olosuhteissa tulet ajamaan lopputankillisen?
Pätee vain jos ajotapa ja -olosuhteet on koko ajan hyvin tarkasti vakiot, mikä hyvin harvoilla juuri koskaan toteutuu. Vai toteutuuko jollain?
Kukin uskoo toki mihin tahtoo, totuus on sitten mikä on. Itse en koskaan mitään tankkausvälejä tms ajokäyttäytymistä perustaisi rangen näyttämiin lukuihin. Yhtä tarkka ennuste varmaan syntyis päässä laskien. Kun polttoaineen varoitusvalo syttyy on syytä harkita tankkamista, siinä yleispätevä ohje
Ainoa ajateltavissa oleva hyöty Range näytössä saattaa olla se, että jotkut kuskit saattavat tavoitella mahdollisimman suuria range numeroita, mikä houkuttelee polttoainetta säästävään ajotapaan.
Tarkoitukseni ei toki ole aloittaa mitään juupas-eipäs kinaa. Sitä vaan että kovasti saa esittää uusia faktoja asiasta ennenkuin näen moisen varusteen hyödyllisyyden ja käyttökelpoisuuden.Last edited by Havis; 04-08-2013, 20:50."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Juurikin näin.Itse tankkaan yleensä autoni (täyteen) silloin,kun viimeinen neljännes on jäljellä.Originally posted by Havis View PostKukin uskoo toki mihin tahtoo, totuus on sitten mikä on. Itse en koskaan mitään tankkausvälejä tms ajokäyttäytymistä perustaisi rangen näyttämiin lukuihin. Yhtä tarkka ennuste varmaan syntyis päässä laskien. Kun polttoaineen varoitusvalo syttyy on syytä harkita tankkamista, siinä yleispätevä ohje
Kirjoitin tuossa aiemmin,että "yleensä".Uskaltaisin lyödä vetoa,että suurimmassa määrissä autoja tuota näyttämää ei ole menty rukkaamaan.Eli näyttämä on juurikin sellainen,kun se tehtaalta on lähtenyt.Ja vielä harvemmin näyttämä olisi sellainen,kuten Haukkis tuossa ensin kirjoitti.Originally posted by Bmw Master View PostRiippuu korjauskertomesta, senhän saa näyttämään miten päin vaan.
Comment
-
Originally posted by Havis View Post
Miten se kompuutteri pystyy tietämään milläisella ajotavalla aiot ajaa lopputankillisen?
No ei tietenkään se tiedä, mutta kertoo jos jatkan samaan tyyliin niin näin pitkälle pääset. Yleensä kun tankkaan täyteen se näytää ~500km ja kappas, sen minä todellakin pääsen. Jos muutan normaali ajorytmiäni niin se muuttuu.
Comment
-
Onko todellakin noin iso? Ohjekirja sanoo 70L.Originally posted by Bmw Master View PostTankki on yli 70l, jotain ~78l...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Saman ajaa vähintään yhtä tarkasti trippimittari, kun sen nollaa aina täyteen tankkauksen yhteydessä. Siitä huomaa heti, jos trppi rullaa eritavalla. Esim jos puolitankin kohdalla ei tripissä olekaan 500 km vaan 300km tietää ajaneensa raskaasti eikä tankillisella pääse niin kauas kuin optimaalisesti.Originally posted by Bmw Master View Post
No ei tietenkään se tiedä, mutta kertoo jos jatkan samaan tyyliin niin näin pitkälle pääset. Yleensä kun tankkaan täyteen se näytää ~500km ja kappas, sen minä todellakin pääsen. Jos muutan normaali ajorytmiäni niin se muuttuu.
Tämä tapa vaatii vain aina tankkaamaan täyteen sekä nollaamaan tripin."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
+reserve...Originally posted by HTK12 View PostOnko todellakin noin iso? Ohjekirja sanoo 70L.Last edited by Bmw Master; 08-08-2013, 18:34.
Comment
-
Niin, mutta onko se reserve laskettu tuohon 70L mukaan? I6 reserve on 8L ja V8 10L, mutta tankkien varaosanumero on sama, eli fyysisesti ne on samat tankit. Täten niissä ei voi olla erillistä varatankkia, koska sitten pitäisi olla eri varaosanumerot tankeille.Originally posted by Bmw Master View Post+reserve...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Eikä noi tankin ilmoitetut tilavuudet ole mitään täsmämitattuja totuuksia, enemmänkin suuntaa antavia likiarvoja. Ja tankkaustavoista riippuen tosiaan siihen täyttöputkeen saa menemään jonkin verran.Originally posted by jukkae View PostKyllähän tuo reserve kuuluu jo tohon 70l. Muutama litra yli silti menee tottakai, täyttöputket jne.."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Myös antureiden varaosanumerot on samoja.Eli tuo "tankkivalon" syttyminenkin tapahtuu samoilla bensamäärillä.Myös bensapumput (kiinnikkeineen) on samoja M5:sta lukuunottamatta.Kyllä se bensareservi on se määrä bensaa,mitä tankissa on valon syttyessä ja sisältyy siihen ilmoitettuun 70 litraan.Originally posted by HTK12 View PostNiin, mutta onko se reserve laskettu tuohon 70L mukaan? I6 reserve on 8L ja V8 10L, mutta tankkien varaosanumero on sama, eli fyysisesti ne on samat tankit. Täten niissä ei voi olla erillistä varatankkia, koska sitten pitäisi olla eri varaosanumerot tankeille.
Comment
-
Kenties koodausessa on joku ero, jonka seurauskena valo syttyy V8:ssa 2L aikaisemmin? Ei kai ne muuten olisi moista paineneet käyttöohjekirjaan. :thinkOriginally posted by Heguli 31 View PostMyös antureiden varaosanumerot on samoja.Eli tuo "tankkivalon" syttyminenkin tapahtuu samoilla bensamäärillä.Myös bensapumput (kiinnikkeineen) on samoja M5:sta lukuunottamatta.Kyllä se bensareservi on se määrä bensaa,mitä tankissa on valon syttyessä ja sisältyy siihen ilmoitettuun 70 litraan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mulla menee sen epävarman mittarin mukaan seka-ajossa, joka ei oikeastaan sisällä maantieajoa ollenkaan alle 9L.Originally posted by MGUarto View PostNo onpa teillä hyvät kulutukset ja viellä isommalla koneella ja stepillä itsellä 523 syö sen 9 litraa sekanaKöyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
Comment