Announcement

Collapse
No announcement yet.

-01 520i m54 inpa 83 kw error & 244 segment time measuring faulty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dkk
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 147
    • Kokkola

    -01 520i m54 inpa 83 kw error & 244 segment time measuring faulty

    Autosta katosi alakierroksilta väännöt ja pientä soutamista kiihdyttäessä ja antoi inpalla kyseiset vikakoodit. Samaan aikaan alkoi ajonvakautuksen valo mittaristossa palamaan kun vian iski päälle, mutta siitä ei anna vikakoodeja erikseen.



    Tuon perusteella uusin kampiakselin anturin, mutta sama homma jatkuu.

    Mitähän keksis seuraavaksi?
    E39 520i Facelift
  • dkk
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 147
    • Kokkola

    #2
    Nyt on uusittu kampuran anturin lisäksi imu- ja pakonokan anturit sekä kaasuläppäkotelo. Alkuperäisiä osia. Sama vika jatkuu.

    Mitähän keksis seuraavaksi? Onko näissä ollu johtosarjavikoja? Ei muutu ainakaa mihinkään vaikka johtosarjaa käpistelee ja liittimet on putsaillu.

    Edit. vika pysyy samanlaisena, vaikka irroittaa kampuran anturin johdon ja pakopuolen anturin johdon. Mistä tuo kertoo? Käytin vielä anturit irti ja laitoin takaisin että ovat varmasti kunnolla paikoillaan. Imunokan anturin jos irroittaa niin ei lähde ollenkaan käyntiin.
    Last edited by dkk; 22-08-2013, 15:25.
    E39 520i Facelift

    Comment

    • S.P.R
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1009
      • Oulu area

      #3
      Originally posted by dkk View Post

      Mitähän keksis seuraavaksi? Onko näissä ollu johtosarjavikoja? Ei muutu ainakaa mihinkään vaikka johtosarjaa käpistelee ja liittimet on putsaillu.
      Johtosarjassa on ollut jotain häikkää ainakin kaasuläpän osalta. En enää muista tarkemmin. Bemarin bulletin ohjeisti vaihtamaan koko sarjan.. Varmasti saa elvytettyä jos paikallistaa vian.

      Comment

      • dkk
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 147
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by S.P.R View Post
        Johtosarjassa on ollut jotain häikkää ainakin kaasuläpän osalta. En enää muista tarkemmin. Bemarin bulletin ohjeisti vaihtamaan koko sarjan.. Varmasti saa elvytettyä jos paikallistaa vian.
        Tästä kyse: http://www.ge39.com/files/EDK.pdf

        Itellä eroaa sillä tavalla että antaa ton kampuran anturin vikakoodin eikä mitään kaasuläppään liittyvää, mutta jos johtosarjassa on jotain katkoksia niin voihan siitä tulla vaikka mitä ihmeellisyyksiä. Pitäis yrittää mittailla noita katkoksia, mutta ei oikeen sähköt oo hallussa.

        Lisäksi löyty tämmönen: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=856781

        Eli joillaki näissä m54:ssa johtosarjan liittimet löystyny, mutta omassa oli kyllä ihan ryhdissään..

        Tilasin nyt ensin käytetyn moottorin boksin, kun halvalla löyty käytetty. Sen pitäis ilmeisesti jollain koodauksella lähteä toimimaan ja sen jälkeen varmaan uutta johtosarjaa sitten.

        Auton käytös ei ole muuttunut mihinkään vaikka uusinut nuo osat ja käpistelly johtosarjaa.

        Edit. vaatiskohan tuo jotain dme uudelleenohjelmointia tai jotain uusien osien jälkeen tai jos dme on jotenki sekasin?
        Last edited by dkk; 24-08-2013, 10:19.
        E39 520i Facelift

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Mittaa nyt ensin ecun liittimen ja kampiakselintunnistimen liittimen väli ehjäksi. Eikä sitten piippaamalla vaan vastus ohmeissa, ei saa muuttu kaapeleita väännellessä.

          Kaasuläppäasiat voi unohtaa niin kauan kuin vika on kuvattu.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • dkk
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 147
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Mittaa nyt ensin ecun liittimen ja kampiakselintunnistimen liittimen väli ehjäksi. Eikä sitten piippaamalla vaan vastus ohmeissa, ei saa muuttu kaapeleita väännellessä.

            Kaasuläppäasiat voi unohtaa niin kauan kuin vika on kuvattu.
            Kampuran ja pakonokan anturin piuhoista mitattu vastus ja ehjät on. Moottoriboxiin näyttäis rajoittuvan sitten?

            Osaako Cell tai joku muu sanoa voisiko tuon jollain päivityksellä/ohjelmoinnilla saada tuosta vielä tokenemaan? Tai voiko tuonne käytettyä heittää tilalle vai pitääkö ostaa uusi reilun tonnin boxi? Sinnehän sais varmaan samalla rahalla jonku säädettävän ruiskun asennettuna.
            E39 520i Facelift

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Onko mitattu myös 12v käyttöjännite kolmospinniin anturissa?

              Ohjelmoinnit ja päivitykset voi unohtaa, ei uudempi softa korjaa vikoja joita ei vanhallakaan ole ollut. Jostain muusta johtuu. Samaten jos johtosarja on mitattu, ei sen vaihtamisella saavuta mitään. Käytetty ecukin toimii, ajoneston koodauksen pystyy tekemään vaikkei merkkiliike siihen pysty.

              Se sammuu imunokan anturin irroittaessa tod näk siksi, että se käyttää imunokan tietoa sytkän ajoitukseenkin kun olettaa kampuran anturin olevan död.

              edit: oliko kampuran uusi anturi orkkis?
              Last edited by Cell; 24-08-2013, 16:02.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • dkk
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 147
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Onko mitattu myös 12v käyttöjännite kolmospinniin anturissa?

                Ohjelmoinnit ja päivitykset voi unohtaa, ei uudempi softa korjaa vikoja joita ei vanhallakaan ole ollut. Jostain muusta johtuu. Samaten jos johtosarja on mitattu, ei sen vaihtamisella saavuta mitään. Käytetty ecukin toimii, ajoneston koodauksen pystyy tekemään vaikkei merkkiliike siihen pysty.

                Se sammuu imunokan anturin irroittaessa tod näk siksi, että se käyttää imunokan tietoa sytkän ajoitukseenkin kun olettaa kampuran anturin olevan död.

                edit: oliko kampuran uusi anturi orkkis?
                Tuota 12v käyttöjännitettä en mitannut. Mistä löydän sen toisen pään? Korjausoppaasta ecun liittimestä en löytäny tuota.

                Voitko kertoa lisää tuosta ajoneston koodauksesta? Onnistuuko pohjanmaalla jossain tai kotikonstein? Samanlainen käytetty boxi on tosiaan tilattu jo.

                Kampuran anturi orkkis, kuten kaikki muutkin ja kahteen kertaan varmistettu että on kunnolla paikoillaan o-renkaan kanssa.

                edit. http://www.justanswer.com/bmw/3ugt2-...e-exhaust.html

                Tuolla sivuilla näkyy jokin bmw bulletin, missä puhutaan dme ohjelmoinnista kampuran anturin vaihtamisen jälkeen.
                Last edited by dkk; 24-08-2013, 16:11.
                E39 520i Facelift

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  12v tulee suoraan sulakeboksilta, laita virrat päälle ja katso tuleeko +12v

                  En tiedä kuka siellä tekee, kysy vaikka nimim. jartsalta onnistuuko jos saa molemmat boksit.

                  Niin näkyy olevan, mutta tuskinpa se vika olisi näin 12v jälkeen tullut jos ohjelmointivika olisi ollut alunperin.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • dkk
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 147
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    12v tulee suoraan sulakeboksilta, laita virrat päälle ja katso tuleeko +12v

                    En tiedä kuka siellä tekee, kysy vaikka nimim. jartsalta onnistuuko jos saa molemmat boksit.

                    Niin näkyy olevan, mutta tuskinpa se vika olisi näin 12v jälkeen tullut jos ohjelmointivika olisi ollut alunperin.
                    Tuli 12v

                    Eli tuohon boxiin näyttäis rajoittuvan..?

                    PS. kerkesin sulle jo privailla jotain muuta, mutta ei pystyny toista viestiä laittaan ku oli boxi täys.
                    E39 520i Facelift

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Kammen anturissahan se vika ei ole 100% varmuudella koska tässä ei vikaantuvaa anturia ole enään lainkaan.
                      Imuvuodot? Onko ne nyt suljettu varmasti pois?

                      Comment

                      • dkk
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 147
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Kammen anturissahan se vika ei ole 100% varmuudella koska tässä ei vikaantuvaa anturia ole enään lainkaan.
                        Imuvuodot? Onko ne nyt suljettu varmasti pois?
                        Ei ole. Pitää perehtyä seuraavaksi.

                        Yksi asia tuli vielä mieleen, että vian alkamisen jälkeen inpasta ei ole nähnyt noita rough arvoja lainkaan. Näyttää kaikille sylintereille tasan 0.

                        Edit. imusarjan päästä nyt ainaki oli tuo iso kumitulppa täysin riekaleina eli täytyy uusia se nyt. IMM-kaasuläppä kumit on juuri uusittu ja vanoksen tiivisteet myöskin.
                        Last edited by dkk; 25-08-2013, 11:11.
                        E39 520i Facelift

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by dkk View Post
                          Yksi asia tuli vielä mieleen, että vian alkamisen jälkeen inpasta ei ole nähnyt noita rough arvoja lainkaan. Näyttää kaikille sylintereille tasan 0.
                          Näyttää 0 koska roughness arvot lasketaan kampiakselin anturilla. Kyllä se taitaa mennä siihen boksin vaihtoon... :think

                          Sitä ecun päivitystähän voi kohtuu yksinkertaisesti vielä yrittää, sille löytynee tekijöitä helpommin kuin käytetyn boksin ajoneston uudelleen konffaukselle.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • dkk
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2003
                            • 147
                            • Kokkola

                            #14
                            Syylliseksi paljastui kehno akku
                            E39 520i Facelift

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              ..?

                              Auto lähti käyntiin ja toimi, mutta kampiakselin tunnistus ei? :think
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎