Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 520ia 2003 sammuu valojen jälkeen hitaasti kiihdytttäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannnu78
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 150
    • Tampere

    E39 520ia 2003 sammuu valojen jälkeen hitaasti kiihdytttäessä

    Hei Foorumilaiset tässä yksi uusi uusi onnellinen/onneton Bmw omistaja avautuu omasta ongelmastaan .

    autolla tosiaan ajettu päälle 170.000tkm

    oston jälkeen autolla ajettu noin 700km kun jo pukkaa ongelmia.

    Auto toimii moottoritien nopeuksissa kuin buicci ei mitään , mutta kun tullaan taajamaan ja ollaan valoissa ja kierrokset on siellä 6-700kierrosta ja lähdetään nimenomaan erittäin laiskasti/hitaasti liikkeelle auton sytty EML valo+ luistoneston valo + moottorin häiriö valo .virrat pois ja päälle kaikki häviää ja matka jatkuu , sama toistuu muutamia kertoja päivässä . Vika koodit luettu
    Tampereen Rk-Cityhuollossa vikakoodeja en tarkkaan muista mutta huoltokaveri kertoit että viittaa imuvuotoon ja kaasuläppäkoteloon


    kaasuläppäkotelo olis tukossa ja imuputkessa reikä , voiko tämä kaikki aiheuttaa näin paljon ongelmia , ja mikä taas tekee sen että auto toimii moiteettomasti niemenomaan moottoritie nopeuksissa .

    onko imuvuodossa myös tyypillistä että tyhjäkäynnillä kun konetta kierrättää tai moottoritiellä painaa kick-downin pohjaan niin kuuluu sellainen pölynimurin ääni ? tai sirisevä ääni

    edellinen omistaja oli hiljan tapellut taas öljynpaine ongelman takia ja autoon olli vaihdettu uusi öljypumppu+suodattimen jalka jolloin paine ongelma katosi .

    tänään teki valoissa vielä saman tempun liikkeelle lähdössä , mutta tällä kertaa EML valo + luistoneston valo sammu kun käynnistin auton uudestaan mutta keltainen moottorin häiriövalo jäi palamaan

    mahtavaa tämä bmw:n omistaminen

    no huomiselle aika rk-city huollossa katsotaan rauhottuuko tuolla toimenpiteellä toivotaan raportoin tänne mikä oli tuomio vai onko tiedossa tarastejärvenkeikka
    Last edited by jannnu78; 09-08-2013, 00:12.
  • jannnu78
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 150
    • Tampere

    #2
    olisiko jollain Tamperelaisella foorumilaisellla testeriä jolla nuo koodit voisi lukea meinaan jos tästä tulee oikeen harrastus niin rupee pussi hupenemaan jos cityhuollossa käyttää autoa harvase viikko koodin lukemiseen taitaa maksaa siellä sen 70€

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      #3


      Käys lukemassa tuolta josko jonkun harrastajan numeron löytää signaturesta (sellainen joka lupaa inpalla tms lukee vikakoodit)
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #4
        Se imuvuoto siellä kuitenkin melko varmasti on, todella yleinen vika.
        Letkut putsarin ja kaasuläpän välistä irti, ja tarkkaan tutkien.

        Letkut halpoja merkkiliikkeestäkin, ja purku aikas yksinkertaista, ite vaan tutkimaan, tulee kuntoon.

        Comment

        • jannnu78
          Bimmer Rookie
          • Aug 2013
          • 150
          • Tampere

          #5
          Tuomio tuli vai tuliko ?

          Yes , päivitänpä tämän päivän käynnin Rk-Cityhuoltoon niin ompahan sitten myös jollekin apua josko samanlaista vikaa on tulossa .

          Ekanakin Rk-Ccityhuollon toiminnasta täysi 10+ asentajien kanssa pääsee hyvin juttuun eivätkä häiriinny kun autojen välissä hallissa kaikkea tivaa ja kyselee . ja loppu laskukin oli halvempi kun oli annetu ymmärtää .

          automaatti laatikon muisti nollattiin , kun siellä oli jäänyt turbiinin lukon vaihdon jälkeen se nollaamatta , vaihto tehty askiin jo 2011 lopulla .

          sitten yski imuletku oli rikki , ja tosiaan kaasuläppäkotelo puhistettiin ja kotelon liitin puhdistettiin ja lyötiin kontakti ainetta.kotona sanoin muijalle että jos tällä selvittiin niin ompa mahtava homma .

          no älähän nyt lähdin tänään käymään baukkarissa ja liikenneympyrässä oli ruuhkaa ja siinä odoteltiin , sitten kaasua ja auto ei vastaakaan kaasuun ja tipputti tehot pois ja MIL valo + luistonesto taas päälle .ittu !

          ei muutakun luuria huoltoon ja siellä sanoivat että ei voi enää olla muuta kun moottorielektroniikan johtosarjassa , pitäs laittaa uusi johtosarja ja tehdä päivitys

          pelkkä johtosarja maksaa 450€ ja siihen töitä se 3-4 tuntia

          saapi muutaman aamun lähteä töihin ennen kun tuo summa on maksettu

          sanottiin vielä hullosta että jos tilaan itse johtosarjan niin pitäisi olla jonnin verran halvempi . Osaako joku näiden kanssa pelannu kertoa linkkiä ja suuntaan mistä voisi netistä lähteä näitä tilaamaan

          E39 520 malleissa on ollut kuulemma tyyppivikana näitä juuri 2002-2003 malleissa ja niitä on vaihdettu 2-3vuotta vanhhoihin autoihin sillloin aikanaan .

          autolla voi kuulemma ajella eikä pitäisi mitkään paikat särkyä , mutta inhottava vaiva eikä pidä lähteä kylille sohlaamaan ruuhka-aikaan voi tulla perään ajoja .

          ja jotenkin jännä homma että toi mill valo + luistonesto ei syty millään moottoritien nopeuksissa vai onko ollu vaan kauhee säkä ?

          pistäkäähän foorumilaiset kommentteja kiitos

          Comment

          • jannnu78
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 150
            • Tampere

            #6
            ei ainakaan googlen kautta löydy moottorielektroniikan johtosarjalla yhtään mitään eikä google kääntäjän kauttakaan lontoon kielellä ?

            ja jos vielä ajattelis että itte tilais maailmalta jotain ja säästäs esim 80€ja oliskin väärä sarja niin hankalaksi menisi :think

            Comment

            • jannnu78
              Bimmer Rookie
              • Aug 2013
              • 150
              • Tampere

              #7
              puhutaankohan tollasesta sarjasta :http://www.ebay.com/itm/BMW-E39-520i...item3cba1b52ad

              eihän tuo käytettynä mitään maksa jos tuosta kyse , mutta tuskin siihen kulunutta johtonippua kandee laittaa

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by jannnu78 View Post
                ei ainakaan googlen kautta löydy moottorielektroniikan johtosarjalla yhtään mitään eikä google kääntäjän kauttakaan lontoon kielellä ?

                ja jos vielä ajattelis että itte tilais maailmalta jotain ja säästäs esim 80€ja oliskin väärä sarja niin hankalaksi menisi :think
                Enpä ole aiemmin kuullut tuollaisesta viasta E39:ssä. Kannattaisi kysyä jonkun muun huollon tai paikallisen harrastajan mielipide ennen kuin vaihdat turhan takia johtosarjaa. Jos vika on jossain liittimessä, niin sen pelkän liittimenkin voi vaihtaa.
                E39 528iA

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Mistä päättelivät, että vika ei voi olla kuin johtosarjassa? Mitä vikakoodeja tulee? Ei kyllä taida mikään kovin yleinen vika olla tuo johtosarja, joten kannattaa nyt muut viat kuten imuvuodot jne. ensin tarkistaa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1837
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Voisiko olla joku perussähkön vika. Esimerkiksi moottorin/laturin tms maadoitus puuttellinen? Pienillä kierroksilla sitten alhainen jännite temppuilisi?

                    Itse ainakin heti jos korjaamosta aletaan usean satasen remppoja ehdottelemaan ottaisi tuumaustauon ja koittaisin hakea vikaa halvimmasta päästä aloittaen.

                    Toimiko auto ostettaessa hyvin, vai onko vika ollut päällä alusta asti?

                    Liittyykö ilmiö mitenkään tankissa olevan polttoaineen määrään?

                    Mites virta-avain ja virtalukko. Tuntuuko pelaavan normaalisti? Näissä on joskus ollut jotain virtalukon pohjan aiheuttamia tosi ihmeellisiä oireita.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • jannnu78
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2013
                      • 150
                      • Tampere

                      #11
                      kiitos hyvistä neuvoista . Siinä se jännä homma onkin kun auto ei ilmoita mitään muuta vikakoodia kun tuon imuvuodon joka on siis nyt eliminoitu ,ja kiihdytys/joutukäytiin kierroksia nostamalla vaikuti positiivisesti siis lähinnä äänien osalta , nyt ei kuulu siis enää se siritys/pölynimurin imu ääni

                      huollossa sanovat että vika koskee nimenomaan 02-2003 autoja . sen Mil valon perusteella sanoivat että se viittaa siihen ,totta kai kun rempan arvo rupeaa olemaan lähellä 7-800€ niin maalaisjärkikin sanoo että jos auton ohjekirjaan on uskominen niin pitäs ekana vaihtaa se kaasuläppä härdelli kokonaan , mutta sanoivat että nimenomaan se liittyy yhtenä kokonaisuutena siihen eli sähkönen kaasuläppähommeli on sitten kiinni siinä johtohelvetissä mikä maksaa hunajaa .

                      niin ja ostettaessa auto pelasi moiteettomasti , toki tiedossa oli tämä öljynpaineiden katoaminen , joka oli eliminoitu kuulemma uudellla polttoainepumpulla ja suodattimen jalkaa vaihtamalla . Tässä kun mielikuvitus laukkaa niin voihan se olla jos oikein jossitellaan , että edellinen omistaja on vaihtanu yllämainitut ihan turhaan ,että vika onkin ollu tässä kokoajan , mutta kun se tulee sillon tällön ilmi ja nimenomaan ainoastaan kun ollaan pysähdyksissä ja lähdetään rauhallisesti liikkeelle , sillo tulee että tehot häviää ja kone ei ota kierroksia ja välittömästi mil + luistonesto ja suojamoodi päälle .

                      on tullu testattua sellanenkin , voi olla ihan sattumaan mutta kun olen ajellut huoltoavaimella missä ei ole kaukosäädintä vaan kylmä avain niin ei ole kertaakaan oireillu .

                      kyllä tässä täytyy muutamista paikoista vissiin kyselllä ennen kun puolen kk rahat laittaa johtosarjan varaan .

                      Comment

                      • jannnu78
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 150
                        • Tampere

                        #12
                        ja tosiaan vaihdelaatikon softa/itseopetus tyhjennettiin tänään myös , laatikko tuntuu jotenkin että vastaa kaasuun paremmin ja että auto olisi ripeämpi , no siinä ne hyvät puolet tältä päivältä onkin .

                        onhan näitä maanantai malleja mitä tietty saa rakentaa kun iisakin kirkkoa eikä valmista tule . kyllähän jos kaikki kivet laittaa tuon johtosarjan varaan eikä se sitten olisikaan siinä niin mitähän huolto sitten , tuskin mitään hyvittää , vikaa varmaan etsitään vaan lisää . Mutta kyllä jotenkin vaan kova luotto on tuohon Cityhuoltoon on ne niin paljon niiden kanssa pelannut .

                        Comment

                        • jannnu78
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2013
                          • 150
                          • Tampere

                          #13
                          Osaako joku Foorumilainen sanoa että jos tossa pihassa rupeaa itse noita liittimiä roplailemaan ja putsailemaan ja laittaman kontaktointi spreitä niin onko joku liitin sellainen mihinkä ei saisi koskea ,
                          mietin vaan että pitääkö sitten mennä uudestaan katsomaan tai sammuttelemaan koodeja ? :think

                          juttujen mukaan näitä liittimiä sitten riittääkin , eikös repsikan penkin alla ja tavaratilassa ja pellin alla ole yli 100 kpl liittimiä , siinähän se syksy meneekin mukavasti

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by jannnu78 View Post
                            ja tosiaan vaihdelaatikon softa/itseopetus tyhjennettiin tänään myös , laatikko tuntuu jotenkin että vastaa kaasuun paremmin ja että auto olisi ripeämpi , no siinä ne hyvät puolet tältä päivältä onkin ..
                            Laatikon nollaus oli ihan turha toimenpide eikä sitä edes pitäisi tehdä. Laatikko ei ole ajotyyliä oppiva vaan nollautuu kun virrat sammuttaa. Sen sijaan laatikon solenoidien paineet se oppii. Mutta ne nyt ovat jo korjaantuneet ajat sitten sen edellisen remontin jälkeen. Toki laatikko nyt aluksi vaihtaa eri tavalla kunnes se taas oppii sopivat painearvot.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              anteeksi maalaisuuteni mutta mikä on mil-valo?

                              tampereeltakin löytyy monelta harrastajalta bemarin omat diagnostiikkasoftat tuohon lukemiseen. noi monimerkkikorjaamoiden lukijat ei monesti ymmärrä bemareita kunnolla.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎