Eli autona 525iA -02.
Ensimmäinen vika: Monesti kun painaa kaasua niin automaattilaatikko vaihtaa isompaa pykäkää kevyesti kiihdyttäessä vaikka kiihdytysvaiheessa laatikon tulisi pitää sama vaihde tai vaihtaa jopa pienemmälle. Laatikko on muutenkin hermostuneen oloinen verrattuna aikaisemman e39:n laatikkoon (523iA -99), joka toimi mielestäni loogisesti ja käytti enemmän kierroksiakin.
Toinen vika: moottori käy "hympsyttämällä" (epätasaisesti) lämpömittarin sinisellä aluella. Kun lämpötila nousee sinisen ylärajalle alkaa kone käydä todella nätisti ja tasaisesti ja toimii sitä kuumempana erittäin hyvin.
Onkohan nämä viat yhteydessä toisiinsa? Ilmamassamittari rikki? Laatikkoon on vaihdettu juuri öljyt, eikä sillä ollut vaikutusta. Laatikon öljypohjassa ei ollut mujua eikä metallimurua.
Mistähän vikaa voisi alkaa etsimään? Vikakoodeista löytyi muistaakseni joskus joku termostaattiin liittyvä lämpötilan epälooginen lukema tai vastaava joka nollattiin. Myös akunnapaa on irrotettu yöksi resetoimiseksi.
Ensimmäinen vika: Monesti kun painaa kaasua niin automaattilaatikko vaihtaa isompaa pykäkää kevyesti kiihdyttäessä vaikka kiihdytysvaiheessa laatikon tulisi pitää sama vaihde tai vaihtaa jopa pienemmälle. Laatikko on muutenkin hermostuneen oloinen verrattuna aikaisemman e39:n laatikkoon (523iA -99), joka toimi mielestäni loogisesti ja käytti enemmän kierroksiakin.
Toinen vika: moottori käy "hympsyttämällä" (epätasaisesti) lämpömittarin sinisellä aluella. Kun lämpötila nousee sinisen ylärajalle alkaa kone käydä todella nätisti ja tasaisesti ja toimii sitä kuumempana erittäin hyvin.
Onkohan nämä viat yhteydessä toisiinsa? Ilmamassamittari rikki? Laatikkoon on vaihdettu juuri öljyt, eikä sillä ollut vaikutusta. Laatikon öljypohjassa ei ollut mujua eikä metallimurua.
Mistähän vikaa voisi alkaa etsimään? Vikakoodeista löytyi muistaakseni joskus joku termostaattiin liittyvä lämpötilan epälooginen lukema tai vastaava joka nollattiin. Myös akunnapaa on irrotettu yöksi resetoimiseksi.

Comment