Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i -96 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garvis
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 115
    • Turku

    E39 523i -96 ongelmaa

    Eli ongelmana on ilmennyt kun auto lämpenee niih tyhjäkäynti laskee n. 500rpm, liikkeelle lähdettäessä täytyy lähteä ns. Mummo kaasulla eli kierrokset saa nostaa 2000rpm. Matalilla kierroksilla kiihdyttäessä ilmeentyy nykimistä,
    Vanos vaihdettu, lambdat, nokka ja kampi-akseli anturit, puolat, tulpat, suuttimet huollettu, imm jälkeinen kumihaitari uusittu, huohotin uusittu letkuineen,

    Tuntuu ettei vielä käy niinkuin kuuluisi, vikakoodeja ei löydy,
    Osaisko kukaan sanoa mitä seuraavaksi kannattaisi tehdä/tarkistaa?
    Last edited by Garvis; 16-08-2013, 09:15.
    Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01

    ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Onko vaihdetut anturit OEM vai tarvike? Tarvikeanturit saattaa olla valmiiksi viallisia :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Garvis
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 115
      • Turku

      #3
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Onko vaihdetut anturit OEM vai tarvike? Tarvikeanturit saattaa olla valmiiksi viallisia :think
      Oem osii kaikki
      Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01

      ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Oireet ainakin sopii täydellisesti kuvaamaan imupuolen vuotojen oireita.

        Asiansa osaava livedatan lukija osaisi kertoa suuntaa vian aiheuttajasta, joten jos livedataa ei ole vielä luettu, niin siitä kannattaa aloittaa.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #5
          Originally posted by Garvis View Post
          Eli ongelmana on ilmennyt kun auto lämpenee niih tyhjäkäynti laskee n. 500rpm, liikkeelle lähdettäessä täytyy lähteä ns. Mummo kaasulla eli kierrokset saa nostaa 2000rpm. Matalilla kierroksilla kiihdyttäessä ilmeentyy nykimistä,
          Vanos vaihdettu, lambdat, nokka ja kampi-akseli anturit, puolat, tulpat, suuttimet huollettu, imm jälkeinen kumihaitari uusittu, huohotin uusittu letkuineen,

          Tuntuu ettei vielä käy niinkuin kuuluisi, vikakoodeja ei löydy,
          Osaisko kukaan sanoa mitä seuraavaksi kannattaisi tehdä/tarkistaa?
          Mites tyhjäkäyntiventtiili "icv"? Oletko sen puhdistanut ja tarkistanut siihen menevän putken, joka usein on haljennut icv:n juuresta?
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Garvis
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 115
            • Turku

            #6
            Originally posted by janke View Post
            Mites tyhjäkäyntiventtiili "icv"? Oletko sen puhdistanut ja tarkistanut siihen menevän putken, joka usein on haljennut icv:n juuresta?
            ICV:tä ei ole vielä tarkastettu mutta putki on vaihdettu uuteen
            Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01

            ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by kaol View Post
              Oireet ainakin sopii täydellisesti kuvaamaan imupuolen vuotojen oireita.

              Asiansa osaava livedatan lukija osaisi kertoa suuntaa vian aiheuttajasta, joten jos livedataa ei ole vielä luettu, niin siitä kannattaa aloittaa.
              Komppaan ehdottomasti tätä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎