Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysjärjestelmän vuotokohta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turunpoika
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 119
    • Finland Turku

    Jäähdytysjärjestelmän vuotokohta

    Tässä omassa E39 530d paljastui tällainen vuotokohta moottorin kyljessä imusarjan alapuolelta, autolla ajettu n. 240000 km Click image for larger version

Name:	19082013_002.jpg
Views:	1
Size:	33.0 KB
ID:	4847866 kannatta tsekata oli aika hurjan näköinen, ei vuotanut paljon, mutta oli kostea ympäriltä
  • O.K.
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

    #2
    Vaihdoin itse just juhannuksena samaisen osan. Ihan haperona oli ja nuo sisäpuolen muovit mureni käsiin purettaessa. 320tkm ajettu vm. 2001. Löytyy muuten aika monesta BMW:n diisselikoneesta tuo samainen osa, joten ei rajoitu välttämättä vain E39 530d:hen.

    Edit: Tuossa osa nro 10 ja ainkin mulla tuli tiiviste suoraan sen mukana. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...mp_thermostat/
    Last edited by O.K.; 20-08-2013, 13:00.
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i

    Comment

    • Fastpiksu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2010
      • 1571
      • Kajaani-Paltamo

      #3
      Mulla 530d:ssä oli termarinkopasta samalla tavalla murentunu tuo tiivisteen ura.. Tuntuu olevan näissä yhtä paskaa muovia kun VAG-konsernin vehkeissä.
      Chevrolet Express van
      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
      E36 325i group F

      Ex:
      e34 525i
      e34 525tds "superturbo"
      e39 530d M-Sport

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Iha sama ongelma se taitaa olla kaikilla muillakin merkeillä, joissa käytetään muovia jäähdytysjärjestelmässä. Muovi ei tunnu kestävän jatkuvaa lämpösykliä ja tärinää.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • makeclick
          BTCF Member
          • Mar 2005
          • 268
          • Turku

          #5
          Onko tuolla ollu sinistä jäähdytysnestettä (eikä mitään muuta sekaisin).. jotenki näyttää, ettei ole. Näissä erillaisissa väreissähän on eri suoja-aineet. Itse en bmw:hen laittaisi mitään muuta kuin tuota sinistä bmw:hen tarkoitettua nestettä. Näistä erheistä usein johtuu myös kansipahvin palamiset
          Harrastepaholainen 335d:
          Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
          Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10065
            • KVLA

            #6
            Originally posted by makeclick View Post
            Onko tuolla ollu sinistä jäähdytysnestettä (eikä mitään muuta sekaisin).. jotenki näyttää, ettei ole. Näissä erillaisissa väreissähän on eri suoja-aineet. Itse en bmw:hen laittaisi mitään muuta kuin tuota sinistä bmw:hen tarkoitettua nestettä. Näistä erheistä usein johtuu myös kansipahvin palamiset
            Et ole tosissasi.Monestakohan E39 Bemarista on kansipahvi mennyt väärän värisen pakkasnesteen takia?Tai yleensäkkään mistään Bemarista?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎