Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 katti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastline
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 5
    • seinäjoki

    E39 katti

    Autostani (523i vm98) on katti paskana ja nyt tiedustelisin, että käykö
    520i vm.00 katti pakosarjoineen autooni? Saisin vaan kohtuu edullisesti
    uuteen nähden.
    Mykkä kissa on mauton...
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    katti

    Jos ei tuo 520 katti passaa niin osta jokin tarvikekatti esim. Magnaflow ja käy jossain pajalla hitsaan se paikalleen. Kustantaa 250e vs 700e orggis.

    Comment

    • Hörö
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 223

      #3
      Sopii JOS

      a) 520i:n katit&pakosarjat on M52 moottorista (M54 ei sovi)
      b) sun 523i on 9/98-> (katit pakosarjoissa)

      Muuten EI.
      "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
      There's no one else to take the consequences
      See when the day is gone free & the night creeps up on me
      I take my B.M.W that's where I wanna be..."
      D.A.D. True Believer

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Ei sovi mikäli sinulla on kiesi valmistettu aiemmin kuin 9/98 koska siinä on M52 moottori. 9/98 eteenpäin moottori muuttui M52TU=M54 koneeksi jossa on eri katit.

        Comment

        • Hörö
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 223

          #5
          Originally posted by Hemi
          9/98 eteenpäin moottori muuttui M52TU=M54 koneeksi jossa on eri katit.
          No juu ei. Alku meni oikein mutta M52TU ei ole M54. 523i:tä ei ollutkaan M54:sella, vaan silloin kyseessä oli jo 525i. Eli 9/98 M52 muuttui M52TU:ksi ja 9(?)/00 M52TU muuttui M54:ksi. Ja samassa 523i->525i.
          "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
          There's no one else to take the consequences
          See when the day is gone free & the night creeps up on me
          I take my B.M.W that's where I wanna be..."
          D.A.D. True Believer

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Kyllä, kyllä, mutta tuo M52TU=M54 väittämä silti pitää paikkansa. Eli ne ovat käytännössä vain tyyppimerkintää lukuunottamatta tismalleen samat 2.5-litran tuplavanoskoneet. vm.-00 M52TU muutettiin vain mallimerkinnältään M54:ksi jotta siihen speksatut isommat teholukemat saatiin markkinoinnillisesti hyödynnettyä. Myös moottorin mallimerkinnän muutos 523:sta 525:een saatiin tehtyä ja näin mallimerkintä saatiin vastaamaan koneen oikeaa kokoa. Tästähän bemua "muistutettiin" vuosikausia vähän joka suunnalta joten muuttamalla moottorin tyyppiä/speksiä, voitiin pakettiin lisätä koneen tuottamat oikeat hevosvoimaluvut ja malli vihdoin voitiin muuttaa vastaamaan koneen oikeaa tilavuutta. Itse kone on kuitenkin pysynyt M52TU muutoksesta samana nykypäivään asti. 8/98 asti valmistettu M52 singlevanoskone on siis joka suhteessa täysin eri pannu kun tuo M52TU/M54 kone.
            Last edited by Hemi; 06-01-2005, 14:25.

            Comment

            • Hörö
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 223

              #7
              Aivan, mutta on niissä eriävää osaakin, kuten tässä fastlinen tapuksessa kun pakosarjat/katit sopii jos tuo 520i on M52TU koneella mutta ei jos M54 koneella. Tämä siis, kuten sanottu, jos hänen 523i on M52TU koneella eli 9/98 ->
              "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
              There's no one else to take the consequences
              See when the day is gone free & the night creeps up on me
              I take my B.M.W that's where I wanna be..."
              D.A.D. True Believer

              Comment

              • Rapamaha
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 683
                • -

                #8
                Originally posted by Hörö
                Aivan, mutta on niissä eriävää osaakin, kuten tässä fastlinen tapuksessa kun pakosarjat/katit sopii jos tuo 520i on M52TU koneella mutta ei jos M54 koneella. Tämä siis, kuten sanottu, jos hänen 523i on M52TU koneella eli 9/98 ->
                Mahtaakos tuota 520i:ta olla E39:ssa tehtykään muilla koneilla kuin M52B20 ja M54B22? -00 vuosimalli viittaisi tuonne M54B22:en puolelle.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Ymmärsinkö nyt oikein mitä tarkoitit, joten kertaan...Siis M52TU koneessa on tismalleen samat katit kuin M54 koneessa. Eli jos kyseessä on 8/98 jälkeen valmistettu TU-koneinen e39, käy siihen katit jotka on M54 koneesta. Jos vm.98 kiesi on valmistettu ennen 9/98, on siinä "vanha" M52 kone johon käy vain siis 96-8/98 mallisten, M52 moottoristen katti. Itse aiheeseen vielä sen verran että olipa kyseessä M52 tai M52TU/M54 kone, on näissä katin pimeneminen käytännössä lähes mahdotonta. Juuri M52 koneissa on ollut kuitenkin ongelmaa joissa katin elementti on irronnut ja ja hajonnut jolloin päästöt eivät ole nollissa. Kuitenkin siinä vaiheessa kun näiden katti lopettaa toimintansa on niissä katin elementti jo pitkälti murentuneena putkessa. Itse en ole vielä milloinkaan törmännyt e39:iin josta itse katti olisi pimennyt(miten se edes voi tapahtua???), vaan viat/ongelmat päästöissä on aina löytynyt jostain muualta. 90% katsastusinsseistä ja 75% päästömittauksia tekevästä henkilökunnasta kuitenkin antaa ensidiagnoosin ongelmatapauksissa kattiin. Ensinnäkin:
                  He eivät mitenkään voi tietää onko katti pimeä ennenkuin kymmenkunta muuta mahdollista ongelmakohtaa on läpikäyty. Katti vaihdetaan aina tämän ketjun viimeisenä...ei ensimmäisenä.

                  Comment

                  • Hörö
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 223

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    Ymmärsinkö nyt oikein mitä tarkoitit, joten kertaan...Siis M52TU koneessa on tismalleen samat katit kuin M54 koneessa. Eli jos kyseessä on 8/98 jälkeen valmistettu TU-koneinen e39, käy siihen katit jotka on M54 koneesta.
                    Jaaha, ETK on sitten varmaan väärässä. Se nimittäin antaa ihan eri varaosanumerot M52TU kateille/pakosarjoille ja M54 kateille/pakosarjoille. Itseasiassa koko putkisto muuttui kun M52TU->M54.
                    "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
                    There's no one else to take the consequences
                    See when the day is gone free & the night creeps up on me
                    I take my B.M.W that's where I wanna be..."
                    D.A.D. True Believer

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      On totta että ETK antaa eri varaosanumerot M52TU koneen ja M54 koneen kateille, mutta kuten ETK:n kuvistakin voit huomata, on ne ainakin päällisinpuolin täysin identtiset. Näin on myös käytännössä. Mikään muu kuin ETK ei erottele M52TU:n ja M54:n katteja, joten kysymys täytyy olla jostain muusta kuin niiden oikeasta eroavaisuudesta. Koko varaosanumerointi on tässä rytäkässä muuttunut muutenkin, joten ehkä kysymys on alihankkijan vaihtumisesta tms. Joka tapauksessa kaikki M52TU ja M54 moottorien osat ovat keskenään täysin vaihtokelpoisia numeroinnista huolimatta. M52 koneesta taas ei käy käytännössä juuri mitään näihin tuplavanoskoneisiin.

                      Comment

                      • Speedy
                        Newbiemmer
                        • Jul 2005
                        • 14

                        #12
                        Katti

                        Originally posted by Wackot
                        Jos ei tuo 520 katti passaa niin osta jokin tarvikekatti esim. Magnaflow ja käy jossain pajalla hitsaan se paikalleen. Kustantaa 250e vs 700e orggis.
                        Mistä saa 250 e maksavan Magnaflown PK-seudulla? Itse sain 528 e39 -97:ään tarjouksen alle laitettuna 700 e! Kiire!

                        Comment

                        • S.P.R
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1009
                          • Oulu area

                          #13
                          tilaa

                          Tilaa esim. Proturbolta ja sit käyt jossain pajalla asennuttaan.

                          Comment

                          • JH2003
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 362
                            • Vantaa

                            #14
                            Tiittanen laittaa tarvikekatin e39 250€ ja hyvin pelittää.

                            Kantelettarentie 11
                            00420 HELSINKI
                            09 - 5632227

                            Comment

                            • Speedy
                              Newbiemmer
                              • Jul 2005
                              • 14

                              #15
                              Tarvikekatti

                              Originally posted by JH2003
                              Tiittanen laittaa tarvikekatin e39 250€ ja hyvin pelittää.

                              Kantelettarentie 11
                              00420 HELSINKI
                              09 - 5632227
                              Niitä tarvitaan tässä mallissa kaksi rinnan eli kustannukset noin kaksinkertaistuu? Lisäksi putki on yhtä ja samaa putkea perään saakka ilman katkoksia, joten tarvitaan uusiin liitoskohtiin muhvit. Tarvitseeko olla kaksi kattia? Voiko ne korvata yhdellä edessä, jos se on mahdollista?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎