Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 V8 alapallotyökalut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    E39 V8 alapallotyökalut

    tein tästä alapallojen irroituksesta uuden säikeen vaikka asiasta on ollut puhetta aiemminkin.

    Onko kellään kokemuksia seuraavista:

    80-4027 (ehkä lelu?)


    Tai laadukkaampi ja säädettävämpi 80-4058:


    No joo, sitä lekaakin on tullut käytettyä, mutta tässä hiukan hirvittää tuo alumiini.
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002
  • Starck
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 119
    • Ulvila

    #2
    Tuo HD ei ainakaan 523i mallin kaikkiin palloihin sovi ilman "pientä" hieromista / moskaa.

    Comment

    • -uuno-
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 57
      • Evijärvi

      #3
      Minua kiinnostaa kans tämä! millä kätevällä työkalulla? vaiko lekaa lämpöä ja tuuria?:think
      -E39 530D
      -Pösö 306 td
      -Suzuki GSX-R750 RIZLA


      Ex:
      -Volvo 440
      -E34 525i

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        nimim: ...mm.varmasti satoja e39:in niveliä irroittaneena...enkä omista minkäänlaista irroitustyökalua?

        Comment

        • jonne
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 248
          • Rusko

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          nimim: ...mm.varmasti satoja e39:in niveliä irroittaneena...enkä omista minkäänlaista irroitustyökalua?
          No, onhan se Hultaforsin pajavasara eräänlainen irroitustyökalu.
          Sitä tässä itsekin uumoilin, mutta.. :think
          Mikä laulaen tulee, se tulee.

          BMW E39 M5, vm. 2002

          Comment

          • turbopuusti
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 826
            • Helsinki

            #6
            Oma kokemukseni on noiden työkalujen käytöstä hieman minimaalinen, mutta sen verran olen kokeillut todetakseni ettei lekaa ja irroitusöljyä parempaa oikeen löydä.

            Laitat sitä irroitusöljyä etukäteen esim vuorokaudeksi muhimaan niin nou roplemos
            e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Ei ne nivelkartiot tarvitse kuin yhden terävän napautuksen vasaralla "umpisuuntaan" tai kunnon vastinetta käyttäen(eli vastapuolelle vaikkapa 1.5kg leka). Eli pari sekuntia ja siinä ajassa lähtee nivel kuin nivel.

              Comment

              • miccou
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 488
                • Iisalmi

                #8
                Originally posted by jonne View Post
                tein tästä alapallojen irroituksesta uuden säikeen vaikka asiasta on ollut puhetta aiemminkin.

                Onko kellään kokemuksia seuraavista:

                80-4027 (ehkä lelu?)


                Tai laadukkaampi ja säädettävämpi 80-4058:


                No joo, sitä lekaakin on tullut käytettyä, mutta tässä hiukan hirvittää tuo alumiini.
                Tämä todistetusti toimii:



                Ostin tuossa kesäkuussa ja käytin tuolla raidetangonpäät irti. Joutui vähän muokkaamaan tuota ulosvetäjää, että sen sai menemään tarpeeksi syvälle ja että avautui tarpeeksi isoksi.

                Hintaansa nähden tosi pätevä ja ei ole rimpula. Osasilta ostettu.
                VW Passat 1.8t -04


                X1 20Da X-Drive -13
                E39 530Da Touring -01
                E39 525iA Touring -01
                E46 325iA Sedan -01
                E46 320D Touring -00
                Audi A3 1.9TDI -01
                VW Multivan 2.5 TDI -05

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10045
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by miccou View Post
                  Tämä todistetusti toimii:



                  Ostin tuossa kesäkuussa ja käytin tuolla raidetangonpäät irti. Joutui vähän muokkaamaan tuota ulosvetäjää, että sen sai menemään tarpeeksi syvälle ja että avautui tarpeeksi isoksi.

                  Hintaansa nähden tosi pätevä ja ei ole rimpula. Osasilta ostettu.
                  Raidetangon päät ja alapallonivelet on kuitenkin vähän eri asia.

                  Comment

                  • -uuno-
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 57
                    • Evijärvi

                    #10
                    Nonni, äsken otin omasta e39 535:sta etummaiset etutukivarret irti..

                    Reaktiotanko oli aluperäinen ja se oli kohtalaisen lujassa.. olin laittanu irrotus öljyy..

                    ensin hakkasin "pallonivelen pulttiin" lekalla eikä oikeen tulosta..
                    sitten lämmitin vähä pienellä "kaasu toholla" ja tulokset oli hyvät! suosittelen! n.10 napakkaa lyöntiä ja lähti irti.

                    Eli ei siinä sitä irrotustyökalua vissiin tartte?
                    -E39 530D
                    -Pösö 306 td
                    -Suzuki GSX-R750 RIZLA


                    Ex:
                    -Volvo 440
                    -E34 525i

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #11
                      voi jeesus... alumiini on oikeen hyvä aine lämmitettäväksi ja hakattavaksi vasaralla

                      E39:ssä ja siitä uudemmissa käytetään AINA ulosvetimiä ja se vasara heitetään nurkkaan ensimmäisenä.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • miccou
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 488
                        • Iisalmi

                        #12
                        Originally posted by miccou View Post
                        Tämä todistetusti toimii:



                        Ostin tuossa kesäkuussa ja käytin tuolla raidetangonpäät irti. Joutui vähän muokkaamaan tuota ulosvetäjää, että sen sai menemään tarpeeksi syvälle ja että avautui tarpeeksi isoksi.

                        Hintaansa nähden tosi pätevä ja ei ole rimpula. Osasilta ostettu.
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Raidetangon päät ja alapallonivelet on kuitenkin vähän eri asia.
                        Todistetusti tällä osaset työkalulla lähtee myös e39:n alatukivarsi irti.
                        VW Passat 1.8t -04


                        X1 20Da X-Drive -13
                        E39 530Da Touring -01
                        E39 525iA Touring -01
                        E46 325iA Sedan -01
                        E46 320D Touring -00
                        Audi A3 1.9TDI -01
                        VW Multivan 2.5 TDI -05

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎