Alkoipas taas vastustaa tämä M57. Tein koneeseen jakopääremontin, joka käytännössä tarkoitti koko koneen purkamista. Homma meni ok, ja ajelin autolla tovin, mutta moottorin käynti ei ollut mielestäni tarpeeksi sivistynyttä, varsinkaan korkeilla kierroksilla. Päätin sitten tarkistaa ajoituksen, jospa se olisi mennyt kasatessa aavistuksen pieleen.
Ajoitus taisikin olla hieman pielessä. Aikani alakertaa ja nokkia käänneltyäni totesin, että homma voisi olla paketissa. Nappasin lukitustyökaluna käyttämäni pultin pois ja tarkoitus oli pyörittää konetta pari kertaa ympäri ja tarkistaa sitten ajoitus. Pyörittäminen ei kuitenkaan onnistunut, vaan jokin tuntuu pökkäävän voimalla vastaan. Kone liikkuu kampiakselia pyörittämällä hieman yläkuolokohdasta molempiin suuntiin, ehkä n. 15 astetta, mutta molemmissa suunnissa tulee seinä vastaan aika pian.
Mikähän ihme sen voisi jumittaa? Mielestäni en ole ainakaan pudottanut koneen sisälle mitään ylimääräistä. Ohjeiden vastaisesti käänsin konetta vastapäivään jossain vaiheessa. Voisiko kiristin tai ketju jäädä jotenkin jumiin sen vuoksi? Vaihde on N:llä ja kone kyllä pyöri aikaisemmin käsin kääntämällä ihan nätisti. Yritän välttää viimeiseen asti jakopään kopan aukaisua, kun siinä on niin älytön työmäärä ja taas menisi uutta stefaa ym.
Ajoitus taisikin olla hieman pielessä. Aikani alakertaa ja nokkia käänneltyäni totesin, että homma voisi olla paketissa. Nappasin lukitustyökaluna käyttämäni pultin pois ja tarkoitus oli pyörittää konetta pari kertaa ympäri ja tarkistaa sitten ajoitus. Pyörittäminen ei kuitenkaan onnistunut, vaan jokin tuntuu pökkäävän voimalla vastaan. Kone liikkuu kampiakselia pyörittämällä hieman yläkuolokohdasta molempiin suuntiin, ehkä n. 15 astetta, mutta molemmissa suunnissa tulee seinä vastaan aika pian.
Mikähän ihme sen voisi jumittaa? Mielestäni en ole ainakaan pudottanut koneen sisälle mitään ylimääräistä. Ohjeiden vastaisesti käänsin konetta vastapäivään jossain vaiheessa. Voisiko kiristin tai ketju jäädä jotenkin jumiin sen vuoksi? Vaihde on N:llä ja kone kyllä pyöri aikaisemmin käsin kääntämällä ihan nätisti. Yritän välttää viimeiseen asti jakopään kopan aukaisua, kun siinä on niin älytön työmäärä ja taas menisi uutta stefaa ym.
Comment