Announcement

Collapse
No announcement yet.

520iA -00

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukka.levander@gmail.com
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 38
    • Helsinki

    520iA -00

    Ei alkanut ruususesti tämän herran bmw harrastus

    Elikäs yritin mittaristo ongelmaa pähkäillä ja tuli salavalikkoa resetoitua ja akun miinus napaa käytettyä irti..

    Nooh auto seissyt muutaman päivän ja tänää kävin heittää pikku lenkin. Auto tuntu heti vähän tahmeelta ja ei esim kickdown toiminut.. Ja varsinkin liikkeelle lähössä vähän röpötti. No kävin muutaman tunnin päästä uudestaan kokeilee ja nyt otti hetken kiekkoja mutta sit hyyty totaalisesti.

    Eli lähtee käyntiin, käy muutaman sekunnin ja sammuu. Kun antaa kaasua niin ottaa kyllä kieroksia kun painaa kunnolla kaasua mutta ei pysy tyhjäkäynnillä.

    Voiko esim akun irrotuksella olla mahdollisesti vaikutusta vai tuliko puskista uusi vika?

    Mistä kantsis lähtee hakee, esim tulpat?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10065
    • KVLA

    #2
    Originally posted by [email protected] View Post
    Mistä kantsis lähtee hakee
    Akun kunnon ja latauksen tarkastamisella.Sitten perään vikakoodien lukua.Mitä ongelmaa mittaristossa on?Tässä vaiheessa on turha ruveta veikkailemaan esim. nokan antureita tms. ennen vikakoodien tsekkausta.
    Last edited by Heguli 31; 15-09-2013, 22:29.

    Comment

    • jukka.levander@gmail.com
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 38
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Akun kunnon ja latauksen tarkastamisella.Sitten perään vikakoodien lukua.Mitä ongelmaa mittaristossa on?


      12.7 näyttää jännite. Mittaristossa kierrosluku, kulutus ja osa merkkivaloista pimeenä. Mittaristo chekillä kaikki toimii mutta syy selvis ahkä, mittaristo ehkä joskus vaihdettu.

      Katoin vanhoja keskusteluja niin joillakin oli jotain imuvuotoja ollut jne... Onkohan niitä ollu paljon nuissa malleissa paljonki...
      Pitää vissiin jotain pyytää tulee lukee vikakoodit, ei tekis mieli lähtee hinauttamaan mihinkään pajalle
      Last edited by [email protected]; 15-09-2013, 22:33.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by [email protected] View Post
        12.7 näyttää jännite. Mittaristossa kierrosluku, kulutus ja osa merkkivaloista pimeenä. Mittaristo chekillä kaikki toimii mutta syy selvis ahkä, mittaristo ehkä joskus vaihdettu.

        Katoin vanhoja keskusteluja niin joillakin oli jotain imuvuotoja ollut jne... Onkohan niitä ollu paljon nuissa malleissa paljonki...
        Pitää vissiin jotain pyytää tulee lukee vikakoodit, ei tekis mieli lähtee hinauttamaan mihinkään pajalle
        Onko tuo jännite auton käydessä? Jos on niin lataus ei ole ihan kohdillaan.

        Comment

        • jukka.levander@gmail.com
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 38
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Onko tuo jännite auton käydessä? Jos on niin lataus ei ole ihan kohdillaan.
          Jännite "levossa" 12,7

          Nyt pääsin tutkii enempi ja vaihdoin tulpat. Kahden keskimmäisen sylinterin tulpat oli selkeästi kosteat bensasta! Eli ihan kuin auto kävisi 4 pytyllä.
          Eli starista aina käyntiin ja heti sammuu. Kaasulla pysyy käynnissä ja ottaa kieroksia. Makiat savut myös pölläyttää..


          Onko jollain ollut vastaavaa mahdollisesti? Tai onko itä- helsingin/ itä- vantaan suunnalla ketää halukasta ottaa pikku ilta keikkaa ja tulis lukee vikakoodit???

          -j

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10065
            • KVLA

            #6
            Jos et saa vikakoodeja luettua,niin vaihda ne puolat vaikka ulompiin sylintereihin.Sitten vaan käyttelet ja katsot siirtyikö vika niihin sylintereihin.Tällä voi sulkea pois jo monta vikakohdetta.

            Ps. Eihän ne tulpat ole kostuneet pakkasnesteestä?

            Ps.2. Hesan suunnalla pitäisi kyllä "koodimiehiä" löytyä.

            Comment

            • jukka.levander@gmail.com
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 38
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Jos et saa vikakoodeja luettua,niin vaihda ne puolat vaikka ulompiin sylintereihin.Sitten vaan käyttelet ja katsot siirtyikö vika niihin sylintereihin.Tällä voi sulkea pois jo monta vikakohdetta.

              Ps. Eihän ne tulpat ole kostuneet pakkasnesteestä?

              Ps.2. Hesan suunnalla pitäisi kyllä "koodimiehiä" löytyä.

              Oma vikakoodin lukija pitäis parinpäivän sisällä olla postissa

              Just purin imupuolen letkuja mutta sieltä ei kyllä mitään silmään osunut. Pitää kokeilla noiden puolien paikkojen vaihtoa vielä.
              Jos on puola risa niin näyttääkö testeri sen ?
              Last edited by [email protected]; 17-09-2013, 16:52.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10065
                • KVLA

                #8
                Kyllähän sieltä sytytys häiriötä pitäisi näyttöön tulla.Riippuu toki testeristä,että mitä näyttää vai näyttääkö mitään.Inpa olisi tuossa kova sana...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎