Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja 17" vanteiden sopivuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    E39 ja 17" vanteiden sopivuus

    Juu eli jostain syystä on jäänyt päähän sellainen kuva, että nuo 17" vanteet näyttäisivät tökeröiltä E39:ssä ilman jonkin sortin madallusta? Eli jos rengaskoko olisi 235/45/17, niin renkaan ja etulokarin väliiin (varsinkin edessä) jäisi törkeän näköinen iso ilmatila. Pitääkö paikkaansa eli pitäisi madaltaa jonkin verran esim. 30/15? Mitään jättimadallusta ei kannata esittää vaan se vähimmäismäärä, joka pelastaisi ulkonäön.
  • ex-VAG
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 408
    • Tampere

    #2
    M-sporteissa näyttäisi olevan ihan asiallinen madallus.
    Niissähän on suunnilleen tuo rengaskokokin. Mutta mikä mahtaa olla niissä se madallus, ehkä 20/20?

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Originally posted by ex-VAG
      M-sporteissa näyttäisi olevan ihan asiallinen madallus.
      Niissähän on suunnilleen tuo rengaskokokin. Mutta mikä mahtaa olla niissä se madallus, ehkä 20/20?
      Niin eli se pääkysymys --> onko madallus ulkonäkösyistä käytännössä pakollinen?

      Comment

      • S.P.R
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1009
        • Oulu area

        #4
        17"

        Itellä oli ekassa e39:ssä 17" vanteet ilman madallusta kaksi kesää. Kyllähän noita on paljon ihmisillä ilman mitään madalluksia. Ei se kyllä mikään "tuning" ulkonäkö ollut, mutta ei kai se nyt niin hirveesti hyökännyt silmillekään. Pahemman näköinen minusta on 15" alut ja kauheet pullarenkaat (kesä).
        Loppujen lopuksi se on ihan up to juu...

        20/20 pudotus riittää siihen ulkonäon "siistimiseen".

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #5
          Originally posted by Wackot
          Itellä oli ekassa e39:ssä 17" vanteet ilman madallusta kaksi kesää. Kyllähän noita on paljon ihmisillä ilman mitään madalluksia. Ei se kyllä mikään "tuning" ulkonäkö ollut, mutta ei kai se nyt niin hirveesti hyökännyt silmillekään. Pahemman näköinen minusta on 15" alut ja kauheet pullarenkaat (kesä).
          Loppujen lopuksi se on ihan up to juu...

          20/20 pudotus riittää siihen ulkonäon "siistimiseen".
          Ok, tätä siis hain eli ei näytä maasturilta.

          No seuraava kysymys eli onko olemassa madallussettiä (iskarit+jouset) tuossa 30/15 sarjassa. Sellaista, jossa mukavuus on tallella, mutta jonnin verran jämäkämpää menoa olisi tarjolla. Jos vain tietää, niin muutakin kuin merkki (Bilstein, Eibach, Sachs) olisi tarpeen eli tarkka malli valmistajalta myös.

          Comment

          • juster
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 624

            #6
            Ehdottamasi rengaskoko kokonaiskorkeudeltaan sama, kuin alkuperäinen joko 15 tai 16 tuumainen rengas. Silloin lokarin ja renkaan väliin jää täsmälleen sama väli. Toisaalta pieni madallus parantaa ulkonäköä, vaikka auto olisi "perusrenkailla".

            Itsellä on 17 tuuman vanteet 225/50-17 renkailla. Auto ei ole läheskään niin uraherkkä, kuin mainitsemallasi renkaalla. Tosin aikaisemmat 235 renkaat olivat uransa päässä, kun ostin auton. Tiedän kyllä, että 225 leveät ovat liian kapeat tosimiehille, mutta 17 tuuman vanteetkaan ei nykyään taida kelvata kaikille edes talvirenkaille.

            Comment

            • HKM
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 427
              • Sipoo

              #7
              Kun ite kyselin bmw:ltä 17" renkaiden laittamisesta suosittelivat vain urheilualustan kanssa. Perusteluina sanoivat uraherkkyyden lisääntymisen jos autossa ei ole urheilualustaa. Rengaskoko 235/45/17 ja tuohan on kehältään saman kokoinen kuin 205/65/15.

              HKM
              Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

              BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
              Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
              Ex. E30 318is
              Ex. Jaguar XJR
              Ex. E39

              Comment

              • Rapamaha
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 683
                • -

                #8
                Originally posted by Keimo
                Ok, tätä siis hain eli ei näytä maasturilta.

                No seuraava kysymys eli onko olemassa madallussettiä (iskarit+jouset) tuossa 30/15 sarjassa. Sellaista, jossa mukavuus on tallella, mutta jonnin verran jämäkämpää menoa olisi tarjolla. Jos vain tietää, niin muutakin kuin merkki (Bilstein, Eibach, Sachs) olisi tarpeen eli tarkka malli valmistajalta myös.
                H&R 40/15 ja Bilstein Sprint settiä olen suunnitellut omaan Hiaceen. Jouset jossain 260-270 eypoa ja iskarit seitsemisen sataa? Työtä jokunen tunti 4-pyöräsuuntauksineen. Koko lysti n. 1200 euroa?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎