Mitä tuo ilmamassamittari itseasiassa dieselissä säätää? Dieselin tehoa/vääntöä/sitä kautta kulutusta säädetään vain ja ainoastaan polttoaineen määrällä ja sen ruiskutusajankohdalla, ilmamäärän ollessa jatkuvasti näissä vakiovehkeissä huomattavasti palamiseen tarvittavaa suurempi. Tältä pohjalta en oikein ymmärrä miten se massamittarin vaihto voisi nostaa kulutusta, kun samalla syötöllä se kulkee/syö aina saman verran. Vai vaikuttaako massamittari myös ruiskutusajankohtiin? Toisaalta jos vaikuttaa ja mittarin vaihto nostaa kulutusta, pitäisi hyötysuhteen silloin huonontua, eli kaiken mennä huonompaan suuntaan.
Vai oliko kyse siitä, että kun voimaa on niin voimaa tulee käytettyä :P.
Vai oliko kyse siitä, että kun voimaa on niin voimaa tulee käytettyä :P.
Comment