Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5, venttiilikopan tiivisteen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    E39 M5, venttiilikopan tiivisteen vaihto

    Kyselen tässä, onko kukaan vaihtanut otsakkeen autoon venttiilkopan tiivistettä.
    Olen käsittänyt, että koko jumalaton imukansi kaikkine loputtomine muttereineen pitää purkaa pois. Selviääkö siitä hommasta kohtuullisilla asentajataidoilla?
    Käykö hommassa niin, että pitää vaihtaa myös imukannen tiivisteitä koska siellä liitoksia avataan?

    Omassa autossani ilmestyy pieni tippa venttiilikotelon vanoksen puoleiseen päähän joten vuotoa on ja tahrii mm. ilmastoinnin kompuraa.

    Tämä sillä ajatuksella, että sitten pimeinä talvi-iltoina alottaisin.
    Samalla pääsisi käsiksi ehkä paremmin nokka-akselien asentoantureihin -nekin vaihtoon.
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    #2
    kylläpä ne taitaa kaikki s62-huollot taitaa alkaa plenumin poistolla... Siten kun purkaa vähän enempi, niin löytää pisteosia mitä vaihtaa



    En tehnyt itse.... Jätin ammattimiehelle suosiolla

    Comment

    • jonne
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 248
      • Rusko

      #3
      Originally posted by jakeluvesimies View Post
      kylläpä ne taitaa kaikki s62-huollot taitaa alkaa plenumin poistolla... Siten kun purkaa vähän enempi, niin löytää pisteosia mitä vaihtaa



      En tehnyt itse.... Jätin ammattimiehelle suosiolla


      On tuo kyllä melkoinen härdelli. Saattaisi olla viisasta yhdistää tiivisteoperaatioon mm. jakopään laahaimien tarkastukset jne.
      Ja sitten ulkoistaa koko homma...
      Mikä laulaen tulee, se tulee.

      BMW E39 M5, vm. 2002

      Comment

      • Reeperbahn
        BTCF Member
        • May 2012
        • 602
        • EFOU

        #4
        Originally posted by jonne View Post
        Tämä sillä ajatuksella, että sitten pimeinä talvi-iltoina alottaisin.
        Samalla pääsisi käsiksi ehkä paremmin nokka-akselien asentoantureihin -nekin vaihtoon.
        Nokka-akselin asentotunnistimet saa kohtuullisen hyvin vaihdettua alakautta, näin itse tein.
        -BMW M3 -09
        -MB E320 Coupe -94
        -MB E250 CGI -10
        -Husqvarna R320 -14

        Comment

        • jonne
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 248
          • Rusko

          #5
          Originally posted by Reeperbahn View Post
          Nokka-akselin asentotunnistimet saa kohtuullisen hyvin vaihdettua alakautta, näin itse tein.

          Tuota en tullut ajatelleeksikaan. Kiitos vinkistä.
          Mikä laulaen tulee, se tulee.

          BMW E39 M5, vm. 2002

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎